Haai Ladies, Zoals jullie weten is het gebruikelijk om 3 maanden lang foliumzuur in te nemen, tegen een openruggetje. Mijn vraag is? wat kan je daarna nog innemen voor extra vitamine en wat niet schadelijk is voor je kindje? Visolie? of gewone vitaminie? Any TIPS? Nou ik hoor t wel van jullie, ben een beetje onzeker moi 1ste zwangerschap hihihihi
Ik slikte al multivitamines voor zwangere vrouwen toen ik zwanger wilde worden. Geloof davitamon. En dat ben ik op het advies van de VK en dietist blijven gebruiken tot de bevalling. Het geeft net even wat meer bouwstoffen, en ik at niet heel goed(kwaaltje). De verhoudingen zijn beter dan in een gewone multivitamine. Bijvoorbeeld van vit A mag je niet teveel hebben als zwangere.
Ladies, Jullie zijn helemaal top! Ik heb zojuist 'Puur mama' van VSM gehaald.!!! Vind het leuk dat wij ladies elkaar een btje steun en tips kunnen geven! Helemaal TOPPIE
Mijn VK heeft bij de vorige zwangerschap (2 jr geleden) aangeraden om de hele zwangerschap door te gaan met foliumzuur. Dat heb ik gedaan en dat ben ik nu weer van plan.
Ik slik ook mama en baby van dagravit dat mag je al voor de zwangerschap slikken en daarna ook nog. Ik vind het fijne capsules en alles zit erin zelfs foliumzuur dus hoef je niet extra erbij te slikken.
Hoi, Heb bij de zwangerschap van Rowan heel de zwangerschap (ik geloof dat het Gravitamon heette) geslikt!! Ben nu begonnen met Materna van Centrum,is pas nieuw. Ik kreeg een probeerverpakking mee,toen ik vorige cyclus zwangerschapstest had gehaald...(was niet zwanger) Ga nu ook gewoon door met slikken,zit alles in..als je zwanger wilt worden,als je zwanger bent en na de bevalling als je bv geeft..
Mijn hele zwangerschap door vitaminepillen voor zwangeren geslikt van de DA drogist. Bij dochterlief hetzelfde.
ik heb ook materna van centrum, zijn wel enorme pillen hoor! mooi roze van kleur. en idd, voor en tijdens de zwangerschap te gebruiken en tijdens de borstvoeding. gr laura
Davitamon en Dagravit zijn niet zulke goede vitaminepillen. Ze zijn goedkoop en bevatten weliswaar alle benodigde vitamines, maar in zodanige vormen dat je lichaam ze nog steeds niet goed genoeg op kan nemen. Wil je (kunst) vitamines binnenkrijgen, kies dan voor een kwaliteitsproduct waarvan zeker is dat de vitamines ook daadwerkelijk opgenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld van Orthica of Solgar.
Ik slik na de 12 weken alleen nog maar vitamine D de rest is helemaal niet nodig vitamine d is nodig volgens de vk en in de gewone vsm etc zat niet de juiste hoeveelheid. Maar ik kreeg dat gewoon bij de vk te horen zo van je mag stoppen met folium over op vitamined
Ik slik nu al mijn hele zwangerschap multi vitamines speciaal voor zwangeren met foliumzuur en blijf het doen tot na de bevalling
Ik slik nu de vitamines van Kruitvat, voor zwangeren.. Veel goedkoper dan de "merk"vitamines... Daarvoor slikte ik Puurmama.. En ik heb van Sunwell een grote pot met visolie capsules gekocht.. Ook voordeliger dan die van VSM
Toch is dat weggegooid geld, aangezien je met die goedkope vitamines bijna geen vitamine binnenkrijgt. Kan je het net zo goed niet slikken. Vitamines zitten wel in de aangegeven hoeveelheden in de capsules, maar je lichaam kan ze niet (goed) verwerken, waardoor bijna alles weer afgevoerd wordt. Visolie capsules is tijdens de zwangerschap geen goed idee. Het bevat hoge concentraties kwik, wat schadelijk kan zijn voor je baby. Ik weet dat het aangeraden werd, maar daar is men onlangs van teruggekomen. Dit is geen kwestie van "baat het niet dan schaadt het niet".
Bijvoorbeeld van Orthica of Solgar. Namen waar ik nog nooit van gehoord heb..Laat staan waar t te krijgen is.. maar als t naast een goedkoper alternatief staat, dan neem ik toch goedkoper.. Vind een post in een topic niet overtuigend genoeg, om eerlijk te zijn... Verder.. Als de potten leeg zijn, stop ik er dan toch mee.. Als visolie capsules nu ineens afgeraden worden, waarom heb ik daar dan nog niet iets van gehoord?? Ik heb zo iets van... tja jammer dan.. "Wat niet weet, wat niet deert".. Ik bedoel.. je doet wat je denkt t beste is.. en kunt mopeilijk de hele dag bezig gaan met uitzoeken of t nou wel of niet goed voor je is.. Ik denk dat t goed is zo....
Voeding tijdens zwangerschap | Mens en gezondheid: Zwangerschap Moet je ff dit lezen... Tis juist wel goed.. Wie moet je dan geloven?? ER is zoveel tegenstrijdigheid op dat internet te vinden.. BAH!!