Ik heb al menig forums gelezen en zie weinig antwoorden. Dus bedacht; ik ga mijn vragen zelf stellen om te kijken of er antwoorden zijn. Ik heb eigenlijk al meer dan 6 weken allerlei pijntjes en kwaaltjes. Pijnscheuten in onderbuik vooral bij spontane of snelle bewegingen. Bijna een voortdurende pijn in mijn onderrug, soms misselijk maar dan vooral savond, niet in de ochtend. Ik heb ook geen extreem gevoelige borsten ofzo. Wel alleen die maar aanhoudende soort van menstruatiepijn, die soms weg is en dan weer terug. In elk geval mijn onderbuik. Soms links dan recht en dan het midden. Vlak boven mijn schaambeen. Ik heb vorige keer na het uitblijven van menstruatie een test gedaan, deze was negatief. Vlak daarna werd ik ongesteld. Nu alweer 5 weken verder, ben ik op het normale tijdstip ongesteld geworden. Ik kan eigenlijk niet duidelijk zeggen of het anders dan anders was. Menstruatie is nu een week voorbij. Maar het blijft aanhouden... Ik zie niet echt of ik een dikkere buik krijg, ben niet slank, maar zie ook niet meteen of ik dikker ben of niet. Mijn gewicht is nog niet echt anders, mijn eetlust is ook niet echt groot. Mijn borsten zijn enigzins wat gevoelig, maar zeer zeker niet ondraaglijk vervelend of pijnlijk.... Hoe zit t nou? Kan je tijdens een zwangerschap gewoon je maandelijkse bloeding krijgen? Ben ik echt niet zwanger, en heb ik alleen kwaaltjes? Kan het een buitenbaarmoederlijk iets zijn waardoor de test negatief is? Even voor de duidelijkheid ik heb een kinderwens, maar niet nu. Dis het is geen bewuste keus om nu zwanger te raken. Ik ben aan de pil, maar door enige stress die speelt heb ik regelmatig last van diarree en overgeven. Wat zijn nou tips of antwoorden waar ik echt iets aan heb?
Wanneer je geen positieve test hebt is de kans klein dat je zwanger bent. Ik heb wel eens een verhaal gelezen van iemand die dat wel bleek te zijn, maar ja uitzondering bevestigt de regel. Je lichaam houdt je vaak en graag voor de gek op verschillende momenten in je cyclus. Dus tijdens je eisprong, voor je menstruatie of omdat er iets niet helemaal in orde is. Ik zou als ik jou was gewoon even een afspraak maken met de huisarts, mogelijk met de vraag om doorverwezen te worden voor een echo naar de gyn. Wellicht heb je last van een cyste ofzo die het je leven zuur maakt op het moment. Die dingen schijnen te komen en te gaan, maar je kan er wel goed last van hebben. Ik vind het niet vreemd dat je hier dus geen antwoord op krijgt. Het is niet echt iets waar duidelijk een antwoord op te geven is. Succes!
Hoi, ik kan niet overal op antwoorden Maar door de pil kan je inderdaad gewoon elke maand je periode krijgen, zwanger of niet. De pil werkt alleen niet 100 % als je binnen 2u (geloof ik) overgeeft of diarree hebt en anders werkt het prima. De klachten die je hebt kan ook bij de stress horen, ook gewoon door pil gebruik of inderdaad zwangerschap. Je zou evt nog een keer kunnen testen nu wellicht heb je vorige keer te vroeg getest. Als deze test negatief is, ben je echt niet zwanger. Ben je bang alsnog zwanger te raken dan moet je even kijken op wat voor tijdstippen je overgeeft en diarree hebt. Is het in de avond over dan kan je dan de pil slikken zodat hij 99% betrouwbaar is. Of misschien naar je arts gaan, eens in de zoveel jaren verandert je hele hormoonhuishouding en kan het zijn dat deze pil te licht of te zwaar is. Nog steeds niet echt antwoorden die je wilt maar hopelijk heb je er een beetje wat aan.
Je hoort wel vaker dat vrouwen schijnzwanger zijn! Omdat je er zo van overtuigd bent dat je zwanger bent,kan je kwaaltjes krijgen maar ben je niet zwanger! Heb je je bloed al laten testen, dan heb je zekerheid!
Je schrijft dat je aan de pil bent, je een negatieve test hebt en ongesteld bent. Ik denk dat je teveel zoekt achter de klachtjes, en dat je inderdaad niet zwanger bent. Als je nu nog een keer zou testen, en hij is weer negatief, ga er maar vanuit dat het ook zo is. Je noemt namelijk een aantal symptomen ( oa je borsten ) die gewoon door de pil kunnen komen. En meestal word je pas na 16 tot 20 weken dikker.
ik sluit me hier bij aan !! ik zelf ben 3a4 x niet ongesteld geweest tijdens de pil ik dacht zwangerschap en tja pijnlijke borsten dikkere buik je eigen lichaam kan je erg goed voor de gek hebben!!!!!!!!!!!! de testen waren allemaal negatief dus niet zwanger!! als ik jouw was zou ik aannemen dat als de testen negatief zijn dat je dus niet zwanger bent!!!
