Ik heb ze niet en wil ze niet, en ik heb persoonlijk echt he-le-maal niets met symboliek in tattoos (deze staat voor mijn kind, deze staat voor mijn overleden oma, deze staat voor een moeilijke fase in mijn leven, enzv). Vind dat altijd een beetje...tacky, of zo. Beetje voor de buitenwacht. Maar da's mijn persoonlijke mening en die is natuurlijk zeker niet zaligmakend. Ik vind tattoos of mensen met tattoos absoluut niet aso of wat dan ook. Sommige tattoos vind ik ook echt wel mooi, ik zou er zelf alleen nooit levenslang aan vast willen zitten. Maar als je er wel van houdt, dan gewoon lekker doen, niets mis mee.
mooi geschreven jouw mening uiteraard!! En heel mooi dat je geen vooroordeel hebt! Het zou zo saai zijn als iedereen dezelfde mening heeft
Ik heb 3 tatoeages, 1 zonder betekenis...ik vond hem gewoon mooi. Het was mijn eerste. Daarnaast heb ik 2 sterretjes op mijn voet die staan voor mijn 2 miskramen en op de binnenkant van mijn rechterpols staan de voorletters van mijn jongens. Ik wil graag nog 1 tatoeage, gewoon omdat ik die mooi vind (kleintje). Mijn man heeft geen tatoeages en hoeft ze ook niet. Hij vind het prima dat ik ze wel heb.
Vooroordelen zijn niet oneerlijk: ze zijn menselijk en best erg zinvol, maar soms gewoonweg foutief, omdat je iedereen over een kam scheert. Als je je dat niet bewust bent en mensen anders gaat behandelen/beoordelen dan is dat 'oneerlijk' ja, een vooroordeel hebben op zichzelf niet. Vooroordeel - Wikipedia
Haha, ik moest hier zo om lachen! Ik kwam dit topic nog eens bekijken omdat ik op facebook een verwijzing naar dit topic zag, waarin stond dat er mensen zijn die vriendschappen zouden baseren op of veranderen door het hebben van wel of geen tattoos. Ik verwachtte dat dat diegene het misschien verkeerd begrepen had, maar er zijn blijkbaar écht zulke mensen :')
Ik geef daarom ook aan dat het denk ik niet de tattoo is waarom ik iemand aso vindt maar ik vind meer mensen aso die wel een zichtbare tattoo hebben als niet. Dat zou als reden kunnen hebben omdat mensen met een tattoo een bepaald karakter hebben (waardoor ze opvallende tattoo's mooi vinden?)??? Dat ik iemand aso vind wil ook niet zeggen dat iemand dat ook is, ik zal iemand er ook niet anders om behandelen. Ik denk dat iedereen ook een ander beeld heeft bij "een aso". Persoonlijk heb ik ook geen problemen met vooroordelen, ik denk dat dit heel natuurlijk is. Ik heb ook vooroordelen maar ik sta open voor iedereen en ieder zijn denkwijze en kom dan vanzelf tot de conclusie dat iets heel anders in elkaar zit of dat mijn vooroordeel toch klopte.
Ik zelf heb een tattoo bij mijn sleutelbeen die door loopt tot mijn borst..Deze heb ik 5 weken geleden laten zetten en ben er super trots op!!..mijn vriend heeft er veel en ook dat vindt ik zeker mooi..ik heb een zoontje van 6 en ben nu in verwachting van mijn 2e wondertje en als ze later een tattoo willen mogen ze dat zeker..maar pas als ze zeker er van zijn en pas na hun 18e..jammer dat er mensen zijn die nog steeds vooroordelen hebben maar ja het is jou lichaam en jij beslist wat je ermee doet..bevalt hun het niet dan moeten ze ook maar niet kijken..
Ik snap de vooroordelen wel. Ik heb zelf een sleeve en mijn vriend heeft 2 sleeves.. Wij zijn allebei heel rustig en ik durf wel te zeggen geen aso's. Ik merk dat mensen echt kunnen schrikken en vies kijken en dat snap ik want het wijkt af van het normale. Die mensen ontdooien vrij snel als je met ze praat, dus dit is inderdaad een vooroordeel. Die heb ik zelf ook als ik mensen zie lopen met een tijgerprint outfit en dikke tattoos, dan heb ik ook hier mijn mening over.
Tattoo's zijn voor alle lagen van de samenleving. Van advocaat tot bouwvakker en weer terug. Ik vind vooral bij Rock-'n-Roll types het erg leuk staan. Samantha en Michael zijn voor mij de ordinaire tattoo variant. Nu vind ik haar nephaar ook ordinair terwijl mijn kapster schitterend nep haar heeft en draagt. Zoals met alles in het leven, verder kijken dan je neus lang is! Overigens wil ik geen tattoo's en zou ik de leeftijd om ze te zetten graag naar 21 zien. Sommigen zijn met 18 echt te beïnvloedbaar en jeugdig.
