2009 ( even van mij afschrijven)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nieuwbegin, 26 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Wij vierde gister met zn 2tjes kerst, vandaag is mijn papa jarig dus das gewoon vaste prik om naar mijn ouders te gaan.

Tijdens een spelletje monopoly werd het een en ander door genomen bij ons.

Wij zijn december 2006 gestopt met de pil. Zijn n u de mmm beland en hebben 1 iui poging achter de rug.. Die heeft ons veel laten zien, namelijk dat het kan, want de rest van het jaar waren er geen bevruchtingen geweest...

Maar goed tijdens dit gesprek kwam bij mij het hoogste woord er een beetje uit..

Ik zie a op tegen weer een jaar hoop en teleurstelling, en b tegen het feit dat als we aankomende 2 mmnd niet zwanger mogen raken dat het dan pas 2009 word voor je echt ouders bent zeg maar...

Omdat voor ons december, met 4 verjaardagen en de kerst,, sint en oudennieuw er nog bij, echt te druk is zou ik niet graag uitgerekend willen zijn op wat mijn cyclus nu zegt, in feb word het 1 dec en in maart 1 januari. Beide cyclussen wil ik dus overslaan voor even rust. ( ja ik weet het je hebt de geboorte van je kkindje niet in handen, het kan te vroeg of te laat worden geboren waardoor je als nog in december uitkomt) Het is voor mij gewoon eenpunt waarop ik even om wil kijken en rust wil van alles...

Het klinkt gewoon zo ver als je zegt "ik ben in februari 2009 uitgerekend...

Mijn partner zegt ook, dat het gewoon de 9 mnd blijft die het ook zouden zijn als we gewoon in 2008 nog mama en papa mogen worden..

Ben ik nu echt mijzelf aan het aanstellen ik denk datt ik echt die 2mnd rust nodig heb... Wanr eigenlijk slaat het toch echt nergens op dat ik moeite heb met het idee 2009 toch?

2. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik herken het wel hoor.. ik ben gescheiden en in de vakantie ben ik mijn dochtertje dus 3 weken kwijt. ik zou het ook niet tof vinden als mijn toekomstige kindje in die periode wordt geboren. in eerste instantie begon ik ook te rekenen en kwam er uit dat ik in de periode van dec. tm febr. niet zwanger moest raken omdat het anders weleens in die periode zou kunnen geboren worden en dan heb is mijn dochter er straks niet met verjaardagen e.d..
    maar nu we wat verder zijn en het niet 1,2,3 lukt .. kan t me niks meer schelen en hb ik zoiets het komt zoals t komt... ik wil het zo graag en zulke dingen lopen dan ook wel weer los..
    heel veel succes ermee en ik hoop dat het je snel lukt!

liefs mij

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik heb een hekel gehad aan juli....juli...schoolvakanties...vriendjes/vriendinnetjes op vakantie me zus jarig ....en jawel ik ben uitgerekend op 12 juli en ik vind he FANTASTIES!

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Het enige pluspuntje kan zijn, dat als je in februari 2009 uitgerekend bent, het dan al weer mei/juni is. Dus dan ben je half 2008 alweer door.

5. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Sorry hoor, maar hier kan ik niet zo goed tegen. Tuurlijk heb je voorkeur voor een bepaalde maand, maar het komt wanneer het komt. Als je er zelf voor kiest om de komende twee maanden geen IUI te doen, tja, dan word je dus ws pas in 2009 moeder. Als je dat niet wil, moet je die twee maanden niet overslaan.
    De natuur doet zijn werk zoals het haar uitkomt en niet zoals het jou uitkomt, dat heb je maar te accepteren.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes: ?
    je kunt soms zelf niet bepalen of je wel of geen IUI kan doen hoor, plus nieuwebegin heeft ook net een miskraam achter de rug..dus begrijp heel goed dat je dan even geen ziekenhuis in en uit wil

Kan me haar gevoel wel indenken. Als je zelf zwanger kan worden is het allemaal niet zo ingewikkeld, wel als je afhankelijk bent van een dokter.. dan kan het zeer frustreren zijn dat je niet verder kan.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik zou er gewoon voor gaan
    maar goed wie ben ik

Wat nu als je 2 mnd een stop neemt en na 5 IUI behandelingen ook niet raak is

Maar volg je gevoel en doen wt jij zelf wil

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ook als je er zelf voor kiest even pauze te nemen (had dat niet goed gelezen)
    de mmm is best zwaar, zeker als het dan raak is en je nu weer helemaal op nieuw moet beginnen.

9. nieuwbegin, ik snap je gevoel heel goed! ik heb nu ook 2 maanden rust. het doet verdriet dat alles op een 'lang termijn' bekeken word, maar als je nu de rust nodig hebt, moet je die zeker nemen.
    liefs

10. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    quote="kolibri"]Sorry hoor, maar hier kan ik niet zo goed tegen. Tuurlijk heb je voorkeur voor een bepaalde maand, maar het komt wanneer het komt. Als je er zelf voor kiest om de komende twee maanden geen IUI te doen, tja, dan word je dus ws pas in 2009 moeder. Als je dat niet wil, moet je die twee maanden niet overslaan.
    De natuur doet zijn werk zoals het haar uitkomt en niet zoals het jou uitkomt, dat heb je maar te accepteren.[/quote]

Tja en das nu juist het probleem, de natuur heeft soms een handje nodig en dat maakt het zwaarder dan gewoon de natuur, ziekhuis in en ziekenhuis uit, tempen, testen enzo is wat anders dan afwachten en gewoon accepteren.