Je hebt al wat antwoorden die ik zelf ook wou geven, maar ik heb zelf ook nog 1 voor je: Misschien overstappen naar een andere pil. Het kan zijn dat de pil die je nu slikt niet meer "goed" is voor je lijf. Je lichaam verandert door de jaren heen naarmate je ouder wordt, als je al jaren dezelfde pil slikt kan het best zijn dat je nu klachten krijgt door deze pil die lijken op een zwangerschap. Overstappen op een andere pil kan een optie zijn. Dit had een vriendin van mij ook, na jaren dezelfde pil opeens heel veel klachten (niet zwangerschapsgerelateerd, maar toch) Verder kunnen bepaalde klachten rondom je cyclus of menstruatie heel erg lijken op zwangerschapskwaaltjes. Succes ermee!
ik heb nog geen bloed test laten doen, na de laatste keer de test te hebben gedaan. Geloofde ik ook dat ik niet zwanger was. Alleen omdat de pijntjes aan blijven houden ben ik gaan zoeken. Telkens kom ik uit bij een of andere zwangerschapspagina, dus ben ik me inderdaad opnieuw zorgen gaan maken. Ik heb al wel jaren dezelfde pil, dat was op zich een goede tip. Wat ik gek vind is dat er wel veel verhalen te lezen zijn van mensen die zeggen gewoon elke maand hun bloedverlies te hebben gehad en geen idee hadden van hun zwangerschap. Ik vraag me dus af doe dit dan gegaan is? Meer omdat ik het inderdaad allemaal zo vreemd vind. Ik heb morgen een afspraak staan bij de dokter. Mocht het zo zijn dat mijn vorige menstruatie geen menstuatie was maar een andere bloeding en ik te vroeg ben geweest met testen, dan zou de dokter het zeker moeten zien. Voor deze maand zou ik nog nit kunnen testen, wordt over twee weken pas weer ongesteld.....
Ik denk inderdaad dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van je klachten. lijkt me niet dat je zwanger bent door de pil heen en ook nog eens ongesteld bent...verstandigste is toch om hiermee naar je huisarts te gaan....hoop dat die voor jou het antwoord heeft suc6
Misschien moet je met je verhaal even langs de dokter gaan. Krijg je vast meteen een antwoord op al je vragen
Ik zou ook even naar de huisarts gaan....wie weet heeft hij meer antwoorden. Hoelang is het geleden dat je getest hebt op zwangerschap en dat je een negatieve test had? Ik ben nl. nu bijna 15 weken zwanger, maar ik heb drie keer test voor ik 2 streepjes zag....dus een negatieve test wil niet altijd zeggen dat het niet raak is. Maar je HCG kan nog te laag zijn voor de test. Toch denk ik dat de anderen gelijk hebben en dat je er wellicht te veel achter zoekt. de enige die je echt een zinnig antwoord zou moeten kunnen geven is je huisarts.
Sluit me hier bij aan. Zwanger zijn terwijl je EN ongesteld wordt, EN aan de pil bent EN negatief test, lijkt me wel een beetje heel uitzonderlijk.
Ik sluit me aan bij suusjeuh. Maar als je allerlei klachten blijft houden, dan zou ik even een keer een bezoek aan de ha brengen.
Zou ik dan ook maar eens reageren, ik ben nl door de pil zwanger geraakt en zie banner. Mijn doorbraakbloeding kwam niet en ik had inderdaad klachten dus een zwangerschapstest gedaan en die was positief. Ze vermoeden deze pil deed zijn werk niet goed bij mij. Dus als je gewoon een bloeding hebt gehad ga er maar vanuit dat je niet zwanger bent, anders had je wel een positieve test gehad. Het kan inderdaad aan je pil liggen dat je klachten hebt en dan zou ik wel naar de huisarts gaan. Ik had trouwens niet die klachten die jij hebt, ondanks de pil niet goed werkte. Succes
Van een afstandje is het natuurlijk moeilijk om te zeggen wat er met je 'aan de hand' zou zijn, maar wil wilde je nog een mogelijkheid mee geven. Heb je misschien last van spanningen gehad de afgelopen tijd? Een paar jaar terug heb ik namelijk ook een hele tijd gedacht dat ik zwanger was, ondanks dat de testen zeiden van niet en ik ook gewoon aan de pil was. Maar mn buik was opgeblazen, nachten op rij werd ik zomaar ineens wakker omdat ik moest spugen en ik voelde allerlei pijntjes en steekjes vlak boven mn schaambeen die ik voor mezelf nergens anders aan kon linken dan aan een zwangerschap! En het vervelende is dat als je die gedachte toelaat, je ook ineens andere dingen voelt/denkt te voelen die met zwanger zijn te maken zouden kunnen hebben: steekjes in borsten etc. Uiteindelijk ben ik naar de dokter te gaan om mijn twijfels aan haar voor te leggen, en zij zei toen dat het waarschijnlijk een spastische/prikkelbare darm was! Je darmen kunnen pijntjes veroorzaken die lijken op die van een zwangerschap, alleen ligt de oorzaak in dit geval bij spanningen die op je lijf slaan. Het prikkelbare darm syndroom is chronisch en je kunt er echt veel last van hebben. De moeite van het onderzoeken waard!