zwanger en trouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tazz, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    He hallo,

Wij trouwen over 2 weken, 03-05-07. Ik ben dan 26 weken en 2 dagen zwanger.
    Heel bewust was het niet om zwanger te trouwen, mijn vriend verrastte mij op 31 december 2006 met een huwelijksaanzoek.
    Ik was toen 9 weken zwanger. Ik had er niet meer op gerekend, wel altijd gehoopt dat we getrouwd zouden zijn voordat er kinderen zouden komen. Mijn wens gaat nu dus alsnog in vervulling.
    Eerst moest ik wel even aan het idee wennen om zwanger in een bruidsjurk te verschijnen. Maar eingelijk is het heel bijzonder. Ook voor later, voor je kindje. Hij of zij was er toch ook een beetje bij die bijzondere dag.
    Mijn buikje is gelukkig nog heel subtiel. Je kunt zien dat ik zwanger ben maar verder ben ik nog maar 3 kilo aangekomen. De jurk past ook nog steeds heel goed. De 24e april wordt ie op maat gemaakt.
    Ik zal na de trouwerij een aantal foto''s in mijn album zetten.

Gr. Dolfijn

Ps. Ik voel me gelukkig heerlijk. Wel zou ik iedereen adviseren om voor de 7e maand te trouwen. Daarna schijnt het toch allemaal (meestal) wat zwaarder te worden....
    :(

2. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Mijn man en ik zijn op 12 maart 2004 getrouwd en ik was op dat moment zeven maanden zwanger van onze dochter.

Het was eigenlijk geen bewuste keuze. Mijn man had mij al gevraagd, dus we waren al"verloofd", en toen raakte ik zwanger.

Omdat het toch iets makkelijker is om getrouwd te zijn als je een kindje verwacht, besloten we om dan maar zwanger te gaan trouwen, maar ik heb er absoluut geen spijt van ! Okay, we zijn niet op huwelijksreis naar de Malediven geweest maar een weekendje naar een VIP cottage in de Eemhof van Centerparks en we hebben 'savonds geen groot feest gegeven maar een diner met al onze dierbaren, maar het was in een woord geweldig ! Wij hebben 'smiddags een grote receptie gegeven en dat was ook echt super gezellig.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij zouden augustus gaan trouwen van dit jaar maar hebben het verzet naar volgend jaar omdat ik in sept ben uitgerekend en ik niet het risico wil lopen dat me water breekt tijdens het trouwen. ook ben ik wel een stress muts en weet nu al dat ik om alles in de stress ga schieten als het allemaal niet loopt zoals ik wil met alles regelen bedoel ik dan. dus nu gaan we volgend jaar augustus trouwen dit vond de familie wel jammer want veel hadden we al ingelicht en waren zelfs al in ondertrouw geweest maar ze begrijpen het wel.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij zitten er wel over tedenken, het is voor ons niet zo heel belangrijk.
    maar we willen eerst weten of hoe duur het is bij de rechter, want alleen aangeven bij het gemeente huis ben je er nog niet.
    ik wil wel dat mijn vriend ook voogd is van het kind.
    als dat duurder is dan trouwen dan trouwen we wel dan is het voor het kind ook wat makkelijker.

5. Tazz

Tazz Lid

10 jan 2007
    73
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Begrijp me niet verkeerd hoor maar, wij zouden sowieso al 18-5-2007 gaan trouwen en vonden het leuk als ik dan ook zwanger zou zijn. We trouwen dus niet omdat ik zwanger ben. Ik ben nu juist zwanger omdat we gaan trouwen ;)

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wij persoonlijk kiezen ervoor niet te trouwen dit omdat wij het niet nodig vinden om het boterbriefje te halen die zit in onze hart (dit is onze mening he)

:)

7. Niet meer actief

Wij hadden net de datum geprikt en de ambtenaar geregeld toen we er achter kwamen dat we zwanger waren. Ik was 18 weken zwanger toen we gingen trouwen. Het was moeilijk een jurk te vinden waar ik nog in zou kunnen groeien. En ook was de dag veel vermoeiender dan ik had verwacht. Al met al een geweldige dag gehad, maar toch zou ik aanraden om te wachten totdat de kleine er is. Ook de voorbereiding etc kostte me heel erg veel tijd en energie.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Heb mijn trouwjurk te koop! (zie album voor jurkfoto's)
    En ook mijn trouwschoenen van Sophie Sposa, ringkussen..

Geinteresseerden.. stuur PBtje, dan mail ik je foto's van de gewenste dingen.

9. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0
    hallo,

ik ga over 2 weken trouwen. ben dan 30 weken zwanger. hiervoor hebben we bewust gekozen.
    een bruiloft met alles erop en eraan. mijn jurk wordt speciaal gemaakt door een coupeuse. vorige week het stof er heen gebracht en afgelopen woensdag voor het eerst de proefpas, aankomende woensdag is hij verder af en de week daarna ( week van de bruiloft) is hij geheel af, dan zie ik mijn jurk pas de eerste keer, het is geheel eigen ontwerp dus extra spannend.

ik zal na de bruiloft foto´s plaatsen. Het is dubbel zo druk het regelen allemaal maar als de dag eenmaal is dan alleen nog genieten.....

groetjes janneke

10. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0
    hallo,

ik ga over 2 weken trouwen. ben dan 30 weken zwanger. hiervoor hebben we bewust gekozen.
    een bruiloft met alles erop en eraan. mijn jurk wordt speciaal gemaakt door een coupeuse. vorige week het stof er heen gebracht en afgelopen woensdag voor het eerst de proefpas, aankomende woensdag is hij verder af en de week daarna ( week van de bruiloft) is hij geheel af, dan zie ik mijn jurk pas de eerste keer, het is geheel eigen ontwerp dus extra spannend.

ik zal na de bruiloft foto´s plaatsen. Het is dubbel zo druk het regelen allemaal maar als de dag eenmaal is dan alleen nog genieten.....

groetjes janneke

11. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0
    hallo,

groetjes janneke

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij wilde ook zwanger trouwen.
    Maar leek de dag voor het huwelijk niet zo te zijn.. negatieve test :(
    Maar geloofde er niks van haha... dus 2dagen later weer getest omdat ik telkens beroerd was en waren toch met z'n 3tjes getrouwd.. dat dachten we maar waren met z'n 4en... heel speciaal...

13. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hoi...
    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger van een tweeling...10 juli gaan wij trouwen speciaal voor onze smurfjes.....

14. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Toen wij trouwden was ik bijna 8 weken zwanger. Niemand wist het nog maar iedereen wist dat ik van een wijntje hield. Toen had ik Amé gekocht. Ziet eruit als wijn maar er zit geen alcohol in. Ik had de Amé meegenomen naar de zaal waar wij het feest vierde en dat steeds in laten schenken tijdens het feest. Niemand had een vermoeden!

15. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Wij hebben ook besloten om te gaan trouwen nu we zwanger zijn. Over drie maandjes is het zover, dan ben ik 25 weken. We wilden zowiezo in de toekomst gaan trouwen, we vonden het nu net zo makkelijk (alles meteen geregeld). Het heeft ook wel iets speciaal zo met z'n drietjes!.

gr Lin79

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik pik jou er even uit hoor! niet dat ik het tegen jou heb dat ten eerste!

ik hoor vaker mensen zeggen dat het speciaal is dat je dan met zun 3tjes bent..

maar als je kleine geboren is trouw je toch ook met zun 3tjes?

ik wacht liever even met trouwen, tot de kleine er is.. dan is hij erbij en maakt hij het bewust mee ( ach ja ligt eraan wanneer we gaan trouwen he ;))
    anders lijkthet alsof we moeten trouwen.. onze moeders zeiden gelijk TROUWEN..

nou nee hoor ik moet niks en trouwen doen we als alles weer rustig op zijn pootjes staat!

17. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Mijn vriend heeft ooit gezegt wij trouwen pas op 11-11-2011 :confused: 8-[
    Ik ben nu zwanger en heb tegen hem gezegt waag het niet om mij nu ten huwelijk te vragen. Ik wil namelijk niet het gevoel hebben van je bent zwanger dus moeten wij nu wel trouwen :(
    Dus wij wachten gewoon tot 11-11-2011 :) \:D/

18. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    whahah zo zei die van mij ineens ik ga wil trouwen met je op 25-25-2025
    en serieus kijken he! :(

whahah maand 25 zei tegen hem, wil je niet met me trouwen ofzow..
    hij weer hoezo niet..
    ik weer met je maand 25 :rolleyes:
    ;)

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ga vandaag over een week trouwen. Zwanger raken zat niet helemaal in de planning. Of eigenlijk wel, alleen wisten we niet dat we in ronde1 al zwanger zouden raken.
    Ik ben volgende week 12 weken. Ik was enorm veel afgevallen voor de bruiloft en had een hele mooie strakke jurk gekocht.
    Vorige week ging ik passen wat bleek. Hij zat KRAP en dat terwijl ik amper ben aangekomen.
    Gelukkig was er nog ruimte om hem uit te nemen en dat hebben ze dus gedaan. Nu mag ik dinsdag weer gaan passen en dan moet het goed zijn.
    TS zei dat ze in de winkel dachten dat het wel mee zou vallen maar daar zou ik maar niet vanuit gaan. Het kan ineens hard gaan met je buik. Ik heb nu ook het gevoel dat mn buik van gisteren op vandaag een stuk dikker is geworden. Dus hopemn dat ie dinsdag nog past en belangrijker, zaterdag a.s. ook nog.

20. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Zo denken wij ook hoor...
    Dat trouwen komt nog wel..ik wil dat er niet zomaar ff tussen proppen..

Deel Deze Pagina