Help! Nu al aambeien?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey,

Gisteravond toen ik een grote boodschap had achtergelaten in de wc en ik de boel ging afvegen zat er helder rood bloed op het wc-papier. Aambeien!
    Ik heb ze al eens eerder gehad. Twee jaar geleden is een uitwendige aambei door de huisarts weggesneden.
    Maar aambeien is toch echt een kwaaltje voor zwangere vrouwen? En dan toch vooral als je net bevallen bent? En ik ben nog maar 6 weken zwanger! En nu al last van aambeien! Dat wordt dus nog wat!
    Wie heeft tips voor mij?

Groetjes, Hanna

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik had het ook met 6 tot 9 weken, of zo ongeveer. Al maanden nergens meer last van en ik hoef nog maar 4 weken (hopelijk).
    Dus mss gaan ze bij jouw ook wel weg.

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Sperti en je bekkenbodemspieren trainen!
    Dat doe je door de spieren aan de onderkant samen te spannen en weer los te laten. (net als je plas ophouden)
    Je kunt het de hele dag doen en het maakt de boel wat steviger van onderen.
    Ik moet daar ook erg op letten, zeker nu ik weer vlak voor een bevalling zit.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bekkenbodemspieren trainen? Helpt dat tegen aambeien? Ik weet wel hoe ik die spieren daar moet trainen, maar ik wist niet dat dat helpt tegen aambeien...

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Door de zwangerschap kunnen je darmen minder gaan werken. Probeer goed vezel rijk te eten en voeldoende te drinken.

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hanna: bij mij wel, als ik mijn bekkenbodemspieren aanspan, span ik ook mijn sluitspier aan.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, maar krijg je dan als effect dat je geen aambeien meer krijgt?
    Ik heb nu zo nu en dan wat helder rood bloed, maar ik ben erg bang dat ik weer een uitwendige aambei krijg! Die was er toen ook zomaar van de een op de andere dag... :(

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Tips voor het voorkomen en bestrijden van aambeien

Tijdens de zwangerschap kan je op volgende zaken letten:
    -Vermijd een harde ontlasting, want zo voorkom je dat je moet gaan persen.
    -Eet voldoende vezels en drink veel. Zo beperk je de kans op verstopping.
    -Oefen je bekkenbodemspieren. Zo kan je de spieren rond de anus beter ontspannen. Knijp- en loslaatbewegingen van de sluitspier bevorderen ook de doorbloeding van de anus.
    -Beweeg voldoende: fietsen, lopen, ochtendgymnastiek bevorderen de bloeddoorstroming.
    -Blijf niet te lang aan één stuk zitten en leg een zacht kussen op je stoel.
    -Een goede hygiëne van de anus is ten slotte onontbeerlijk.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Thanks! Beter te vroeg dan te laat hier mee beginnen, toch?

Ik heb ook alvast maar Roosvicee Laxo gekocht. Drink ik daar ook elke dag wel een glas van! :D

10. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Ik had dat Roosvicee laxo ook geprobeerd, maar kreeg daar ontzettende buikkrampen van...dus niet aan mij besteed :(

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ow, dat is ook weer niet de bedoeling.... :(

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Één of twee kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag helpt bij mij altijd goed. Heb ook een tijdje Activia geprobeerd op aanraden van de dokter (goh, lijkt de reclame wel) maar dat hielp bij mij voor geen meter. Maar met een kiwi 's ochtends heb ik deze zwangerschap eigenlijk helemaal geen last gehad van verstopping of aambeien.

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lauw water op de nuchtere maag kan ook helpen om verstopping tegen te gaan. Ik heb zelfs aambeiden als ik niet zwanger ben. HEt word beter nu ik gewoon echt de tijd neem en ga wanneer ik voel dat ik moet gaan. en vezelrijk eet en meer probeer te bewegen en vooral niet persen.

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar kiwi's op de nuchtere maag en lauw water gaat hier niet zo goed nu ik elke ochtend misselijk ben.... :(
    Dan maar later op de dag kiwi's nemen. :)

Deel Deze Pagina