Meiden nog even een ander topic met een andere vraag. Ik heb een gaatje tussen mijn kiezen in wat gevuld moet worden, nu ook al paar dagen last van. Maar mag ik wel verdoofd worden bij de tandarts Nu ik 25 weken zwanger ben? Bel morgenvroeg even mijn vk op met deze vraag, maar voordat ik de hele nacht ga liggen denken is er misschien hier ook wel iemand die dat weet? Thanks meiden.
Mijn tandarts zei dat hij gaat niet verdoven na 3mmanden Maar klene gaatje kan wel lijkt mij, Gewoon naar tandarts gaan en hij kan het beter beoordelen
Dank voor je antwoordt. Heb even op internet gezocht en lees daar dat het juist in de eerste 3 maanden niet mag maar daarna juist wel. Ik wil geen enkel risico lopen voor mijn baby, liefste stelde ik het ook uit maar nog 15 weken met tandpijn....en zal vast niet minder worden ben ik bang...
Volgens mijn tandarts kon het geen kwaad in het geval van het geven van borstvoeding, maar hoe het zit met zwanger zijn dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Volgens mij mag kan een plaatselijke verdoving geen kwaad. Heb ik nu meerdere keren gehad bij de huisarts en dat zei hij me toen..
Kan gewoon. Heb een paar weken geleden van alles moeten laten doen omdat ik zo'n pijn had en mocht gewoon verdoofd worden... Als je de drie maanden maar gepasseerd bent.
Hier zelfs binnen de 3 maanden verdooft door de tandarts... Had 3 wortelkanaalbehandelingen nodig.... Voor 1 kies!!!!! Mijn gyn vertelde mij dat de pijn en de stress om de pijn zoveel malen erger waren dan de verdoving zelf dus dat ik een verdoving kon nemen. Na de eerste 3 maanden mag het ook gewoon...Snap je angst maar het is niet zo heel veel verdoving wat je krijgt.
Ik heb een gaatje laten vullen zonder verdoving. Dit was ik sowieso altijd al gewend. Nou moet ik zeggen dat het een redelijk oppervlakkig gaatje was. Ik heb echt maar 2 seconden een beetje pijn gehad van het uitboren. Ik denk dat de verdovingsspuit pijnlijker zou zijn geweest Overleg sowieso met je hun of VK, maar leg het de tandarts ook even voor. Die van mij heeft het heel goed ingeschat dat het zonder verdoving kon.
Ik heb gisteren ook moeten boren en vullen.. ook verdoving gehad, heb goed aangegeven dat ik zwanger was maar ze zeiden dat de verdoving mocht.. nou zijn t 2 moeders die vast niet zullen liegen.. Succes!!
Ik heb toentertijd overlegd met de VK en de tandarts en beiden vonden het goed. Wel altijd even overleggen, werd er gezegd, want het is afhankelijk van de samenstelling van de verdoving.
Meiden bedankt voor de antwoorden, kan dadelijk al om 10uur komen (bibber,bibber) dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen voor me.... Volgens mij vk kan het inderdaad als er maar geen adrenaline in de verdoving zit.
Ik laat altijd m'n gaatjes boren zonder verdoving. Is maar heel even! Denk dat de bevalling strakjes pijnlijker is...
Hey, succes straks bij de tandarts! Ik vroeg het vorige week nog bij de gyn (moet komende week ook voor een gaatje): in de 1ste 3 maanden is het beter niet, maar het kan zeker geen kwaad áls je het aangeeft bij de tandarts zodat die er rekening mee kan houden. Liefs Fien
Ik heb een paar weken geleden gaatje laten vullen met verdoving. Tandarts zei tegen mij dat het gewoon mag. Alleen als ik niet tegen de verdoving zou kunnen (allergische reactie bijvoorbeeld), dan mocht de alternatieve verdoving niet. Ik had hetzelfde overigens gelezen in voorlichtingsboekje Zwanger! wat je van VK krijgt.
Mijn tandarts doet het niet... heb ook een klein gaatje en omdat ik een verdoving wil mag ik pas terug komen na m'n bevalling..
Moet woensdag terugkomen dan doen ze vullen. Verdoving kan echt geen kwaad ze verzekerde het me, ook de vk zei dat het geen probleem was, een verdoving zonder adrenaline kan gewoon.
Toen ik 30 weken zwanger was van mijn dochter verging ik van de kiespijn. Maar mijn tandarts wilde me alleen verdoven met schriftelijke toestemming van een gyneacoloog. Dat zei mij eigenlijk al genoeg en heb toen niets laten doen.
Kan gewoon. Ben vandaag nog verdoofd bij de tandarts. Wel is de behandeling uitgesteld, was eerst gepland voor toen ik 15 weken zwanger was, maar hij wil de eerste 20 weken niet verdoven. Tandarts gaf mij de keuze; "verdoving heeft sowieso geen effect op baby, gaat niet door placenta heen. Dus de keuze moet vooral zijn wat jou de minste stress tijdens de behandeling oplevert"
De tandarts en de verloskundige zeiden beide dat de stress/pijn die je hebt van het niet behandelen 'erger' is dan een verdoving bij de tandarts, die gaat inderdaad niet door de placenta dus kan geen kwaad voor de baby. Foto maken liever niet zei de verlos. Maar verdoven kan, gelukkig want met tandpijn lopen is ook geen pretje.