Vorige week gaf de Vk aan dat het goed is als ik visolie ga slikken. Ik eet zelf vrijwel geen vis en wat aanvulling kan geen kwaad. Ik heb gevraagd hoeveel mg per pilletje ik moet aanhouden en het advies was 1000. Ik slik zwangerschapsvitaminen van Dagravit, maar daar zit geen visolie bij in. Ik zie alleen in de winkel geen losse pillen visolie met 1000 mg. Of veel meer, of veel minder. Maar bij die multivitaminen voor zwangeren zit zo'n 200 mg visolie in. Heeft er iemand tips op dit gebied?
Ik slik zelf de multi vitaminen van davitamon met visolie maar mijn vk zei juist dat dat helemaal niet nodig is. Zelfs als je geen 2x per week vis eet kom je aan genoeg vetten als je verder gewoon gezond eet. Zij was trouwens helemaal geen fan van multi vitaminen omdat effect en gevolgen nog niet voldoende wetenschappelijk zijn bewezen. Foliumzuur was voldoende om te nemen.
Ik haal een potje omega 3 visolie bij de action en slik er 2 per dag van.. aangezien ik geen vis eet en dit ook al voor de zwangerschap deed..
Ik slik het wel, voornamelijk voor het vetzuur DHA (EPA is in kleinere hoeveelheden belangrijk). Ik eet wel vis maar zeker geen 2x per week vette vis en de 200 mg die in de multivutamine met visolie zit zie ik dus als aanvulling op mijn voeding. Ik heb ook een tijdje vsm puur mama visolie gebruikt toen ik een andere multivutamine gebruikte. Naast de mogelijke gunstige ondersteuning voor de hersentjes van de kleine, zijn er ook aanwijzingen (uiteraard ook onderzoeken die dat niet ondersteunen) dat een tekort aan DHA bij de moeder, door te weinig inname tijdens de zwangerschap, bij kan dragen aan een mindere gemoedstoestand van de moeder en gezien ik al een verhoogde kans op PND/PPD heb vind ik dat wel de moeite waard om extra te slikken. Om terug te komen op de dosering, las ergens dat het advies voor de totale inname (voeding zit daar dus ook bij) tussen de 500-1000 ligt. Vsm puur mama visolie (is enkel visolie, geen totale multivutamine) bevat 300 in totaal en daarvan is het advies 1 maal daags. MorDHA zit daar wel boven en heeft naar ik begreep een goede verhouding EPA en DHA voor zwangeren. Advies kan ik je niet geven, ben een arts of deskundige. Maar dit is de informatie die mij tot mijn keuze heeft gebracht .
Volgens mij is wel bewezen dat vette vis en visolie stoffen bevatten die ervoor zorgen dat hersencellen zich beter ontwikkelen, er kunnen zich dan meer zenuw uiteinden splitsen waardoor het zenuwstelsel zich beter kan vormen. Dan gebeurt vanaf week 32 tot 6 maand na de geboorte geloof ik. Ik slik de hele zwangerschap al extra, heb ze uit de VS besteld, volgens mij kom ik in totaal op 600 mg nog effe voor je gegoogeled Visolie tijdens zwangerschap bevordert motoriek baby | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Voeding bij zwangerschap
Bij de Tuinen verkopen ze potten omega 3 visolie 1000mg. Wel goed erbij eten, want ik heb ze al een paar keer, een aantal uur na inname, mogen opboeren en dat is té ranzig haha!
Bedankt voor jullie reactie! Alleen dat voldoende eten en drinken is lichtelijk een probleem (misselijk en zuur) dus dat wordt nog wat Ik ga weer op zoek! Thanx