Zoals de titel al zegt ben ik sinds 2 dagen snotverkouden. Ik heb gelukkig geen koorts. Ik vraag me af of dit gevaarlijk is voor mijn ongeboren kindje. Ik voel het nog wel goed bewegen, dus ik denk dat het wel meevalt... Iemand een idee? Mama in spe.
Ik was 2 weken geleden ook snot verkouden. Ik had ook zo'n rot hoest erbij dat je zo wat stikt voor je gevoel in het hoesten. Heb toen de verloskundige gebeld. Het zou voor jezelf vervelender zijn dan voor je kindje, maar ik betwijfel het zelf. Maar ik snap je onzekerheid die had ik ook. Lekker rustig aan doen en hopen dat het snel over is. Groetjes Yvonne
Kan me niet voorstellen dat dat heel gevaarlijk is voor je kindje. Ben zelf ook snotverkouden en ik maak me daar helemaal niet druk om. Als het echt een probleem zou zijn, dan zou dat ook wel breed bekend zijn. Daar komt nog eens bij: je kunt er echt werkelijk waar niets aan doen (niet voorkomen en niet genezen) behalve opletten met wat je aan middeltjes gebruikt...
Ik was net ook 2 weken lang snotverkouden met vastzittend slijm en alles wat daarbij komt kijken. Niet fijn, vooral het hoesten niet. Zolang je je kindje goed voelt bewegen is er niets aan de hand zei de VK tijdens de controle tegen me. En je mag natuurlijk zo goed als niets innemen, maar ze zeggen toch sowieso altijd: het duurt 14 dagen met medicijnen en 2 weken zonder tot je er vanaf bent... Doe lekker rustig aan, laat je verwennen en dan komt het helemaal goed. Succes!
Nee hoor, een griepje of verkoudheid is niet gevaarlijk voor je baby. Jij maakt nu antistoffen aan, waardoor je verkoudheid weer over gaat. Je geeft die antistoffen ook aan je baby, die krijgt er dus ook weerstand van.
Alleen is het zo jammer dat verkoudheidsvirussen elke keer weer anders zijn (ze muteren nogal snel)... Je hebt dus bijna geen fluit aan de weerstand die je opbouwt.
Tuurlijk wel Je moet toch een en ander aan verkoudheden/griepjes door maken om weerstand op te bouwen.
Bedankt voor jullie geruststellende woorden. Hopelijk is het met een paar dagen weer over... Mama in spe.
Kan echt geen kwaad hoor, je kindje wordt er niet verkouden of ziek van. Zorg goed voor jezelf, neem voldoende rust, eet en drink goed! Je lichaam is nu misschien wat sneller over z'n kunnen heen nu je zwanger bent, dus wat meer rust nemen dan je normaal bij een fikse verkoudheid zou doen is echt geen slecht idee.
Griepjes heeft zin, verkoudheid veel minder. Je bouwt idd wel weerstand op, maar tegen een verkoudheid die je vermoedelijk niet meer tegen gaat komen omdat nou juist die virussen zo enorm muteren. Daarom ben je zo vaak verkouden, terwijl je andere ziektes (denk aan waterpokken) maar één keer of maar een paar keer krijgt.
gelukkig is ons lijf wat dat betreft echt een supermachine, je kindje zit lekker veilig opgeborgen en beschermd. ik lig zelf met buikgriep op bed (overgeven en diaree, wat een feest) en ik moet er alleen voor oppassen dat ik niet uitdroog, maar over mijn kleintje maak ik me echt geen zorgen. alleen over mijn arme mama die op haar verjaardag 3 kinderen over de vloer heeft om voor te zorgen haha (nee hoor, vindt ze heerlijk, ze geniet er met volle teugen van en ik ben super dankbaar dat ik even lekker kan uitzieken)