heb het forum even doorgespit - tot pagina 3, maar geen topic hierover tegengekomen. dus start ik het zelf maar even: Ben bang dat ik beginnende spataders ga krijgen. Afgelopen weekend veel gewandeld (4 uur op een dag - in Limburg, dus lekker heuvelachtig) en t zag een beetje blauw/paarsig op mn benen na thuiskomst. Tis wel iets minder geworden, maar als het te voorkomen valt: heel graag. dus wie heeft er nog tips/suggesties? hoor ze graag.. thanks!
volgens mijn helpt het als je je benen savonds omhoog houdt door middel van een kussentje ofzo ook tijdens het slapen zou dit helpen tegen spataderen. je krijgt ze als het bloed niet meer goed omhoog kan in je been en het zich opstappelt in de kleine adertjes bijv tijdens een flinke lange wandeling of als je veel lopend werk doet etc. dus hub benen omhoog en help het bloed een handje.
iig niet met je benen over elkaar gaan zitten. Spataders zijn eigenlijk niet te voorkomen, heb je dr aanleg voor dan krijg je ze en dan kom je dr moeilijk weer vanaf helaas
mijn zus had er tijdens haar zwangerschap veel gekregen en heeft dit naderhand weg laten halen en spuiten inhet ziekenhuis en je ziet er nu helemaal niks meer van, dus als het echt te erg wordt kan je er aan geholpen worden
Ik heb ze ook...veel keine adertjes op mijn bovenbeen en die zijn zo langzamerhand goed paars en lelijk. Heb zelfs blauwe plekken bij mijn liezen van de druk van de babe en het gaat door tot op mijn schaamlippen.... Niets aan te doen helaas. Ik gebruik soms Venadoron van Weleda, een benengel waardoor het allemaal lichter aanvoelt en de aders best wegtrekken. Spul is alleen erg duur maar dat heb ik er wel voor over. Helpt ook bij rusteloze benen snachts trouwens! Succes en mijn VK zegt dat alles wat tijdens de zwangerschap ontstaat ook vaak weer wegtrekt na de zwangerschap. Marijn
ik heb ook last van spataders sinds 5 weken... het doet gewoon ontzettend veel pijn. ik had altijd wel al wat oppervlakkige adertjes maar nu echt van die hele dikke die je gewoon kan vastpakken. ik ben er mee naar de huisarts geweest en die heeft me steunkousen gegeven (het is geen gezicht maar het helpt wel super,heb ze met het warme weer 2 dagen uitgehad en nu heb ik er weer 2 nieuwe bij ) en 's nachts met een kussen tussen je benen slapen helpt ook en niet met je benen over mekaar zitten. verder kun je er weinig aan doen helaas.
Spatadertherapie misschien? Dat is voor tijdens de zwangerschap, een bepaalde massage. Maar goed, moet maar net bij je in de buurt zijn en ik weet niet of het vergoed wordt.
hier nog 1.... ben er een paar jaar geleden aan geholpen, en nu is het nog erger als ervoor! Slaap nu met voeteneind omhoog, en ga mn steunkousen maar weer dragen
Ik krijg ook last van blauwe adertjes achter de knieholtes en op mijn benen. Het staat niet echt charmant wanneer ik een korte broek of rokje aan heb. Ik gebruik nu voet-en beencreme, maar komt er niet van om met de beentjes omhoog te gaan zitten.... Is het dan al nodig om steunkousen te dragen?