hoi ik heb een vraagje , ik ben laatst geprikt voor controle op suiker en ijzer, nu ben ik net terug vd vk en nu zegt ze, dat het wat aan de hoge kant was, dus moet ik maandag opnieuw gaan prikken... het was 6,9 en 1 uur later 7,9, ze zei dat het op de grens was, want het mocht tot 8 in principe,....... daar ik tussen de priken door een uurtje moest wachten had ik daar gevraagd of ik in dat uur wel water mocht drinken, de vrouw zei toen, al neem je een bak koffie,...ik vond dat toen wel wat vreemd, maar ja ik nam in dat uur toch een koffie,.. nu weet ik niet of het daar door kwam, maar ja vd zekerheid opnw prikken,.. maar nu lees ik hier en daar, dat de grens tot 7 loopt en ik lees dat men prikt en 2 uur later weer,..... kun je mij aub zeggen, hoe het nu zit met de waarden en of dat 1 uur ertussen wel oke is? kan het door de koffie na de 1 ste prik, dat het daarom bij de 2de hoger was? alvast mijn dank vh antwoord groetjes
Hoi hoi De bloedsuikerspiegel wisselt gedurende de dag: na de maaltijd gaat hij omhoog, daarna daalt hij weer langzaam tot een normale waarde. Om te onderzoeken of je suikerziekte hebt wordt daarom een- of meerdere malen per dag de waarde van de bloedsuiker (glucose) gemeten. Daarbij wordt vooral gelet op het tijdstip dat u nog niet gegeten hebt ('s ochtends) en het tijdstip 1 tot 2 uur na de maaltijd. De bloedsuikerwaarden moeten zoveel mogelijk tussen de 3 en 7 (mmol/l) blijven. Het is dus de bedoeling dat je iets eet en drinkt na de eerste keer prikken! Groetjes imke
hoi immie , goedenmorgen, bedankt voor je antwoord maar dit houdt dus in dat mn verloskundige het niet goed doet is het raar als ik haar hier op wijs dan? want nu moet ik morgen weer gaan prikken en op dezelfde manier als verleden keer, alleen heeft ze nu gezegd, dat ik de koffie moet laten tussen de 2 x prikken in. dus ik moet morgen weer, s'ochtends wanneer ik heb ontbeten ná 1 uur prikken en dan moet ik een uur wachten en dan weer prikken,.. en tussendoor, alleen evt water drinken,.... doet ze dit nu fout? of kan het zijn dat het op die manier ook kan? en die waarde? zei zegt de grens is 8 en ik hoor idd van anderen dat het 7 is,......... ik had 1 uur na mn ontbijt 6,9 en na een uurtje wachten (na een bakje koffie te hebben genomen )7,9 ik vroeg haar waarom ik niet gebeld was, opdat ik dacht GEEN nws goed NWS, zei zij omdat je net op de grens zit,.... het prikken was namelijk al 2 weken terug,.... heeft het nu wel nut om morgenochtend vroeg te gaan prikken dan? of kan ik beter contact met de verloskundige opnemen en haar dit melden en desnoods dinsdag dan gaan prikken? vd duidelijkheid: ik ben dus nuchter tot ik ga ontbijten, dan moet ik ná 1 uur prikken, dan een uur wachten en dan weer prikken !
goedenmorgen, ik moet dus straks gaan prikken en zal het dan maar op de aangegeven manier doen, maar ik heb ff een ander vraagje, mijn vader heeft suiker, en heeft zo'n prikapparaatje, kan ik daar ook mijn bloed mee checken? en zo ja, wanneer kan ik dit dan het beste doen? en evt hoe vaak ?