Zwanger en tattoos.. Vooroordelen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondie21, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel tattoos hebben jullie?

1. Niks, verschrikkelijk!

2. Nog niks, maar ik wil er wel een

3. 1 tattoo

4. tussen de 2 en 5 tattoos

5. 5+ tattoos

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat er ook nog een groot verschil zit in of je mensen asociaal/ordinair vindt, of puur de tatoeages. Het interesseert mij namelijk niet als iemand mijn tattoos ordinair zou vinden, maar wel als diegene MIJ ordinair vindt.

2. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ja, ik vind de mensen ook ordinair.
    Die hebben er nl bewust voor gekozen.

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Heb er zelf ook een paar, kan ze allemaal bedekken door een lange broek aan te doen en een hemdje te dragen. Dit laatste was voor mij een absolute must voor mijn functie. Tegenwoordig zie ik mijn collega's ook wel zitten met veel zichtbare plaatjes.

Ben erg gefascineerd door de verschillende stylen van iedereen, net als kleding, iedereen heeft ook in tatoeages zijn eigen style.
    Mijn man is niet zo van de 'plakplaatjes' zoals hij ze noemt maar accepteert het wel en zou nooit iemand asociaal noemen voor het hebben of juist niet hebben van lichaamsversiering (piercings horen hier dan ook bij maar dat is off topic).

Ieder zijn eigen ding toch?!

4. Williewortel

Williewortel Actief lid

Queen ik vind niemand ordinair maar ik leg de definitie van ordinair uit. Dat is het verschil. Jij noemt inderdaad mensen per definitie ordinair omdat ze getatoeëerd zijn en dat is een groep op zich beledigen. Zo beledig je mijn inziens ook mij als persoon.

Dat je het niet mooi vind, dat mag zeker. Over smaak valt niet te twisten. Maar stel, jij hebt rood haar en draagt uggs en ik noem die groep mensen ordinair dan beledig ik die mensen op basis van niets anders dan smaak.

5. Williewortel

Williewortel Actief lid

Hmz dan lees ik nu je laatste reactie en dat bevestigd mijn vermoeden. Erg kortzichtig.

6. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik zeg dat ik zichtbare tatoeages ordinair vind.
    Als jij je daarom beledigd voelt, is dat jouw probleem.
    Jij hebt tenslotte zelf voor die tatoeages gekozen.
    Dat doet niks af aan mijn mening.

Jij geeft zelf aan dat je iemand ordinair kunt vinden op basis van kleding. Wat is het verschil?

Als iemand stilettohakken, minirok en diep decolleté draagt, vind ik dat ook ordinair.

Dus zeg mij...wat is het verschil tussen iemand ordinair vinden op basis van kleding (wat jij schijnbaar zelf ook vindt) of op basis van tatoeages?

7. Williewortel

Williewortel Actief lid

Zoals ik al schreef, probeerde ik jou de definitie van ordinair uit te leggen. Ordinair is een combinatie van verschillende factoren. Ik ben sowieso geen persoon die mensen ordinair noemt op basis van 1 ding.

Dit is de officiële betekenis van ordinair en dus vind ik inderdaad dat je mij en vele met mij persoonlijk beledigd.

minderwaardig, alledaags, gebruikelijk, gewoon gemeen, gering, min, minderwaardig, onbeschaafd, plat, vulgair
    Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/ordinair

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Dan zul jij in deze tijd maar weinig mensen niet ordinair vinden gezien het feit dat een tatoeage voortaan dagelijks steeds meer in het dagelijks leven tevoorschijn komt....
    Beetje kortzichtige reactie van jou..
    Maar ik lees dat je al uitleg hebt gegeven....op basis van een tatoeage geef jij direct de stempel ordinair?

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Onbeschaaftd, plat en vulgair vind ik inderdaad van toepassing op zichtbare tatoeages.

Maar wees eens eerlijk...vind jij niets of niemand ordinair?

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Momenteel wel ja......

11. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ghehehehe

12. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    inkoppertje :D

13. tuc

tuc Niet meer actief

waarom maakt bepaalde kleding iemand er ordinair uitzien maar een tatoeage niet? Dat klopt niet.
    Kleding kan ervoor zorgen dat je er iemand ordinair uit vindt zien en tatoeages kunnen daar ook voor zorgen...of een bepaald kapsel of sieraden.

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Even inbreken:
    Bijvoeglijk naamwoord
    ordinair:
    - gewoon, alledaags, normaal
    - vulgair, onbeschaafd, grof, plat
    Duid op gedrag van een persoon.
    Zover ik weet niet op een dresscode.

Ik snap dat Queen een tattoo niet mooi vind, maar in feite plaatst Queen nu iedereen in hetzelfde hokje. Ik weet niet of jij dat leuk vind om in een hokje geplaatst te worden, maar mensen met tattoo's zijn individuen en achter veel tattoo's zit een verhaal, zoals - om er maar een paar te noemen - overleden ouders, broers/zussen, kinderen, een afgesloten moeilijke periode.
    Natuurlijk zijn er ook siertattoos. Sommige mensen schilderen een schilderij en andere hun lichaam. Ik hoop wel dat je dit besef hebt.
    Een tattoo zegt net als overige uiterlijke kenmerken niks over een persoonlijkheid. Er zijn nog dagelijks mensen waarbij ik erachter kom dat ze ergens een tattoo hebben waarvan ik het niet wist.
    Even terzijde: Ik heb zelf geen tattoo.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Maar even een zijweggetje: maakt dit dan echt uit?? Ik vind sommige tattoo's prachtig en sommige afzichtelijk..maar tussen die afzichtelijke kan er wel 1 zitten die herdenkt aan een overleden persoon....das is naar als je een dierbare verloren bent...maar dan vind ik de tattoo nog steeds afzichtelijk. Die ga je daar niet mooier van vinden?

Sowieso buiten hoe het eruit ziet hou ik niet zo van dat soort verwijzingen op je lichaam als tattoo. Zou het dan bij een sierraad houden.

16. Williewortel

Williewortel Actief lid

Ik leg verderop uit wat ik met bovenstaand stukje bedoelde. Het is niet alleen hoe iemand zich kleed en dus 1 ding. Het is een combinatie van alles waarop je deze mening over iemand kan hebben.

Queen, ik ga je niet beledigen nu na je laatste vraag/stukje. Al zou ik nu op basis van jouw schrijven een rits aan oordelen op kunnen gaan opschrijven. Maar dat is niet mijn niveau.

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Dat het duidt op gedrag en niet op uiterlijk is jouw interpretatie.

Een tattoo zegt m.i. wel degelijk iets over persoonlijkheid terwijl andere uiterlijke kenmerken (zoals bijv. rood haar, flaporen, wipneus, etc) dat niet doen. Voor een tattoo wordt nl bewust gekozen terwijl je de uiterlijke kenmerken van moeder natuur meekrijgt.

Ik heb van het begin af aan duidelijk aan gegeven dat ik het heb over meerdere, zichtbare tattoos. Dus dat "verrassingselement" is niet van toepassing.

De achterliggende reden vind ik ook niet van belang. Iedereen krijgt te maken met overleden personen, moeilijke periodes maar niet iedereen kiest voor een zichtbare tattoeage.

18. Williewortel

Williewortel Actief lid

Dus als je mij in het echte leven tegen zou komen en ik loop in functie (pak) waardoor je mijn tatoeages niet ziet, dan vind je mij hoogstwaarschijnlijk een vrouw met klasse. Maar wanneer je mij tegen komt in mijn privé leven en ik loop in kleding waarbij mijn tatoo zichtbaar is, dan vind je mij plat, vulgair, onbeschaafd etc etc?

19. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik had het ook niet over het wel of niet mooi vinden ;) Ik had het over het verkeerde woord toepassen op iets wat je niet mooi vind.
    Ik vind zeker niet alle tattoos mooi, wat voor verhaal er ook achter mag zitten.

Maar goed, ik breek weer uit, want dat was de enige opmerking die ik had. Fijne dag dames :) !

20. Williewortel

Williewortel Actief lid

Dat is het inderdaad. Maar ze meent zelfs de betekenis er achter.

Deel Deze Pagina