Zwanger en tattoos.. Vooroordelen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondie21, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel tattoos hebben jullie?

1. Niks, verschrikkelijk!

2. Nog niks, maar ik wil er wel een

3. 1 tattoo

4. tussen de 2 en 5 tattoos

5. 5+ tattoos

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Kun je ook bieden op tattoos tegenwoordig? ;)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich zo aangesproken voelen?
    Dat iemand mij ordinair vind, omdat ik vrij grote tatoeages op mijn armen heb, dan is dat toch helemaal prima?
    Ik kan mij er geen seconde druk om maken hoe een ander mij bekijkt.
    Ik weet dat ik sociaal, gul, lief en een goed persoon ben voor de mensen om mij heen. Een oordeel van iemand die ik niet ken, doet mij dan ook he-le-maal niks.
    Ik kan er hooguit medelijden mee hebben, hoeveel vriendschappen loop je mis met zulke vooroordelen?
    En nee, ik heb weinig tot geen vooroordelen op basis van uiterlijk. Daar ben ik écht te verstandig voor 😂

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Aah dat vind ik nou zo jammer, dat je nu zelf ook oordeelt over mensen die tatoeages niet mooi vinden (of zelfs ordinair) en dit ook eerlijk zeggen.

Maar goed, ik heb zelf geen tattoo's maar ik vind sommige best mooi :) Het zou voor mij alleen niks toevoegen als ik er 1 zou nemen.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

O haha :)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar wat ik altijd heb bij tattoos: ik vind het best leuk, zo'n tribal net boven je bikinibroekje als je een jaar of 20 bent. Als je 30 bent wordt het al een stuk minder, bij 40 krijg ik echt al bedenkingen, hoe ziet dat eruit wanneer je 80 bent......?

Het is dus niet zozeer dat ik het lelijk vind, er zijn er best wat bij die ik best mooi vind, maar niet meer als je bejaard bent.....

Zo vind ik een neuspiercing (gewoon een diamantje) best heel leuk als je wat jonger bent, maar voor mezelf (ik ben 40) vind ik het toch wel wat ordinair staan :)

Hoe kijken jullie (de getatoeeerde en niet getatoeeerde mensen) hier tegen aan?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

#246 Aszz, 5 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2015
    Ten eerste, ik mag alleen maar hopen dat ik de 80 haal.
    En dat beetje inkt op m'n huid, die toch al gerimpeld oud en lelijk is met 60, met of zonde ink. Tsjah daar maak ik mij niet druk over.
    Verder, steeds meer mensen hebben tattoos. Zo bijzonder is dat echt niet meer als ik 80 ben. Dan zal 2/3e van het bejaardenhuis ze hebben.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ja, dat is ook wel zo hoor. toch is dat een reden geweest voor mij om er nooit een te willen. Grappig om te lezen dat een ander daar weer heel anders tegenaan kijkt :)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb ook piercings :D dus aan mij heb je denk ik geen goede ik word 35 heb een klein neuspiercing sommige zien hem niet eens en een navelpiercing :$:D

daarnaast wil ik nog even vermelden, dat elke tattoo van mij, is gezet voor mij, en nogmaals als men daarop wilt veroordelen vind ik dat prima, want uiteindelijk is het hun verlies niet het mijne, je moest eens weten wat een leuk en gezellig persoon ik ben :D:D:D:D,

daarnaast heb ik zelf ook een vooroordeel namelijk mensen die helemaal niets hebben geen tattoo geen piercing niet eens een oorbel, want dat is verminking blablabla ( dat vind ik pas erg, lijkt mij vreselijk om zo te moeten leven zonder versiering ;) )) lijken mij dus ook best saaie mensen (grapje hoor even sarcastisch)

9. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Weet niet in welk deel van Turkije jij zit, maar waar ik regelmatig kom en waar de vader van mijn kindje woont is het niet erg. Hij heeft er zelf ook een aantal en afgelopen zomer zelfs nog eentje erbij laten zetten. Familie in Oosten reageerde er volgens mij ook normaal op... Hij kan ze ook niet allemaal verbergen. Ok, hij woont in toeristisch gebied en daar zijn zoooooveel tattooshops.
    Maar veel Turken zie ik daar met tattoo's.
    Verder heb ik nog niet alle reacties doorgelezen, maar ik vind tattoo's helemaal geweldig en heb dan ook geen vooroordelen en vind ook niet dat je kindje er problemen door zou moeten krijgen.

