Zijn er mensen met PSZ ervaring in tha House?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn zoontje gaat in oktober naar de PSZ.
    Deze is gevestigd bij de basisschool waar ik hem op wil hebben.

Nu is het 3 dagdelen in de week en minder kan niet. Dit is omdat ze de Pluk&Co methode toepassen.
    Wat houd die Pluk&Co methode in en wat moet ik mezelf er bij voorstellen.

Ik vind 3 dagdelen op zich niet erg, maar is het niet te veel? Ik ben namelijk gewoon thuis. Wat als hij het nu 3keer niks vind :(.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje en destijds dochter gaan/gingen 4 keer. Ze vinden het enorm leuk en in ons geval niet teveel.

Puk en co is gewoon een methode met een knuffel waarmee ze leren, die komt 1 keer in de zoveel tijd bij je logeren. Het is een soort 'klasgenootje' die alles samen doet met de kinderen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Puk en Ko worden gebruikt op zowel psz als op de basisschool. Hier even een linkje: Puk & Ko - voor peuterspeelzalen - Puk en ko - Zwijsen ;)

Oudste vond het erg leuk de betrokkenheid van de poppen. Hier mochten ze bijv ook logeren. Vind het wel apart dat ze aangeven dat daar 3 dagdelen echt bij horen. Hier zijn het er namelijk 2. Maar je kan altijd je kindje minder laten gaan toch? Helemaal in het begin is het misschien wat te veel, maar dat merk je snel genoeg.

4. Partyrocker

Ja ik neem aan dat er een beetje een proces aan vast zit dat hij een beetje kan wennen toch?
    Ik hoop van wel in ieder geval, maar ik verwacht wel dat hij het prachtig gaat vinden.

En hoe zijn jullie ervaringen dan met Puk&Co?
    Het is wel een beetje een goede methode dus?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja joh komt vast goed, al die kindjes hebben een keer moeten beginnen en dat gaat echt niet bij allemaal meteen van een leien dakje.

En ben wel tevreden hoor over Puk en Co, leuke thema's ook.

6. Partyrocker

Ik probeer me er ook niet echt druk over te maken. Het is een heel sociaal ventje wat veel interesse heeft in andere kindjes en het leuk vind om er mee te spelen.

Jammer genoeg wonen wij in een flat en heeft hij verder eigenlijk weinig interactie met kinderen van zijn eigen leeftijd. Mijn nichtjes enzo ziet hij vaak, maar die zijn tussen de 6 en 9 jaar oud.
    Dat is toch anders denk ik. Die zien hem toch echt als een ''baby''.

Ik vind de PSZ dus wel echt belangrijk.

Maar of ik het zelf leuk ga vinden. Dat is een tweede :p

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Google het maar eens...dan kom je er wel achter.
    Het is een leuke methode.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mijn zoontje gaat in sept naar de psz. moeilijk dat ik het vind maar weet dat hij het echt super gaat vinden. net zoals jou kindje is hij dol op anderen en wil graag samen spelen. bij ons gaat hij ook een psz waar hij op school gaat straks.

ken de methode niet en weet eigenlijk niet of ze hiet daaraan doen. hier gaat hij straks 2 ochtenden dat was hun advies omdat minder juist weer te lang duurt en meer mocht altijd natuurlijk maar vond ik zelf niet nodig.

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ikzelf vond de methode minder leuk.... Maar wellicht meer hoe de leidsters er hier mee om gingen....Bij mijn oudste (zelfde psz) hadden ze meer ruimte voor knutselen etc...
    Toen dochter erop ging werd puk ingevoerd en zag ik (bijna) nooit meer wat knutselwerkjes...
    De leidsters verweten dit aan het "strakke schema" die ze moesten hanteren.....

Ik vind psz juist meer lekker rondhobbelen, knutselen en SPELENDERWIJS leren...

Puk mee naar huis...
    Vond het vreselijk, zo'n vieze knuffel die ik hoogzwanger ook nog om moest kleden en mee ales moest laten doen en verslag bij schrijven... Had genoeg aan mn eigen drie (nu vier) pukjes.....

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Bij mijn zoontje op de psz doen ze ook Puk&Co en hij gaat ook 'maar' 2 ochtenden. Alleen vind hij het echt niet leuk! Iedere keer huilen, schreeuwen en drama. En dat al sinds oktober..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hahaha herkenbaar..

MamaR, waarom breng je hem nog dan?

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat vraag ik mezelf ook iedere keer af als ik hem heb weg gebracht. Het is gelukkig bijna zomervakantie dus ik wacht af hoe het na de vakantie gaat en anders laat ik hem inderdaad thuis. Ben alleen een beetje bang dat het dan straks op school ook een drama verhaal wordt. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik hem toch 2 keer per week laat gaan..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar blijft hij ook huilen wanneer je weg bent?

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    puk en co ken ik niet. op school hier hebben ze flip de beer.

maar over je vraag. mijn dochter ging vanaf het begin 3 delen en later 4. ging prima hoor

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    @ Umm85, de ene keer wel en de andere keer niet. Vorige week ging het, op het afscheid na, redelijk maar vanmorgen heeft hij alleen maar gehuild en gemopperd.

Dus kan ook niet echt zeggen waar het aan ligt. Ik denk dat het huilen bij het afscheid een beetje gewenning is omdat hij weet dat hij dan aandacht krijgt van de juf, hij heeft dat namelijk ineens ook een tijdje gedaan als hij naar mijn schoonmoeder ging als ik moest werken. Maar waarom hij het niet leuk vind daar weet ik niet.

Deel Deze Pagina