Hallo allemaal! Ik zit even te bedenken op welke manier ik na de bevalling het langst thuis kan blijven.. Op dit moment werk ik 32 uur p/w Mijn verlof wil ik dan ook ingaan met 32 uur p/w Na mijn verlof wil ik 16 uur p/w gaan werken.. maar ik wil dan eerst mijn vakantiedagen opnemen.. Kan ik dus na 10 weken verlof een "nieuw" contract aangaan.. en dan 16 uur p/w vakantie opnemen van mijn uren die ik heb opgebouwd in mijn "oude" contract? Even een voorbeeld.. Stel ik bouw 128 uur op (3 weken á 32uur) kan ik dan i.p.v. 3 weken, 6 weken vakantie opnemen uiteraard wel gewoon tegen betaling van 16 uur p/w ? ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen Liefs, LB
Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheden van ouderschapsverlof? Dan heb je evt ook nog recht op een aanvulling van de belastingdienst, je pensioenopbouw loopt door (betaal je wel zelf je werknemers aandeel) en je contract blijft bestaan. Er wordt gekeken naar je verloftegoed en wat je in de loop van het jaar hebt opgebouwd. Je krijgt bij een contract van 16 uur uiteraard ook naar rato je vakantietegoed (Nieuw tegoed uiteraard, oude rechten blijven bestaan). Bij wijziging van je contract kun je inderdaad je verloftegoed opnemen volgens je nieuwe contract.... dus je voorbeeld klopt.
Bedankt voor je reactie, ik heb me nog niet verdiept in ouderschapsverlof.. dat is de volgende stap Al zou ik.. als ik kijk naar mijn vrijedagen die ik dan opgebouwd heb en uitgegaan van 16 uur p/w ruim 10 weken "vakantie" op kunnen nemen dat + 10 weken na de bevalling is denk wel ruim voldoende Liefs, LB
Let er wel op dat je je contract dan vooralsnog niet moet gaan wijzigen, anders loop je tegen problemen aan met ouderschapsverlof enzo. Het lijkt me dat ouderschapsverlof een eerste stap is en je kunt dan na afloop van het ouderschapsverlof altijd nog je contract aanpassen.... voorzover ik het nu kan zien heb je gewoon recht op een jaar OV, in je huidige plannen..... Misschien is het een optie om bijvoorbeeld deels OV op te nemen en deels vakantie.... dan wordt er toch nog een deel maandelijks uitbetaald, je hebt evt recht op een aanvulling van de BD.... en je bent X-weken thuis
ouderschapsverlof is toch onbetaald of niet... denk niet dat ze dat wil..... tenminste ik ozu het niet willen, kan mijn loon echt niet missen ook al werk ik maar 15 uur..... of gaat het toch????
Ik heb het bij de eerste, precies zo gedaan als jij nu beschrijft en had daardoor inderdaad bijna 4 maanden verlof
Er zijn sectoren waar het verlof deels wordt doorbetaald. Maar of je nu direct je contract opzegt/wijzigt naar 16 uur. Of je laat het contract "ongewijzigd" en neemt 16 uur verlof op... dat komt onderaan de streep redelijk het zelfde uit. Alleen bij opname van ouderschapsverlof kun je van de Belastingdienst nog een vergoeding krijgen per opgenomen uur OV... en dat kan oplopen tot 4,06 per uur. Dus het zou je wel iets "extra's" kunnen opleveren.