Er staat geen optie bij de pol: "Ik heb er geen maar vind ze niet verschrikkelijk ofzo" Zo is het bij mij. Zelf heb ik er geen maar wilde er wel altijd eentje, nog steeds niet gezet en zal waarschijnlijk ook nooit komen. Vind het wel mooi maar ben zelf bang voor naalden en mijn man houd er niet zo van. Alles wat je aan je lichaam kan veranderen (ook oorbellen o.i.d.) vind hij niet echt speciaal dus daardoor vind ik het zelf denk ik ook niet meer zo speciaal. Mijn vader heeft zijn rug vol en heeft daar altijd veel problemen mee gehad. Zo ging hij bijvoorbeeld niet graag met ons mee zwemmen omdat er dan mensen waren die het schandalig vonden dat hij zoveel tattoos had met een klein kindje naast hem. Ergens heb ik altijd de hoop dat die vooroordelen de wereld wel een beetje uit zijn maar er blijven altijd mensen die zo blijven denken. Mijn vader is in ieder geval echt geen 'aso' of 'schorem' maar een gewone man. Mensen met of zonder tatoeages kunnen aso zijn, een tattoo veranderd daar niks aan. Zou mijn kind er later eentje willen ofzo dan maakt me dat ook echt niks uit, als andere mensen mij vragen of ze er eentje moeten nemen maakt het me ook echt niks uit. Het enige wat ik probeer mee te geven aan vrienden/andere (dit zou ik ook aan mijn kind meegeven) is dat je nadenkt over de plek waar je hem zet. Het is nou eenmaal zo dat je, bijvoorbeeld, bij bepaalde banen minder snel wordt aangenomen als je een grote tattoo in je nek hebt. Het zou zonde zijn wanneer je hier op wordt afgerekend en daarom lijkt het mij slim om hem zo te plaatsen dat hij wel te "verstoppen" is wanneer nodig. Bij mijn werk moet je een tattoo ook afplakken, best lastig als je hele lichaam vol zit en dan zal je dan ook niet snel worden aangenomen ook al heb je enorm veel kwaliteiten. Persoonlijk vind ik sommige tattoos wel mooier dan andere. Ook bepaalde plekken vind ik mooier dan andere en daarbij ligt het er voor mij ook wel aan hoe je je kleed en praat of het 'aso' over komt of niet. Meer het totaal plaatje zeg maar, niet alleen de tatoeage.
Ik heb zelf 1 grote tattoo die de helft van mijn rug bedekt. Hierin staan de symbolen van de namen van mijn kinderen verwerkt. Omringd door een aantal onopvallende kleine symbooltjes van dingen die ik belangrijk vind of vond in mijn jeugd. doordat je mijn tattoo niet ziet (behalve bij het zwembad of in de sauna) leert vrijwel iedereen eerst mij kennen en hoort dan pas van mijn tattoo. En dan hoor je vaak "jij???? Dat vind ik echt niet bij jou passen" Wat weer leidt tot een heel interessante discussie want dan vraag ik bij welk type het dan wél past? En dat kunnen de meesten dan niet uitleggen waardoor je ze toch aan het denken zet Mijn kinderen mogen later wel een tattoo, als het maar iets is waar ze goed over nagedacht hebben. Als ze een 'mode tattoo' of een dolfijntje ofzo willen, ja sorry maar dat komt er niet op tot ze 18 zijn.
Wat heeft een stuk(kie) inkt op iemands huid in vredesnaam te maken met iemands innerlijk en karakter?! Met smaak ja, prima. Maar zolang iemand een goed hart heeft zal het mij aan mijn getatoeërde anus roesten óf en hoeveel tattoo's iemand heeft.
Ik hou der van en vooral bij mannen. Zelf heb ik 4 tattoo's maar ik zeg eerlijk soms had ik ze liever niet gehad. Heb er 1 op mijn voet en een andere binnenkant enkel maar als ik dan een mooi jurkje draag met pumps vind ik het jammer dat ze er zitten. Maar is mijn eigen gevoel op zo'n moment. Heb er geen spijt van hoor maar ja je bent jong en je wilt wat en nu was mijn ex-vriend toevallig tatoeëerder dus ja dan is de drempel echt lager Een sleeve bij mannen vind ik echt geweldig, mijn man heeft ook een hele mooie sleeve. Val juist op mannen met tattoo's maar ligt er ook wel aan wat. Niet overal van die plaatjes moet meer 1 geheel zijn. Maar vooroordelen nog nooit iets van gemerkt hoor maar in mijn omgeving hebben heel veel mensen tattoo's.
Ik heb 5 tattoo's.. Namen van mn kinderen op mn onderarm, tekst op mn rug, mn sterrenbeeld op mn voet, gezamenlijke tattoo met mn zusje op mn sleutelbeen en een kubus op mn kuit. Vind vooroordelen over tattoo's erg achterhaald en ouderwets. Maar moet zeggen dat ik er zelf nog nooit mee te maken heb gehad. Ik word er niet anders op aangekeken. Zelfs bij sollicitaties niet.
Ik heb zelf geen tattoos, maar ik vind dit dus veel mooier klinken dan een serie losse plaatjes her en der over het lichaam verspreid. Ik vraag me dan altijd af waarom ze niet gewoon één grotere hebben genomen.
Ik vind het niet mooi, ook niet bij een ander. Maar die personen moeten het lekker zelf weten. Wel vind ik het zonde van hun lichaam. Het verpest het echt in mijn ogen en ik vind mannen met een tattoo minder aantrekkelijk dan zonder. Maar ja, das een kwestie van smaak he.
ik vind tatoeages echt geweldig ! zelf heb ik er 3 maar er gaan er zeker meer komen het kan mij ook echt mijn reet niet roesten wat een ander er van vind ! als mensen daar door anders naar me kijken of me aso vinden is dat pech voor hun ik houd sowieso niet van kortzichtige mensen en snap ze ook totaal niet ik ben zelf ook heel open minded overigens zijn mensen met tatoeages meestal creatief en daar houd ik sowieso wel van