heb gebeld, ze zagen de noodzaak niet zo maar ik heb aangedrongen en nu kan ik morgen een prikkaart ophalen
Hier kan ik zo kwaad om worden!!!!! :x:x:x Zo'n assistente weet er niets van. Echt, met 4 weken zwangerschap bloedprikken en verhogen. Dit zijn de nieuwste, op wetenschappelijke inzichten gebaseerde richtlijnen. Het is zeer belangrijk voor jou en je kindje. Gelijk laten prikken en (daarna) verhogen dus!
Hoeveel weken ben je zwanger? Echt, ik schrik ervan dat je onder behandeling bent bij een endocrinoloog en dat die OF zo weinig weet OF zo goed wordt afschermd door een zelf-denkende assistente. Schande!!!! :x
Dit lijkt me vrij normaal. Vooral in het begin moet de medictie worden opgehoogd. Daarna goed in de gaten houden. Omdat jouw schildklier NIETS meer doet, ben jij makkelijker in te stellen dan mensen bij wie de schildklier nog wel IETS doet. Daarom ben jij waarschijnlijk al die jaren al stabiel. Bij mij doet de SK nog wel iets. Bij mij zijn daarom meer schommelingen en/of verhogingen te verwachten. Je hebt gewoon variaties per vrouw en per zwangerschap. Zolang je waardes steeds goed waren: geen zorgen.
Hoii meiden, Daar ben ik weer.. ben naar de huisarts geweest.. Mn waardes: T4 18,5 en TSH 5,3 Heb een verhoging meegekregen van 0.025 mg Thyrax. Over 1,5/2 maand weer bloedprikken. Ben benieuwd.. Liefss
Hoi aquilegia, Ja ben blij dat hij m'n medicijnen meteen verhoogt heeft. Heb ook informatie meegekregen van hem.. Erg fijn! Maar wat ik me nu afvraag, nu m'n medicatie is verhoogt kan je tf4 dan ook weer veranderen van waarde? Deze was trouwens al wel een tijd stabiel terwijl m'n tsh steeds anders is. Ik ben benieuwd! We zien over 2 maanden weer verder! Nemen jullie btw jullie med. altijd dezelfde tijd? Ik werk nl onregelmatig dus het verschilde nog weleens wanneer ik m'n medicatie in nam. Nu probeer ik het wel echt 's morgens te doen.. Al is dit soms wel lastig omdat ik dan zo moe ben en naar bed wil.. Maar m'n arts kon niet zeggen hoe hier mee om te gaan en wanneer mn medicatie in te nemen.. Volgens apotheek was het het beste als je dezelfde tijd aanhield voor je spiegelwaarde maar ze wist het ook nief zeker. Nou uiteindelijk toch nog een heel verhaal haha.. Liefss
Ja, je FT4 zal ook wat stijgen, maar dat is niet erg! Bij je medicatie is het ook erg belangrijk dat je het nuchter neemt en dat nog even blijft. Dus ervoor minstens 4 uur niet eten en een half uur erna ook niet. Wellicht is je eetpatroon anders als je bijv. nachtdiensten draait? Dezelfde tijd aanhouden is ook belangrijk, maar volgens mij is het NUCHTER zijn het allerbelangrijkste, omdat voedsel de opname van de medicatie sterk remt. T4 heeft een halfwaardetijd van een week. Dus na een week is de helft uit je bloed. Maar dan heb je al wel weer 7x je medicatie genomen. Het bouwt zich dus echt op in het bloed. Door je wat hoge TSH geeft je lichaam aan, dat het meer T4 nodig heeft.
amai ik leer hier nog veel bij zoveel nuttige informatie! wat het nuchter innemen betreft, daar heb ik het ontzettend moeilijk mee sinds ik zwanger ben ik sta elke morgen strontmisselijk op en ik MOET gewoon iets eten, al is het maar iets kleins... dus ik neem mijn pilletje en 5 minuten later eet ik al iets kleins...zal het zo erg wezen?
