Hoi meiden, Ik weet dat ik niet geheel goed zit hier, maar hopelijk lezen genoeg dames met ervaring het. Ik slik sinds vandaag tramadol en vind het toch een beetje spannend vooral omdat er niet teveel over is te vinden, behalve dat je het niet moet slikken tijdens een zwangerschap. Ik ben benieuwd of er meer dames dit hebben gebruikt tijdens de zwangerschap, kregen jullie extra controle bij de gyn ? Heeft jullie baby er last van gehad (bijv rustiger in de buik) en hoelang hebben jullie moeten slikken ? Groetjes ikdus
waarvoor slik je tramadol? is het voor maar een klein poosje? of voor waarschijnlijk langere periode? wat er met tramadol is dat het het serotine gehalte in de hersenen verhoogt. als je dit zou gebruiken tot aan de bevalling zou het in theorie betekenen dat je in het ziekenhuis moet bevallen en het kindje 48 uur in het ziekenhuis moet blijven om te zien of er afkick verschijnselen komen. ik mag toch aannemen dat je tramadol van je arts hebt gekregen? deze zal de voors en tegens tegen elkaar hebben afgewogen met je zwangerschap.
weet niet waarom je het slikt . Mijn vriendin is juist met tramadol gestopt toen ze zwanger wilde worden. Dit werd haar ontraden om dan langdurig te slikken. Heb je dit overlegt met een gyn? Tramadol valt in dezelfde categori als morfine dus je zal zeker in het zh. moeten bevallen als je dit langer blijft slikken en je kindje moet afkicken en onder controle blijven de eerste paar dagen.
Ja heb het van de gyn gekregen vamwege enorm veel pijn klachten. Er is eerst een andere medicatie geprobeert 1 of andere zetpil, maar die mag je maar 3 dagen en het hielp helaas niks . Ik heb geen idee hoelang ik het moet slikken ik hoop zo kort mogelijk, ik slik al nooit pcm laat staan zoiets zwaars al dit. Ik heb pas 13 feb een afspraak weer met de gyn en dan wordt er verder gekeken. Maar hoopte eigenlijk hier al wat ervaring te kunnen lezen. Voornamelijk hoe de baby erop reageert tijdens de zwangerschap. Want ik stop sowieso ruim voor de bevalling, dan maar met pijn leven (wil ik nu ook wel maar het is echt ondragelijk, zelfs door de tramadol komt het nog heen )
oh.. dat is zeker verhelderend. als de gyn het voorschrijft. Wat akelig voor je zeg!!! Zoveel ontzettend veel pijn. Heb verder geen ervaringen hierover gehoord. Hopelijk helpt het en kun je het snel afbouwen.
baby kan iets rustiger worden. het roesje wat jij voelt kan de baby ook een beetje hebben. had ik tenminste toen..
Haha zou zoiets nooit op eigen houtje slikken, liever nu ook niet. Alles wat niet goed is voor mn baby vermijd ik liever, maar soms moet je ook aan jezelf denken natuurlijk.. Ik hoop dat er mama's komen met ervaring maar ik vrees voor t ergste (pech voor mij geluk voor de mama's dat ze het niet nodig hadden) Maar ooh wat vind ik het vreselijk en spannend. Hartje klopte wel goed maar de baby is zo rustig. Vind het maar niks, en stop liever nu per direct ermee.
Thank shanandoah, heb jij het lang moeten slikken ? En heb jezelf klachten onder vonden tijdens het slikken of niet ?
nee ik ging al snel over naar een morfineprik 4x daags. maar tijdens gebruik merkte ik wel dat de baby iets rustiger was. ik zat toen in mijn 19e week
Dat is heftig 4xdaags morfine, voor wat heb jij dat moeten gebruiken aks ik mag vragen ? Ben "blij" te lezen dat de baby bij jou ook rustiger werd.
ik vertel je dat morgen even ok? lang verhaal namelijk en wil nu nog ff op de bank hangen heb een drukke dag gehad