Hallo, Ik heb al eerder deze week op dit forum gestaan met mijn verhaal. Ik begon afgelopen woensdag met wat bloed verlies. Donderdag was het nog steeds, toen heb ik die zelfde dag nog een echo gehad. Vruchtje was mooi rond en zat er nog. Maar nu na een paar dagen inlegkruisjes vol moet ik toch echt maandverband gaan dragen. Aan de krampen te voelen en het bloed (mooi helder, niet bruin) zou ik gaan denken dat ik gewoon ongesteld ben geworden. Volgens mij heb ik nog geen miskraam gehad want ik heb geen vruchtje gezien in het toilet. Dus ik ben vanaf woensdag al super onzeker. Ik heb trouwens soms wel heftige krampen en soms wat bloedstolseltjes. Als het mis zou gaan had het dan niet al gebeurd denken jullie? En zijn er mensen die dit ook wel een hebben meegemaakt? Ik mag pas 23 mei terug komen voor een 2e echo in het zk. Om te kijken of het vruchtje er nog zit. Wat denken jullie? Tinkerbel.
Pfoeh, dat is moeilijk te zeggen. Sommige meiden worden nog een keer of wat ongesteld tijdens hun zwangerschap, sommige krijgen een miskraam en sommige hebben een bloeding die niets betekent. Ik zou als ik jou was er op staan dat je deze week nog een echo krijgt, anders moet je zo lang wachten.. Sterkte meis! * knuffel *
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je wel eerder wat zekerheid wil hebben! Wel weet ik dat mijn schoonzus tot de zevende maand ook elke maand 'gewoon' ongesteld is geworden! Dus het kan wel.. maar zou toch even langs de VK gaan of anders de HA..
Het is wel fijn om te horen dat andere vrouwen ook gewoon ongesteld zijn geworden. Dat ik niet de enigste op de wereld ben zeg maar
In het begin van deze zwangerschap heb ik ook veel bloedverlies gehad, dit heeft geduurd totdat ik een 9-tal weken zwanger was. Heb echt veel bloed verloren toen. En je ziet m'n kindje zit er ook nog, kan bijna al beginnen aftellen. Hoop dat voor jou hetzelfde geldt.
Hoi Kathy, Kan jij je toevallig nog herinneren hoeveel dagen bloedverlies je hebt gehad. Ik heb het nu al een paar dagen en ik begin zo'n gevoel te krijgen van straks houd het nooit meer op. Tinkerbel
ik zou de VK bellen en zeggen dat het bloeden erger wordt en dat je niet week of je een MK hebt gehad, dan kun je eerder in het ZK terecht. Ik heb bijna 2 weken lange bruine afscheiding gehad
Zou inderdaad gewoon even bellen naar je vk, vinden ze helemaal niet gek hoor! Al is het gewoon om je gerust te stellen! Ik heb hiervoor een mk gehad, had toen een termijn echo gehad omdat ik niet meer precies wist waneer mijn laatste ongi was, en het was toen waarschijnlijk te klein, dus moest toen ook twee weken wachten. Toen kreeg ik ongi krampen en verloor ook bloedstolsels en de buikpijn werd bij mij heviger... Op de echo bleek toen dat ik het verloren was. Dus bel gewoon je vk meis, want nu blijf je je zorgen maken. jessica
Ja ik zou ook mijn verloskundige bellen en zeggen dat het erger is geworden,ik vind dat je niet hoeft te wachtte tot eind mei,heb je alleen een hoop stress en onzekerheid meid. gewoon bellen. groetjes jeslin
ik ben bij beide zwangerschappen tot 2x toe ongesteld geweest voor we er achter kwamen dat ik zwanger was, weet enkel niet meer of het een normale ongesteldheid was omdat het direct de 1e rondes waren na het stoppen met de pil, en dan is de menstruatie toch anders dan de ontrekkingsbloeding die je hebt met de pil... wel weet ik dat als je een mk hebt of aan het krijgen bent, dat ze je niet eerder laten komen doorgaans omdat ze het toch niet kunnen stoppen en ze liever later kijken of het nog goed zit of niet... ik hoop van harte voor je dat alles goed komt meid... liefs smoekie
Ik duim heel erg voor je dat het in orde is en er nog zit. Ik heb wel al een paar dagen van te voren bloed verloren, steeds iets meer, gewoon helder. Opeens buikpijn en krampen, tot ze op een dag ineens heel erg werden en er wel een vruchtje in de WC lag
Lijkt me dat je nu nog niet echt een vruchtje kunt zien toch... Ik hoop dat alles toch goed blijkt te zijn meis...
Hoi, even ter geruststelling: mijn moeder is nog 2x ongesteld geweest toen ze zwanger was van mij.... En ik zit hier nu toch echt dit stukje te typen! Het komt inderdaad echt vaker voor. Natuurlijk is het voor jou geen garantie maar je weet dan in ieder geval dat het geen foute boel hoeft te zijn... Ik hoop voor je dat het gewoon lekker goed zit allemaal!
Hoi Tinkerbel, ik het zaterdag ook veel bloedverlies gehad. Ben meteen naar ehbo gegaan. Op de echo konden we nog een kloppende hartje zien. Die gyn die mij toen geholpen had zei om voor een week later een afspraak te maken. Dit duurde mij te lang. Ik heb maandagochtend om 8 uur naar mijn eigen gyn gebeld en mag vandaag langskomen. Ze deden helemaal niet moeilijk. Dus bellen als ik jou was.... Succes ermee
Ik heb net de vk gebeld en zij zei dat het nog steeds alle kanten op kan gaan. Ze vind het wel raar dat ik echt maandverband moet dragen. En ik moet echt even wachten tot volgende week omdat er echt een heel groot verschil tussen een 5 weken vruchtje zit en een 7 weken vruchtje. Maar ze zegt ook dat ik een miskraam echt niet zomaar kan missen ook niet als je nog zo vroeg zwanger bent. Ze zegt ook dat het kan zijn dat het vruchtje leeg is en dat het moeite heeft om los te laten. Ik ben er niet vrolijker van geworden eigelijk van dit gesprek. Ze was niet echt opbeurend. Dus er zit niks anders op dan af te wachten. Tinkerbel.
Jeeh, dat klinkt niet best. Ik snap niet waarom ze je niet laten komen voor een echo. Als het bloeden erger wordt dan moet je naar de EHBO. Daar wordt je vast wel geholpen
Bah, wat naar, zolang je buikkrampen niet heel erg zijn.. toch maar een beetje hoop houden. Lange week wordt het, heb je wel wat afleiding? (werk/school?)
Ook ik heb van week 9 tot week 18 zwaar bloedverlies gehad, met stolsels tot de grootte van een sinaasappel. Ook bij mij is het goed gegaan/gekomen, want ook ik ben nu aan het aftellen en BIB doet het nog prima.
Hay Ik heb ook precies hetzelfde gehad als jij. Bij 10 weken had ik heel veel bloedverlies en heb een vruchtje gezien. Maar toen ik naar het ziekenhuis ging voor een echo bleek gewoon dat ik nog zwanger was. Volgens de gyn was dat bloed gewoon overtollige stolsels. Of ze zei dat er ook een grote kans is dat ik een tweeling had en dat er een vruchtje weg is en de andere gebleven is. Maar ik weet nog steeds niet of ik een tweeling had of dat het gewoon bloedverlies was . Groetjes Suzan