Ik werk idd nachtdiensten.. Vandaar dat het soms wel lastig is met het nemen van de medicatie. Ik nam mn medicijnen eerst na het slapen rond uur of 5/6 s'middags(als ik nachtdienst had dan) En als ik vrij ben rond 11 uur s'morgens. Nu wil ik mn medicijnen meenemen naar mn werk en ze daar in nemen en daarna thuis wat eten. Dan zit ik wel dat ik daar dus dezelfde tijd wat moet eten.. anders zit er geen 4 uur tussen. Is het wel belangrijk dat je ze inneemt binnen een half uur? Of kan later ook? Heb nl. weleens gehoord dat een uur later beter is?! Liefss
Nee, dat is niet erg, MAAR dan wordt je medicatie niet effectief opgenomen. Dan zou je dus MEER moeten nemen, want jij en de baby hebben het hard nodig. Ik zou als ik jou was, je endocrinoloog bellen en het uitleggen. Hij/zij zal dan je medicatie verhogen, lijkt mij. Als je vlak na inname van je medicatie eet, zou je dit trouwens ook elke dag hetzelfde moeten doen.
Ik begrijp je vraag geloof ik niet helemaal (vooral wat ik vet heb gemaakt). Je hebt moeite om 4 uur niet te eten voor de inname van de medicatie? Misschien kan je het nog wat verduidelijken. Je mag ook pas een uur na inname eten. Ik wacht zelf meestal 45 minuten met eten. En in het weekend vaak langer, dan neem ik mijn medicijnen als ik wakker word rond 7 uur en dan slaap ik nog even door en eet pas daarna.
Mij is juist verteld dat als je eerder eet dan een half uur, het alleen wat langer duurt voordat hij wordt opgenomen, maar hij wordt wel gewoon zoals normaal opgenomen..
Nee, dat is zeker niet waar. De medicatie wordt voor een deel gebonden aan je voedsel en verdwijnt via je darmen de WC in.
Euthyrax is een merknaam. Euthyrax is er in veel meer verschillende doseringen te krijgen dan Thyrax, waardoor je in de meeste gevallen aan 1 pil genoeg hebt.
hmm, rare internist heb ik dan.. Maar goed. Ik heb het altijd voor het half uur in genomen, dus dan zal het wel goed zijn.
Als je zo al goed ingesteld staat, moet je het niet meer veranderen. Kijk, jij slikt gewoon meer als je sneller al gaat eten. Er gaat meer de wc in, maar jij krijgt toch nog genoeg binnen. Het is anders in de situatie, dat je je vroeger netjes aan het half uur hield, en dat je dat NU bent gaan veranderen doordat je zwanger bent geworden en je daardoor misselijk bent. In zo'n situatie krijg je opeens minder binnen.
Hoi hoi, sorry reageer beetje laat Heb ff niet achter de computer gezeten.. Moet zeggen dat ik ook ff moest lezen.. hoop dat het nu wel wat duidelijker s.. Maar ik bedoelde idd dat ik als ik in de nacht zit ik altijd eet.. en als ik net begin ben ik nog te druk om iets te eten.. eet dan vaak rond een uurtje of 3, half 4. En als ik thuis kom is het vaak half 8, dus dacht dan neem ik mn med. op mn werk zodat ik bij thuiskomst half 8 dus wat kan eten..dus dan zou ik hem rond half 7, 7 uur innemen, maar dan zit er geen 4 uur tussen.. hoe erg is dat? Want waarom mag je voor inname 4 uur niet eten? Maar maakt het uit hoeveel uur er tussen zit tussen het nemen van je med. en eten? Want anders neem ik ze gewoon voor het naar bed gaan en eet ik wat als ik een keer wakker wordt Liefss Hoop dat het nu een beetje duidelijk is.. haha..