geslacht ongeboren baby niet willen weten: ouderwets?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaNo, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geslacht ongeboren kind wel of niet willen weten?

1. Ja

2. Nee

3. Weet niet/ twijfel nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    om ons heen krijgen vrienden steeds vaker kinderen. De meeste willen het geslacht graag weten. 'Makkelijker met kopen, en gewoon leuk'. Wat ik dan het jammere vind is dat het geslacht van het ongeboren kind 'zomaar' op hyves te vinden is...
    In Amerika is het al jaren normaal dat je verteld dat je een jongen of een meisje krijgt...

Noem ons ouderwets, maar mijn man en ik willen heel duidelijk NIET weten, mochten we zwanger zijn, welk geslacht ons ongeboren kindje zou hebben. 'Waarom niet' zou je denken. omdat het ons helemaal niets uitmaakt. We vinden het des te leuker om het niet te weten. Een uitzondering daarin zou voor mij zijn wanneer ik zwanger zou zijn van een tweeling; dan is het gewoon zeer praktisch om het wel te weten.
    'Wacht maar tot je de echo ziet, ik zag het gewoon bij mijn kinderen' zij een collega toen ik kraambezoek was 'Ja omdat je zo er naar op zoek was of er wel of niet iets tussen die beentjes hing' zei haar man...

Benieuwd hoe jullie er over denken... Of mensen zich herkennen in mijn verhaal of juist niet...
    Greets MaNo

2. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ik wilde het wel weten.. vooral omdat ik dan voor de tijd leuke kleertjes kon kopen enzo..
    maar mijn man wild het niet dus we weten het nog niet en zien het over 9 weekjes als het goed is.
    toc vind ik het wel spannend hoor dat ik het nog niet weet :D

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik wil het niet weten en mijn hub ook niet. Er zijn al zo weinig échte verassingen in het leven vinden wij en daarbij maakt het ons ook helemaal niks uit.

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik zou het wel willen weten en mijn vriend ook. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat wij allebei zo nieuwsgierig zijn als de pest.
    En ik vind het wel makkelijk dat je dan niet op je woorden hoeft te letten en je dus ook niet kan verspreken. De naam willen we uiteraard wel geheim houden.

5. Pukje

Pukje Lid

13 feb 2009
    21
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in de Kempen
    Wij willen het niet weten :-D

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik wilde het ook nooit weten zei ik, tot ik zwanger raakte....

nu wil ik het wel weten maar mijn vriend nog steeds niet, dus moet ik geduld hebben. ;)

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ik wilde het van mn zoontje destijds niet weten, mijn vriend wel.
    Wijj hebben toen besloten om het niet te weten totdat hij geboren werd (hij respecteerde het dat ik het niet wilde weten). Ik vond het heel speciaal, hoewel we allebei wel een gevoel hadden dat het een jongetje was (ach ja 50% kans dat je goed zit he :) )

Mochten we nog een kindje krijgen dan zullen we het waarschijnlijk wel weten, omdat ik zijn gevoel ook wil respecteren. Maar van mij mag het een verrassing blijven hoor!

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben er nog niet uit of ik het tegen die tijd wil weten of niet. Aan de ene kant lijkt het me heel gemakkelijk met spulletjes kopen, maar de verrassing lijkt me ook super. Mijn vriend hoeft het niet te weten.

9. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ik zou het wel willen weten. Ook om gericht spulletje te kopen en handiger met het uitkiezen van een naam :D Me vriend zou het ook wel willen weten maar niet persé

Groetjes Lynette

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bij ons eerste kindje wisten we het niet, en als ik zou weer zwanger mag raken willen we het weer niet weten. Extra verrassing, en beiden zijn meer dan welkom.

Groetjes,
    Nikki F

11. ssilke

ssilke Lid

3 feb 2009
    52
    0
    0
    thorn
    Wij willen het wel weten wat het wordt makkelijk
    met kleertjes enz. maar ik zou het tegen niemand zeggen.

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Vriend wil het wel weten, ik niet. Wordt dus nog ff een goed gesprek wat we gaan doen;)

13. WendyH1979

6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Wij hoeven het niet te weten, maar mochten we het toch zien, dan is het ook geen ramp. Maar we houden het wel geheim voor de rest van de wereld. Ook al zal dat moeilijk gaan worden. :D

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als ik zwanger ben, dan willen we niet weten wat het geslacht is. Dat blijft dan een verrassing tot de bevalling.