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb niks met tattoos zou er zelf ook nooit een nemen. Wat anderen laten zetten en doen maakt mij niks uit. Hun lijf, lekker zelf weten. Persoonlijk vind ik de meeste ook niet zo mooi, maar snap dat het voor de eigenaar vaak speciale betekenis heeft of herinnering aan bijzonder moment. Het zetten vind ik dan wel bijzonder. Keer paar uurtjes in Thailand met zo'n knaapie gezeten die bamboe tattoos zette. Om de kunst te bekijken.

Wat ik wel vind is dat je je tattoos zo moet laten zetten dat je ze voor (sommig )werk en dergelijke moet kunnen afschermen. Ik zit zelf in speciaal onderwijs en daar is tattoo op je pols en hand echt not done.
    (Het leidt kinderen af, of ze willen zelf dat dan ook., of je krijgt de vraag waarom, gevoelig verhaal zitten kinderen ook niet op te wachten )

11. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Ik meld me hierbij ook even. En vind het ook zwaar frustrerend dat mensen oordelen hebben over tattoo's
    Ik kom uit een groot gezin waar iedereen eigenlijk redelijk onder zit. En toen ik 16 was kreeg ik voor mijn verjaardag mijn eerste grote tattoo op me onderrug. Nou ben ik 20 en zijn er toch nog 7 bijgekomen. Wel kleintjes, en waarvan 1tje een zware mislukking (door in een dronken bui) maar ik kan er wel om lachen.

Mijn vriend zelf heb er maar 2+1 mini En die zit liever ook helemaal onder dacht ik haha.
    En als mijn kinderen ooit later een tatoeage willen, sta ik er wel voor open. Maar moeten ze echt met iets normaals en iets met een betekenis komen en niet een of ander autotje of boompje komen. Zelf heb ik ook heel wat piercings die zichtbaar zijn, en als ik een meid zou krijgen, zou ze de eerste piercing ook pas op een ouder leeftijd krijgen dan ik had (14jaar)

Ik moet wel lachen, ik werk in de ouderenzorg. En mijn cliënten vinden het helemaal geweldig. Behalve een, die loopt altijd wel te miepen dat ik spijt ga krijgen.
    Ik kijk terug op een leuke jeugd, heel ander verhaal!

12. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Je hebt helemaal gelijk!
    Trouwens, 1 jaar geleden was een client van mij zo onder de indruk van me tattoo's dat we samen iets hebben ontworpen en dat ze helemaal achterstond om er een te zetten.
    Was altijd wel al een wens van dr geweest.
    76 jaar en nog even wat inkt erop.
    Geweldig.
    En inderdaad zoals je zegt, als wij allemaal achter de geraniums zitten, staan we meer te kijken van de oudjes die het niet hebben.

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb 4 tattoo's. 3 Kleinere en 1 vrij grote die van m'n voet doorloopt aan de buitenkant van mijn kuit. Ze zijn niet echt zichtbaar, alleen in de zomer. Mijn vriend heeft er geen, maar wilt er wel 1 met de namen van de kinderen.

Mensen hebben altijd wel iets te oordelen over iemand, met of zonder tattoo's. Ik heb ook 7 piercings gehad, maar heb er nu geen meer. Het is jammer van de 2 gaatjes in mijn kin/ onder m'n lip, maar ik heb er veel plezier van gehad en dat vind ik het belangrijkste. De andere gaatjes zijn niet zichtbaar.

14. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij hebben tegenwoordig meer mensen wel dan geen tattoo's. Of dat lijkt er in mijn omgeving iig zo op. Mijn eerste stond er toen ik 15 was. Mijn zusje zette een grote op haar rug toen ze 14 was. Mijn moeder zat er naast. Zij is trouwens een keurig nette vrouw. Ik vind al die tattoo's vaak niet eens origineel meer want in mijn ogen heeft iedereen ze...ik zal eerder staan te kijken van iemand die ze niet heeft :D Laat staan dat ik iemand veroordeel die ze heeft. Ik heb er zelf 2 maar vergeet dat eigenlijk altijd. Mijn beste vriendin heeft een sleeve net als mijn zwager en mijn zusje haar rug zit helemaal vol nu.. Mijn vriend heeft er 4 en mijn stiefvader heeft van die hele oude maar hoort gewoon bij hem..

15. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb 1 tattoo en wil er over een tijdje wel 1 bij. Net als jij ben ik van mening dat tattoo's een speciale waarde/betekenis moeten hebben, ik weet dus wel dat ik nog 1 bij wil en misschien later ooit nog een. Ik vind het onzin dat je met een tattoo een slecht voorbeeld zou geven. Eerder het tegendeel. Mensen die zoiets zeggen hebben vooroordelen en zouden zelf eens na moeten denken of ze dat niet op hun kinderen overbrengen.. En sterren als David Beckhem en Angelina Jolie hebben toch ook tattoos en kinderen. En ik vind Jolie met haar kindjes en al het goede werk dat ze doet voor kinderen in het buitenland juist een heel goed voorbeeld :)

16. ladyb

ladyb Lid

4 jan 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf aan de binnekant van mijn onderarm de tekst 'I am born again', wat staat voor het afsluiten van een lastige periode en mijn geloof in reïncarnatie. Op mijn borst (ja echt), heb ik een kus. De lippen van mijn moeder. Zit ook een lang verhaal achter... Ik vind een tattoage een mooie manier om iets wat diep in je hart zit om te laten zetten in iets op je huid. Vind ook écht dat het betekenis moet hebben. En een slecht voorbeeld tegenover kinderen? Haha... mijn vader zit helemaal vol (behalve gezicht, nek en hals), en ik kan hem mij niet anders voorstellen. En daarnaast is zijn verzameling ook nooit m'n aanleiding geweest om er uberhaupt 1 te laten zetten. Vind dat mensen die er zo over oordelen maar zeuren!!

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    vraagje ; in welk deel van turkije woon je ? dat scheelt vaak ook ;)

18. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije

Ik woon in Denizli!
    Ofwel; geen toeristen en geen hotels. Denizli ligt aan de linker kant van turkije, iets onder het midden. Dus ook geen zee tot onze beschikking helaaas.

maar dat speelt zeker een grote rol. Ik kan wel zeggen dat driekwart van de vrouwen hier een hoofddoek op hebben en erg moslim zijn.
    Maar overal waar ik kom in turkije (familielid in Bodrum) hebben ze vooroordelen. Zelfs zijn eigen familie dus het blijft hier een soort taboe.

19. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind dat iemand het zelf moet weten of je een tattoo laat zetten en als je een tattoo hebt ben je niet meteen asociaal..
    Ik heb zelf ook 5 tattoos, na m'n laatste stukje op m'n rug zei mijn eigen oom tegen me dat ik nu in een andere categorie val voor hem, in de categorie asociaal. Heb hem toen meteen vertelt dat het dan zijn verlies is dat hij mij niet goed genoeg kent.
    Kan soms zo boos worden om de vooroordelen als iemand een tattoo heeft. Ons zoontje mag later gewoon een tattoo nemen, zolang hij er maar goed over nagedacht heeft.
    Volgende week gaat hij zelfs voor het eerst mee naar de tattooshop omdat mijn vriend en ik zijn naam laten zetten. :)
    Mijn vriend is trouwens Turks en heeft 2 sleeves, niemand in zijn familie heeft er problemen mee. Ik merk wel dat hij in Turkije soms aangekeken wordt maar hier geeft mijn vriend toch niets om.

20. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Leven en laten leven! Je moet iemand beoordelen op zijn of haar daden niet op het uiterlijk! En dat wil ik mijn kinderen ook mee geven.
    Ik heb 3 tatoeages mijn man 0
    wat betreft de kans dat je kind tatoeages neemt als de ouders dat ook hebben gaat ook niet op. Mijn ouders hebben een hekel aan tatoeages en mijn zus en ik hebben er bijde een paar :)
    Vooroordelen zijn verschrikkelijk stom en niemand zou ze moeten hebben, helaas zijn er nog steeds een hoop domme mensen ;)

Deel Deze Pagina