Hoi hoi dames, Gister ochtend had ik met het afvegen na het plassen heel licht roze afscheiding. Daarna moest ik niezen en toen had ik het gevoel een beetje in m'n broek geplast te hebben. mijn slip was idd nat en ik heb er een inlegkruisje in gedaan. Later op m'n werk zat er een stuk slijm op m'n slip. Had nog heel klein beetje roze afscheiding. Ook had ik heel de dag een soort lichte krampen. (vergelijkbaar met menstruatie pijn) Eind v.d dag kwam mijn collega me verlossen en ik vertelde haar het verhaal. Zij schrok meteen, want ze zei dat ze precies hetzelfde had als ik en toen een paar uur later was bevallen. Ik schrok me natuurlijk rot, aangezien ik pas 33 weken ben en niet verwacht dat de kleine zich nu al meld . Heb gister-avond de vk gebeld en zij zegt dat het nog niet iets is om zorgen over te maken, mits de buikpijn erger wordt of ik evt meer (rood) bloed verlies. Vannacht nog steeds licht kramperig gevoel en steeds na plassen (wat ik vannacht nog vaker als normaal heb gedaan) beetje slijm bij het afvegen. Net had ik weer een wat groter stuk slijm in m'n slipje zitten. is er iemand die dit misschien ook mee heeft gemaakt? En moet ik me al gaan voorbereiden op evt. bevalling? Had op google wel gelezen dat evt na verliezen van het slijmprop de bevalling ook nog paar weken op zich kan laten wachten. Maar maak me stiekem toch een beetje zorgen. Hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen. Alvast bedankt! Groetjes Miriam
Denk niet dat je echt heel erg zorge hoeft te maken, net wat de verloskundige heeft gezegd, krijg je meer krampen en verlies je meer rood bloed, dan zeker meteen aan de bel trekken. De slijmprop is best een flinke prop, en kun je ook in gedeeltes verliezen, nu wordt hij ook weer aangemaakt maar ik weet niet precies tot hoeveel weken. Hier verloor ik de slijmprop en had het nog 2 weken geduurd voordat de bevalling kwam (was wel verder als jouw) maar het zegt eigenlijk niet echt veel of je hem nu bent verloren of niet, bij de een begint meteen de bevalling bij de ander duurt het nog een aantal weken. Als je het niet vertrouwd zou ik de vlos weer bellen.
Het hoeft niet veel te zeggen idd. Sommige vrouwen verliezen hem zelfs al met 20 weken, je lichaam maakt dan automatisch weer een nieuwe aan. Wel even in de gaten houden of de krampen erger worden en of het echt gaat bloeden.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik de slijmprop verloren bij 34 weken en uiteindelijk bevallen bij 40w6d. Mijn gyn gaf aan dat voor de medische wereld het verliezen van de slijmprop niets te betekenen heeft. Ze gaf ook aan dat ze het ook niet hoeven te weten indien je die verliest. Het zegt echt niets over het wel of niet beginnen van je bevalling. Je hoeft je echt niet ongerust te maken!
Ik heb bij mijn 2e zwangerschap een stuk slijmprop verloren bij 31 weken. Schrok hier ook wel van, omdat dit bij de 1e gebeurde op de dag dat ik ging bevallen (had toen ook al weeën). Deze keer had ik wel menstruatiekramp en darmkramp. Volgens de vk idd niets aan de hand, zolang ik geen helder bloed ging verliezen. Is niet gebeurd. Kindje is keurig blijven zitten tot 40+2 en kwam toen kerngezond ter wereld.