vandaag een posi test in handen gekregen, maar weet niet precies hoe dat gerekend word, hoelang je zwanger bent als je onregelmatig bent. kunnen jullie misschien even helpen eerste ongi dag : 24-02-2014 eisprong CD18 : 13-03-2014 ik heb een LF van 12 dus nod is 26-03-2014 vandaag ben ik dus 10 dpo dus ik zou zeggen of 18+10 dagen is 4 weken? of 2 weken voor eisprong + 10 dagen na eisprong? is 3+3? ik snap het even helemaal niet meer hoe dat gerekend word ben nooit goed geweest in rekenen/wiskunde
mijn temperatuur kaartje van FF (voor als iemand dat nodig heeft) vergeten bij te voegen: http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
Zolang je nog geen termijnecho hebt gehad reken je altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij mij scheelde dat uiteindelijk dan ook flink met de termijnecho, bijna 2 weken "teruggezet". Ik had al zo'n vermoeden, omdat ik mijn temperatuur had bijgehouden met FF en geen regelmatige cyclus had. Maar daar werd niet naar gekeken door de gynaecoloog of de verloskundige. Standaard werd vastgehouden aan de menstruatiedatum, en met de termijnecho wordt toch pas de echte termijn vastgesteld.
ik zou uitgaan van 3+3 nu, jezelf niet verder rekenen dan je mss zou kunnen zijn, zo voorkom je teleurstellingen met de evt eerste echo.
Ik zou het zeker in gedachte houden zodat je niet verrast bent tijdens de echo('s), maar het is niet de datum waar straks mee gewerkt gaat worden voor het plannen van de echo. De verloskundige zal gewoon vragen naar de laatste dag van de menstruatie, en aan de hand daarvan een afspraak maken voor een intake en een eerste echo.
okee dankjullie. ik denk dat het dus nog alle kanten op kan qua hoe ver ik dan echt ben. en vanaf wanneer VK bellen? echt pas als ongi uitblijft denk ik?
Idd rekenen ze in eerste instantie vanaf de eerste dag laatste menstruatie. Maar er wordt pas echt bepaald hoelang je zwanger bent bij de termijnecho. Ik bleek een cyclus te hebben gehad van 6 weken ipv 4 en was dus ook 2 weken korter zwanger.
Bij mijn verloskundige: zodra je een positieve test in handen hebt. De daadwerkelijke intake vond pas plaats in de 8ste week. Per verloskundigepraktijk wil dit nog wel eens verschillen, meestal is dit ergens tussen de 6 en de 12 weken.
Gefeliciteerd!! Ik zou uitgaan van morgen 4 weken zwanger.. je weet immers nooit 100% zeker dat je de eisprong op de 13e hebt gehad!