Mijn vriendinnetje is vannacht bevallen met 41 weken van haar eerste dochtertje! Na een bevalling van 4 uurtjes! Maar nu het kraamcadea, kleding heeft ze allemaal net als de rest. Wat nu? Wilde een mand samen stellen waar ze elke dag iets uit mag pakken een week lang. Maar wat? Want ze heeft dus alles al...
Gefeliciteerd!. Ik ben ook geen held in het bedenken van dat soort dingen maar ik doe me best om mee te denken. Kun je niet zon gips afdruk set ofzo voor haar kopen? Waarmee je handjes of voetjes in het gips kan drukken?.. Of andere spulletjes die op zo'n creatieve manier gebruikt kunnen worden?. Iets met een foto van haar kleine erop? duurt alleen wel een paar dagen waarschijnlijk voor je dat binnen hebt. Of een foto in de winkel laten afdrukken en een mooi lijstje kopen waar je die in kunt doen? Of dat invul boek van Baby's eerste jaar? Misschien kan jou zoontje nog iets leuks voor haar erbij knutselen?.. Dat je iets koopt wat je door hem kan laten beschilderen ofzo? Zijn een paar ideeën geen idee of je er wat aan hebt maar heb in ieder geval mijn best gedaan haha
Misschien zo'n leuk fotolijstje waar ze elke maand een nieuw pasfotootje in moet doen Maar dat heeft je vriendin trouwens vlot gedaan! Sjonge, ik teken er voor
Als je zo'n mand wil maken mag er toch ook wel wat voor mama in zitten? Hoeft niet alleen voor de baby te zijn toch? Voor baby: Kleertjes of een pyjama voor op de groei. Of een badjasje ofzo. Speeltjes voor in bad (voor als baby dus wat ouder is) Iets van Zwitsal Een kleine bijdrage voor in de spaarpot Leuk boekje Voor mama: Iets lekkers voor in bad/onder de douche Chocolaatje Lekker drankje voor als ze weer mag drinken Bon voor een avondje uit (en jij biedt jezelf aan als oppas ) Nog meer ideeën: Een klok met het geboortekaartje erop Een geweldig gepersonaliseerde klok van geboortekaartje, huwelijkskaart, bedrijfslogo, huisdier, foto etc. Een boxzak met de naam van de kleine erop Is er verder niks dat ze nog nodig hebben voor bijvoorbeeld een weekendje weg (zoals een campingbedje) of iets voor bij de kinderwagen of qua verzorging?
Mag inderdaad ook voor de mama zijn Had inderdaad voor hun 2 een biosavondje bedacht en dan wij als oppas. Wilde ook een ritualspakketje halen, fles wijn is nog wel een goede Campingbedje hebben ze al die was voor mijn zoontje haha. Boxzak heeft ze ookal!
Ik heb bij Babypark zelf een Warmer gekocht van Lodger voor mezelf. Dat zou een ideaal kraamcadeautje zijn geweest. Heeeeeeerlijk ding! Nooit meer koude handen achter de kinderwagen Kost maar 25 Voetenzakken / kinderwagenaccessoires - Lodger Ik kreeg winterjurkjes cadeau in maat 74... Pfffff Kan ze pas in de zomer aan (8 maanden). M'n schoonmoeder gaf me rompertjes van Nijntje in maat 86 en 92 cadeau voor de geboorte van m'n dochtertje. Iedereen die me kent weet trouwens dat ik een hekel aan Nijntje heb haha!
Heeft ze niks praktisch meer nodig? Een extra boxkleed , ik had er zelf 3. Of een wipstoel, kinderstoel , loopstoeltje een handdoek met naam erop bon om een foto te laten maken bij fotograaf Entree voor baby zwemmen cursus baby massage
Is er niet iets wat je zelf super makkelijk vindt wat je kan halen om m te geven? Ze zal vast niet alles al hebben... En anders haal je iets voor als de kleine iets ouder is?
Een geboorteklok met de afbeelding van het geboortekaartje. Ik heb deze al een asntal keer gegeven...groot succes! Even googelen en je vindt genoeg sites die het aanbiecen. Ik heb bij tjitskesgeboorteklokken besteld!
Kraambezoekboek heb ik gekregen, vond ik erg leuk! Zwembroekje? Wat speeltjes voor in bad? Poeh lastig hoor als ze alles al heeft Speelgoed voor als de kleine wat ouder is?
Ik heb al een paar keer met succes een luiertaart gemaakt, met wat mooie linten eromheen en schattige sokjes, een knuffeltje en eventueel wat verzorgingsproducten voor mama en/of baby (Rituals?) Het werk valt reuze mee, ze kunnen het even laten staan en het is zelf ook erg leuk om te maken! Gebruik wel een iets grotere maat luiers en vergeet niet om in de taart ergens het label van de luiers te verstoppen zodat mama weet welke maat het is. Als je er echt een leuke verrassing van wil maken verstop je in het midden van de taart een lekker flesje wijn/cava/champagne!
Wat ik leuke cadeautjes vond - badpakje met zwemluiers - sprookjes voorleesboek - zilveren bestek - cadeaubon voor een fotoshoot Avondje oppassen zou ik persoonlijk niet zo leuk vinden om te krijgen, komt er voorlopig toch niet van. Maar dat is persoonlijk.
Ik weet niet of ze borstvoeding geeft / gaat geven maar ik vind die strikjes heel leuk die je op je bh-bandje kunt doen zodat je weet welke borst je het laatst hebt gehad. Verder heb je ook van die sokken-dingen die je over gewone sokjes kunt doen zodat ze niet afgeleiden. Heten geloof ik sock-ons. Oh en ook leuk Mubys. Shirtje met een apart stuk erin dat je kunt verwisselen. Wel een heel leuk idee zo'n mand.
- Tijdschrift voor de moeder (bijv. Flow of Linda0 - Bijtring - rammelaar - slab - bordje met lepel - douchegel voor moeder