Hoi meiden De laatste weken voel ik mn kleine nog steeds vaak maar wel anders.. waarschijnlijk zal dit komen omdat de kleine natuurlijk steeds groter word. Ik voel m meer 'keren' en draaien zeg maar en af en toe een por. Nu heb ik regelmatig dat mn buik hard word, maar ik dacht altijd dat de kleine dan gewoon met zn rug tegen mn buik aanlag zeg maar.. maar ja dan vraag ik me af wat voel je dan als het een harde buik is?
tja dan is je buik gewoon helemaal hard in plaats van gewoon normaal zeg maar ja goh hoe voelt dat ik vond het niet veel anders voelen vanbinnen ofzo het staat dan gewoon strakker
Ik wilde hier ook net een topic over starten Ik vraag me dit namelijk ook af! Ik heb, vooral 'savonds het gevoel dat mijn buik helemaal strak staat, en is dan ook wat hard.. Maar ik dacht/ denk steeds dat dat komt omdat mijn buik zo hard groeit dat mijn vel gewoon even moet oprekken.. Ik hoorde/las ook dat harde buiken pas na 20 weken meestal gebeurt.. hoezo is dat dan?? : :
Ik dacht ook altijd dat het de kleine ( 1 van de kleintjes ) was die helemaal tegen mijn wand aan ging liggen...maar sindskort weet ik dat het wel degelijk harde buiken zijn.
Bij mij voelt het volgens mij aan als een soort van kramp die even aanhoudt en dan weer weg gaat. De ene keer wat sterker dan de andere keer. Het ruggetje van het kleintje kan het niet zijn aangezien die echt aan de andere kant lag. Het is een raar gevoel, vervelend maar niet echt pijnlijk. Mischien dat je wat aan deze beschrijving hebt maar ik denk dat het bij iedereen anders aanvoelt. Groetjes, Krissa PS: een warm bad of kruik help op zo eem moment goed als verlichtiing.
Een harde buik is echt dat je hele buik/baarmoeder zich strak aanspant.. als je er in prikt voel je dat het echt keihard is.. aan alle kanten.. als het het kindje is dan kun je waarschijnlijk aan de andere kant van je buik voelen dat het zachter is.. En soms heb ik idd ook een beetje een kramp gevoel.. Ik ga dan altijd maar even liggen
jep ik ook, ik moet dan even gaan liggen en dan gaat dat stilaan weg.. dacht of denk nog steeds dat het de kleine is die tegen de wand gaat liggen, maar dan zou je idd ni overal zo hard aanvoelen
Karel, geen zorgen, ik heb al vanaf me 15e week last van harde buiken, gewoon wat je op dat moment doet gewoon ff ontspannen tot het weg is, duurt meestal niet zolang, tenminste bij mij dan. Mocht je het toch niet vertrouwen bel dan ff naar je VK.
hoi meiden, bedankt voor alle reacties! ik was net op controle bij de vk en die denkt dat ik harde buik had. nu weet ik het iniedergeval te herkennen. zijn zegt dat het idd vanaf deze tijd wel ns kan voorkomen. owja.. mn kleine ligt al met zn koppie naar beneden! maar het kon nog zijn dat hij zich ging draaien zei ze.. ik hoop maar dat mn 3-4d echo wel goed te zien is dan,, heb deze volgende week.khad al gebeld of het eerder kon maar helaas. drukke boel daar!