Zwanger en tattoos.. Vooroordelen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondie21, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel tattoos hebben jullie?

1. Niks, verschrikkelijk!

2. Nog niks, maar ik wil er wel een

3. 1 tattoo

4. tussen de 2 en 5 tattoos

5. 5+ tattoos

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind tattoos ook niet mooi.
    Ik begrijp ook nooit de zin en onzin om de naam van je kinderen op je lichaam te willen zetten.
    Ik wil niet zeggen dat ik mensen met een tattoo aso vind maar ik kom toch weleens mensen tegen die al niet al te snugger overkomen en dan staat ook heel hun lichaam nogeens onder de tattoos.
    Het meest vreselijke vind ik tattoos in je nek.
    Is gewoon verminking en met opzet iets uit willen dragen naar de wereld.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja er lopen echt genoeg tokkies met tattoos.
    En mensen vinden ons misschien ook wel tokkie, dat mag 😁 maar met de mensen die dat vinden zijn we gelukkig geen vrienden mee.
    En nu ga ik verder mijn met het wassen van onze nieuwe Croma 😂

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Heb er 7. Ik vind ze prachtig en schaam me er niet voor. Ook interesseert het me niet wat een ander er van vind. Het is nooit goed. Kreeg laatst doordat ik tatts en een wat gespierder lichaam heb mijn zoontje gepest zou worden... Mensen hebben altijd iets te miepen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Tja, ik kan alleen kiezen voor 'nee verschrikkelijk' of 'nee, maar ik wil er wel een'. Heb voor de eerste gekozen, vind het niet verschrikkelijk, wat een ander heeft moet hij zelf weten, maar ik hoef er zelf geen eentje. Misschien ooit in de toekomst, je weet het niet.

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    De naam van mijn zoon mist nog, kon zo snel geen foto vinden.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dit ;)

7. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    #47 dotje1986, 3 apr 2015
    Laatst bewerkt: 3 apr 2015
    Ik heb 2 tattoos. 1 boven mijn enkel. Zelf getekend met de letters van de oudste en mijn man. Jongste moet er nog bij. 1 op mijn rug. Is het sterrenbeeld vissen. Dat is het sterrenbeeld voor beide dochters.

Maar zijn beide amper zichtbaar. Alleen in de zomer meer.

Ik heb er zelf geen moeite mee. Ik vind het iets persoonlijks. Ik zou niemand op zijn uiterlijk of tattoos afkeuren of beoordelen. Alleen tattoos in iemand zijn of haar nek vind ik echt niet mooi.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Duh ;) .. jij draagt toch ook met opzet iets uit naar de wereld? Door hoe je je kleed, hoe je je haar doet, wat je zegt, etc ?

Verder vindt jij het verminking. Het is niet per definitie verminking.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Om het nou meteen verminking te noemen? Voor mij zijn tattoos ook maar gewoon een manier om mezelf (naar mijn mening dan hè) mooier te maken, net zoals mensen oorbellen hebben of hun haar verven. Dat je het niet snapt, prima, maar het te bestempelen als verminking is wel érg extreem meteen.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Imensa die op je schouder is prachtig!

11. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Wat een ontzettend gave tattoos heb je! Respect voor zo een mama als jij. En dan je figuur.. daar zeg ik U tegen! Wou dat ik de kracht had om naar de sportschool te gaan :) Vind het altijd super fascinerend wat iedereen voor tattoos heeft en mensen met tattoos hebben altijd een onderwerp om over te kletsen, i like it :)
    Hier nog een belangrijke tattoo van mij, + 8 weken zwanger buikje haha:

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wij zijn ook van de tattoos en piercings en rijden beiden motor haha

Dus als onze dochter en bib later ook iets willen is dit geen probleem, mits na hun 18de verjaardag( piercings mag van ons na 16jr).

13. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Wauw Anouk.... Typisch voorbeeld van veroordelend. Goedzo! :)
    Jíj vind het verminking, sommige mensen vinden het mooi. Gewoon van beide kanten een kwestie van elkaar in de waarde laten toch?
    En iets willen uitdragen naar de wereld? Hmm dat geld misschien in sommige gevallen, maar er zijn ook genoeg mensen die een tattoo laten zetten voor zichzelf, vanwege bv een bepaalde betekenis...
    En er zijn er ook genoeg die hem op een niet zichtbare plek laten zetten, omdat ze hem voor zichzelf laten zeggen, dus daar ga je sws al de mist in met je opmerking.. ;)
    Vraagje.... Heb jij toevallig een sieraad, gekregen van moeder/vader/oma/opa/zus/broer? Een ketting of ring.. Of misschien een armband.. Die een speciale betekenis heeft omdat je dat gekregen hebt van iemand, of misschien omdat het een erfstuk is... Of wat je om wat voor reden dan ook herinnert aan een dierbare, en daarom speciaal voor je is?
    Zo is het voor mij met m'n tattoo. Alleen die van mij gaat nooit stuk en raak ik nooit kwijt.. ;)

Goede discussie en leuk idee, alleen vind het wel jammer om te zien dat er dus inderdaad gelijk weer veroordelend gereageerd word op sommige punten en door sommige mensen... Dat is dus precies het punt... Je kan ook een discussie voeren zonder elkaar in een hokje te stouwen omdat je 'anders bent als normaal'.. denk ik..? Maar als je dus afwijkend van wat 'normaal' is (lees: wat de maatschappij bestempelt als normaal) dan hoort daar automatisch ook bepaalt gedrag bij...
    zo jammer, die kortzichtige gedachte..

'You laugh because I'm different.. I laugh 'cause you're all the same!' ;)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik mis de optie ' niks, wil ik niet'.
    Ik vind ze nl niet verschrikkelijk, maar het is gewoon mijn ding niet.

15. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Dit vind ik persoonlijk niet eens de discussie waard. Sorry. Dit bedoel ik dus met een oordeel hebben..
    Je wilt niet zeggen dat wij meteen asos zijn, maar de kans is groot dat je het wel zo bedoeld, of zit ik er helemaal naast?

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vind tattoo's mooi! Zelf heb ik er een stuk of 12 en mijn man gaat over de 30.
    Vooroordelen of niet, ik ben blij met mezelf en als een ander een vooroordeel over mij heeft dan is het hun probleem niet de mijne.

17. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije

Sorry je hebt gelijk, toen ik de poll aanmaakte heb ik daar niet aan gedacht! Stom van mij :) kan het helaas niet veranderen

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb 1 tattoo op m'n buik/lies. In m'n zwangerschap zag het er uit als een monster met vleugels :) (door m'n dikke buik)

Ik vind tattoo's niet lelijk. Behalve tribals dan.

Maar in Turkije hebben heel veel meiden veel tattoos waar ze zichtbaar trots op zijn. Tenminste, Istanbul.
    Ik weet nog dat ik een meisje in de metro zag met een zwartekokkerrok en witte nette blouse. Ze had op haar hele onderarm in zwarte dikke sierletters 'Fuck ya'll' laten tatoeëren.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb er geen en zal er niet snel één laten zetten. Ik vind het bij anderen vaak wel mooi (als het subtiel en mooi gedaan is) maar het past niet bij me. Mijn man heeft er deze week één laten zetten n.a.v. de geboorte van onze zoon. Hij wilde het echt heel graag en wie ben ik dan om hem tegen te houden? Ik zag het eigenlijk niet zitten maar het is zijn lijf. We hebben het er goed over gehad en we hebben samen iets laten ontwerpen. Het is heel mooi geworden, ik kan er wel aan wennen.

20. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik vind het helemaal niks maar dat is mijn mening. Iedereen moet met zijn lijf doen wat hij of zij wil.

Ik heb ook niemand in mijn familie of vriendenkring met een tattoo. Denk nu niet dat ik geen vrienden wil met een tattoo maar toevallig is dat gewoon zo.

Deel Deze Pagina