Waarschijnlijk stoppen met werken na bevalling

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamv1, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zit met een dilemma, ik ben nou bijna 13 weken zwanger, en werk sinds een jaar bij deze baas, al vind ik het niet echt geweldig werk (schoonmaak partime)
    Ik vind het ook best rot uren, 's morgens vroeg en 's middags tot 's avonds, straks met een baby is dat helemaal onlogisch lijkt mij, want dan moet ik voor 's ochtends en voor 's middags oppas regelen...

En daarom zit ik er ook sterk over te denken om te stoppen met werken na de bevalling...we kunnen het zeker redden van het loon van mijn vriend
    Zit er al weken over te denken...wie heeft er tips voor mij, want ik weet het niet echt meer...

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zou het persoonlijk niet kunnen stoppen met werken (vind 16 weken verlof al pittig), maar als jij dat straks wel kan, en je vriend staat er ook achter, prima toch?
    Ik zou sowieso tot na je bevalling je werk aanhouden, ten eerste heb je dan nog recht op betaald zwangerschapsverlof en je weet nu nog niet wat er allemaal gaat gebeuren. Als je dan je kindje hebt, kan je altijd nog zeggen dat je niet terugkomt.
    Succes!

3. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik zeker stoppen met werken! Helaas ben ik de kostwinnaar van ons gezin, dus gaat dit niet (dus ik ben wellicht wat bevooroordeeld).

Je kunt de voors & tegens afwegen, door te blijven werken houd je wellicht makkelijker contact met je collega's / anderen dan als je fulltime huismoeder bent.
    Qua inkomen moet het jullie lukken zeg je, blijft er evengoed geld over om te sparen, leuke dingen te doen, of puur alleen de basisbehoeften.

Deze dingen zouden voor mij persoonlijk belangrijk zijn om op een rijtje te hebben in die situatie, misschien heb je er wat aan. In ieder geval succes!

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    zoals je aangeeft vind je de werktijden niet prettig...
    is het dan niet een optie om aan de slag te gaan bij de thuiszorg als hulp in de huishouding? ik heb aan kunnen geven dat ik alleen de ochtenden wilde werken en dit was geen probleem...
    dan hoef je alleen voor de ochtenden oppas te zoeken!
    (ik heb het puur gedaan om het huis uit te zijn... je werk veelal bij oudere mensen die echt om een praatje verlegen zitten dus je hoeft niet de volle 3 uur hard te werken.. tenminste ik hoefde dat bij geen van mn clienten...)

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik zou stoppen! ik heb ook mijn baan opgezegd, en dat terwijl ik een univesitaire opleiding heb gevolgd.. zonde van geld en moeite maar ik wil gewoon bij die kleine zijn, moet er niet aan denken hem met 10 weekjes al naar de creche te brengen!

ik kies voor mijn kindje, ga lekker zo lang ik het wil fulltime voor de kleine zorgen, totdat het weer gaat kriebelen. MOeders om mij heen zeggen dat het de perfecte keuze is, want het is zo belangrijk voor je kindje dat je er bent! dus als het half kan, en je hebt het toch niet naar je zin, blijf lekker thuis! op den duur gaat het heus wel weer kriebelen en ga je weer aan de slag, maar dan is je kleintje ook groot genoeg (zeg een jaar ofzo) om naar de creche te gaan!

succes met je keuze!

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Ik zou denk ik als ik in jou situatie zou zitten ook stoppen met werken. Als het thuiszitten niet bevalt kun je nog altijd ander werk zoeken wat beter in je tijden bevalt.

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dank jullie wel meiden voor de antwoorden :D
    Ga er nog eens flink over nadenken, al denk ik dat ik het antwoord al bijna wel zeker weet! ;)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou nadenken over wat werk voor plaats inneemt. Werk je om het geld, omdat je het leuk werk vindt, of vanwege de sociale contacten. Er kunnen een boel redenen zijn. Als het om het geld gaat en jullie redden het financieel op 1 salaris, dan zou ik het doen. Het zijn idd rottijden om te werken. Als je het doet om de sociale contacten, dan kan je kijken of je die op een andere manier kan vinden. Als je werkt omdat je het werk heel leuk vindt, dan zou ik niet zo snel stoppen.
    Je zou bv thuiszorg kunnen overwegen, of een baan met andere werktijden. Maar goed, volgens mij heb je je keus al gemaakt ;). Geniet er maar van, zeker als het financieel kan. Lekker toch! :)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik lees in je bericht niet dat je wilt stoppen met werken voor je kindje of omdat je het fijn vindt...
    alleen dat je de uren onlogisch vindt en het werk niet leuk.

Waarom zoek je geen ander werk dat je leuker vindt en dat makkelijkere uren heeft?
    Tenzij je graag wilt stoppen natuurlijk...

Deel Deze Pagina