zwanger en trouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama1979, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Wij zijn al jaren samen, zijn gaan samenwonen en nooit getrouwd. Dit hoefde voor ons niet zo nodig, we vonden het prima zo.
    Nu er een kindje komt hebben we besloten toch nog te trouwen.
    Dit zal in april zijn en dan ben ik inmiddels zo'n 7 maanden zwanger.
    Het probleem is nu de jurk of eventueel een mooi tuniek of iets dergelijks.
    Als ik kijk in de winkels met zwangerschapskleding is het allemaal vrij casual en een complete bruidsjurk die evt. vermaakt wordt vind ik weer te overdreven.
    Ik zoek iets nets maar wel waar ik lekker in kan bewegen. Het hoeft niet spotgoedkoop maar het hoeft ook geen honderden euros te kosten.
    Wie heeft er tips??

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en aankomend huwelijk.
    Als het jou niet uitmaakt kan je misschien ook op marktplaats kijken daar staan jurken van mensen die ook zwanger waren en dan ben je een stuk goedkoper uit.
    Voor de rest word het lastig of je moet iemand weten die handig is met de naaimachine een mooi stofje uitzoeken en zelf is in elkaar naaien.
    Succes met alles!

Groetjes brenda

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zit met precies het zelfde.

En wij trouwen natuurlijk omdat we van elkaar houden, maar meer voor ons aankomende kindje. Dus lekker klein, alleen met de ouders, broers/zussen en een beste vriendin erbij.

Dus van mij hoeft de jurk ook geen 600 euro te kosten, voor dat heel even dat ik hem aan heb. Dat besteed ik liever aan ons kindje.
    Maar toch wil ik er leuk uit zien op de trouwdag.

4. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0

Ja zo is het voor ons ook.
    Marktplaats heb ik al gehad, maar daar kon ik niets naar mijn smaak vinden...
    Ben benieuwd of er nog meer mensen met tips zijn....

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hoi , ik ben zelf getrouwd toen ik 30 weken zwanger was en hoorde toen van iemand die jurken op maat maakt , anastasia , heet ze geloof ik en zij maakt jurken op maat voor een redelijk bedrag ik wou wel een echt trouwjurk maar die heb ik bij avenue in Rotterdam gekocht , ook bruidsmode zaken hebben avondjurken die ze kunnen vermaken ivm met je dikke buik ....

Succes !

Liefs Edith
    Mama van mees*

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoi dames

Gefeliciteerd met de voorgenomen huwelijken!

Ik ben afgelopen vrijdag getrouwd bij 19+6 weken zwangerschap in deze jurk:

Jurk - Elegant & lang bonprix

Ik kreeg er veel complimentjes over, mijn buik paste er goed in (was nog genoeg groei ruimte) en de jurk zat heerlijk!

Liefs,
    Caitlin

8. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Wat een mooie jurk Caitlin!
    Als je hem besteld en hij is niet goed kan je hem ook terugsturen toch?
    Als wij trouwen ben ik wel wat verder dan jij, ik vind het moeilijk om de maat te kiezen Normaal heb ik maat 38-40. Zou 40 dan ok zijn? En zou mijn buik er dan toch wel helemaal in passen?
    Die jurken op 24kingstreet zijn ook erg mooi gebakje!

Bedankt!

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allereerst: van harte gefeliciteerd!!!

Ik had mijn jurk bij dreamdresses in Arnhem vandaan (is ook die link van 24kingstreet die al eerder is genoemd hier)

Ik heb hem zo'n 8 weken voor de bruiloft gekocht en ik geloof 2 maten groter (ik ben trouwens getrouwd toen ik 24 weken zwanger was, dus had nog niet zo'n grote buik).

Had een (gala)jurk met vetersluiting op de rug, erg handig! Ik had het geluk dat mijn schoonmoeder erg handig is met het vermaken van kleding. Zij heeft dus mijn jurk goed op maat gemaakt voor me.

Ik had dus geen officiele trouwjurk, maar het zag er wél netjes uit. En ik was uteindelijk maar 120 euro kwijt...... echt, die jurken daar zijn érg leuk qua prijs.

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dank je wel :D Mijn familie noemde mij een Griekse godin en zo voelde ik me ook een beetje, haha!
    Normaal heb ik maat 38 voor de bovenkant en 40-42 voor de onderkant. De jurk valt vanaf onder de borsten lekker los, dus daar past wel een behoorlijke buik in hoor. Ik had maat 40 besteld. Mijn borsten zijn overigens een cup gegroeid vanaf het moment dat ik de jurk kocht (14 weken zwanger) en ik ging trouwen (20 weken zwanger) maar gelukkig paste het er allemaal nog netjes in. ;)
    Als de jurk niet goed zit of je vindt 'm toch niks, dan kun je de jurk zeker terug sturen hoor!
    Veel succes met zoeken meid en een hele fijn bruiloft!

Liefs,
    Caitlin

11. 078mama

078mama Niet meer actief

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Thnx voor de tips, die van bonprix is ook leuk zeg !

Ik tweiffel erg over de kleur. Ik vind wit/gebroken wit het mooiste. Mijn haar is alleen supe rblond, en ik heb een hele lichte huidskleur, dus wit staat mij meestal wat minder mooi. Die van bon prix hebben ze ook in mooie andere kleuren. Denk dat ik hem eens bestel om te kijken hoe die valt.

13. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Hey gebakje

Ik ben zelf ook vrij blond met een lichte huid. Normaal ga ik onder de zonnebank in de winter, maar dat zit er nu natuurlijk al heel lang niet in. Toch leek ik niet bleek in de jurk / op de foto, omdat de jurk echt WIT is ;) Veel plezier met bestellen / passen. De andere kleur is zeker ook mooi!

Liefs,
    Caitlin

Deel Deze Pagina