Of moet ik ook maar gewoon accepteren dat het niet lukt en geen helpende hand aannemen?

@Natasja, een miskraam vind ik een groot woord, maar tja we hadden een positieve test die ineens niet meer positief was en dat komt wel even aan... Nu dus idd meer testen, meer ziekenhuis bezoekjes en das idd zwaar. We hopen op een positief resultaat voor we in feb zitten, Daarna maar even weer een pauze inlassen om het wel gezellig te houden en niet de druk te hoog te zetten...

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0

DAn zijn we een behoorlijk eind verder en denk ik dat we de conclusie trekken maar saampjes een fijn leven op te bouwen...

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Tja en 13 rondes lijkt al zolang.... ;) ach aankomende 2 mndjes gaan we der nog even voor en dan zien we wel weer..

Even stapje voor stapje...

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja ok miskraam is een groot woord in dit geval, maar het maakt het er niet leuker op natuurlijk.
    Het zijn keuzes die je moet maken. Heb jij behoefte aan pauze dan neem je die, neemt niet weg dat 2009 dan gewoon erg ver klinkt.

ik was het na 24 maanden gewoon ook zat en had denk ik al het niet raak was geweest ook een pauze gewild.

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maar het kan ondanks de mmm ook nog een jaar duren
    wij zijn inmiddels al 2,5 jaar verder
    en in het begin denk je van liever die maand niet enz
    Nu heb ik zoiets van wat maakt het uit
    maar wat ik zei volg je hart
    alleen jullie kunnen die keuze maken

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als jij denkt die rust nodig te hebben meid dan neem je die, het is al zwaar genoeg al die behandelingen en alle emoties erom heen.
    Als het komt komt het ook voor jullie.

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ehm, hier heb ik dus nooit bij stil gestaan, eerlijk gezegd kan het mij ook weinig schelen wanneer ik zwanger zou raken en dat als het nog een aantal maanden duurt eer ik zwanger wordt ik pas in 2009 moeder zou worden.
    Ik wil mezelf niet martelen met dit soort voor mezelf nutteloze gedachten.
    Ik contentreer mij liever op de mooie dingen die gaan komen en probeer mezelf niet teveel in de put te praten.
    Alsnog sterkte Nieuwbegin, ik weet hoe moeilijk het is van tijd tot tijd als je kinderwens nog zo ver weg lijkt...

Grt Vanilia

17. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Nieuwbegin,

als je nu geen zin/kracht hebt in/voor IUI en alles wat daarbij hoort (ziekenhuis bezoeken, echo's, medicijnen misschien wel): niet doen!
    Dat snap ik, je moet er emotioneel wel sterk voor zijn. Die andere reden die je opgeeft, die snap ik alleen niet:

Je zit in de MMM, dus je weet hoe lastig het kan zijn om zwanger te worden...., maar je hebt wel eisen over wanneer je evt zult zijn uitgerekend. Dat klinkt nogal dubbel.

Misschien ben ik er zelfs wel wat verontwaardigd over:
    ALS het lukt, wees dan blij met je zwangerschap, en je kindje, wat maakt de geboortedatum in godsnaam uit?

Ik ben zelf 21 mnd bezig en heb nog geen behandelingen, de gyn liet ons eerst afwachten van maand 15 tot nu dus. Dat jullie na 14 mnd al een stap verder mogen van je gyn is al heel bijzonder op zich. (ik weet de achtergrond natuurlijk niet)

Ik zou zelf zooo blij zijn als ik uberhaupt zwanger zou worden. Wanneer? Gewoon zo snel mogelijk! Uitgerekende datums, daar ben ik echt niet mee bezig, dat punt ligt weer 9 mnd verder en zie ik dan wel weer.

Sorry voor de boze toon, misschien wel omdat ik gister voor de 21e keer ongi ben geworden.... Ik hoop dat je zwanger wordt, en dat je een gezond kindje zult krijgen.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi nieuwbegin,
    wat een rotsituatie, met de iui eindelijk een positieve test en toch niet zwanger.
    wij hebben gelukkig nooit aan de iui hoeven beginnen, dus ik weet niet echt waar ik over praat, maar al na de onderzoeken in het ziekenhuis kan ik me voorstellen dat je af en toe een pauze nodig hebt en niet geleefd wil worden door het ziekenhuis.
    gaat het daar niet meer om, dan om de uitgerekende datum? ik ben nu zwanger en precies uitgerekend op het moment dat ons nieuwbouwhuis opgeleverd wordt. ontzettend onhandig, maar ben toch zo blij! dat met dat huis zien we wel. misschien wordt de opleveringsdatum nog wel verschoven en anders bedenken we wel een andere oplossing.
    ik zou dus bedenken of je echt een voorkeur (of afkeur) van bepaalde tijdstippen hebt of dat je even klaar bent met het zwanger worden in het ziekenhuis en alles wat er bij komt kijken.
    doe wat goed voelt voor jou en je man of vriend! veel succes met het nemen van de beslissing daarover! ik hoop dat jullie snel weten wat jullie willen en er vrede mee hebben om het op die manier te laten lopen. en ik wens jullie natuurlijk een zwangerschap toe op het moment dat jullie daar klaar voor zijn!
    liefs, lauwie

Deel Deze Pagina