Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger en de laatste weken lijk ik steeds minder fit te worden. 3 of 4 weken geleden kreeg ik een ooginfectie die doorsloeg op mijn keel, waardoor ik een week lang amper heb geslapen en echt beroerd was. Sindsdien ben ik niks meer waard. Sinds de laatste week word ik iedere ochtend wakker met een grieperig gevoel. Misselijk, buikpijn, onuitgerust en lichte hoofdpijn. De hele dag door staat al het voedsel me tegen en eet alleen omdat het moet, ik drink wel veel. Ik drink rustig 3 liter op een dag, maar lijk meer dan de helft vast te houden, ik plas vaak maar hele kleine beetjes. Nu heb ik vorige week dinsdag mijn urine naar de huisarts gebracht omdat ik dacht een blaasontsteking te hebben. s'Middags gebeld, bleek blaasontsteking en kreeg antibiotica. Van de antibiotica knapte ik wel op wat mijn blaasontstekingsklachten betreft, helaas kreeg ik andere klachten die wezen op een allergie op de AB en donderdag acuut gestopt met deze AB en overgestapt op het goeie oude Augmentin. Mijn huisarts stuurt automatisch de urine door van elke zwangere vrouw die een blaasontsteking heeft om het op kweek te laten zetten in het ZKH. Maandag moest ik bellen of ik wel de juiste AB had. Nu bleek dus gisteren (maandag) dat ik helemaal geen blaasontsteking had. De huisarts had schijnbaar een andere bacterie gezien. Wel gewoon de AB-kuur afmaken. Ik heb hierover mijn verloskundige gebeld, die vond het ook raar. Ook zij zei dat ik gewoon de kuur af moest maken en volgende week bij de volgende afspraak zouden ze sowieso al testen op GBS omdat ik meerdere blaasontstekingen heb gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik vind het allemaal een beetje een raar verhaal en krijg een onzeker gevoel. Hypochonder als ik kan zijn, en dan ook nog allemaal dramatische verhalen horen/lezen over vrouwen bij wie klachten zijn genegeerd, ga je je toch druk maken. Zou de AB nu iets onderdrukken wat straks hard naar boven komt als de kuur morgen stopt? Is hier iemand die misschien zich een beetje herkent in mijn verhaal? Valt het allemaal wel mee? Ik heb gewoon een beetje bevestiging nodig en niet van een VK voor wie ik een nummer ben en die het te druk hebben of een huisarts die alles afwimpelt onder het mom van "kijk het nog maar even aan".
Ik ben dus een van de dames bij wie de klachten genegeerd zijn en ben ons zoontje verloren aan GBS. Ik zou de kuur gewoon afmaken, dan weet je zeker dat evt aanwezige beesten vermoord zijn . Verder misschien een stap terug gaan doen? Zeker met die warmte..