Mijn vriend is hier mee eens. Ik zie dit als een extra steuntje in de rug tijdens de bevalling en pijnlijke weeën. Wat zal het worden?

Wij hebben helemaal niks met het vooraf weten van de naam en het geslacht. Het is inderdaad handig in verband met de babykamer enzo, maar wij laten ons liever verrassen. Evenals iedereen die dan een geboortekaartje zal krijgen. En die dan vol verwachting het kaartje open maken. Voor hun is het dan ook een verrassing!

Ik wil het zelf liever ook niet weten wat het wordt als iemand in mijn omgeving zwanger is. Vol spanning kijk ik dan uit als diegene aan het bevallen is. Wat zal het worden en wat zal de naam zijn?

Ik vind het dus niet ouderwets. Iedereen heeft gewoon een andere mening. De een heeft zijn redenen om het wel te weten en de ander wil het gewoon absoluut niet weten. Ieder zijn keus!

15. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Gelukkig zijn mijn man en ik daarin hetzelfde en allebei super nieuwsgierig dus wij waren het er snel over eens dat we het allebei willen weten.
    Ook leuk om gerichter spulletjes te kunnen kopen/babykamer aan te kleden. Wij willen het wel echt voor onszelf houden, dus voor de rest zal het een grote verrassing blijven.

Maar jouw mening is zeker niet ouderwets, het is maar net waar jullie je het prettigst bij voelen.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dat ik het wel zou willen weten als het zover is. Maar vrienden van ons wilde het juist niet weten. Ach joh, als mensen t raar vinden laat ze lekker, doe gewoon wat jullie willen. Als je niet weet wat t wordt kan je natuurlijk evengoed een leuke kamer maken en leuk spulletjes kopen lijkt me.

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nope wij wilden het bij onze eerste niet weten en mochten we weer zwanger zijn dan willen we het ook bij nummer 2 niet weten.

Wij vinden het veel leuker wanneer het een verrassing is!

En bovendien zijn er genoeg leuke neutrale kleertjes te vinden en zodra de kleine er is kun je weer wat specifiekere kleertjes kopen/vragen.
    En een babykamer doen wij niet roze of blauw haha dus daarvoor hoeven we het ook niet te weten... ;) je kunt het als de kleine er is ook nog makkelijk meer jongens of meisjesachtig maken mocht je dat willen.

Maar hey ieder zn ding :D

18. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij willen het wel graag weten als het op de echo te zien is. Ik vind de neutrale kleertjes over het algemeen nogal saai en steriel. En je bent ook echt niet zoveel kleertjes nodig voor de eerste periode.

Maar ik vind het zeker niet ouderwets als je het niet wilt weten. Ik denk alleen dat ik veel te nieuwsgierig ben, en als je weet dat ze je het kunnen vertellen, wil ik het weten ook.
    We houden het dan alleen wel voor onszelf. Anderen mogen best in spanning zitten over wat het wordt :D

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

ja idd ik sluit me helemaal bij jou aan Dragonfly :D

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn er nog niet helemaal over uit of we het wel of niet willen weten..
    Van de ene kant lijkt het me echt leuk als het een verassing is (plus de kans dat je je verspreekt is klein ;))
    Van de andere kant is het wel makkelijk met babykamer (al wordt ie toch niet roze of blauw), kleertjes en namen... Namen voor meisje hebben we al, voor jongen is een groot dilemma :p
    En daarnaast denk ik, als je zeker weet wat het wordt en je de naam al vast hebt staan, je nog meer het idee hebt dat er al een band tussen het kindje en de ouders is.. Dan is het niet meer "het" of "de baby" maar is het echt een persoontje in je buik.
    Ik denk dat als het zover is we wel naar de "ja" kant gaan.. Maar misschien is het ook een optie om bij de echo te vragen of ze het op willen schrijven en in een envelop willen doen? Als je het niet wilt weten hoeft het niet, als je het later toch nog wilt weten kun je het zien...

Deel Deze Pagina