Ik ben 3 weken terug getrouwd, was ook niet in de planning maar met de kleine op komst kregen we toch de kriebels. Ik vind het een fijn idee dat we nu allemaal hetzelfde heten en zo een echt gezinnetje vormen. Het was echt een hele mooie dag ondanks dat ik 28wk zwanger was. We vondne het ook wel heel speciaal dat ons meisje erbij was! Succes met je keuze. Mayke
Ben ik het helemaal mee eens! Ik en mijn vriend willen trouwen voor ons, en niet omdat er een kleintje op komst is. Wij gaan dan ook zeker niet trouwen om de kleine.
bij ons stond het al vast, wij trouwen 12 januari. nu ben ik ook nog zwanger gerakt. dus zal ik met 22 wken trouwen. lijkt mij wel bijzonder met een dikke buik te trouwen. en makkeijk
Zoveel hoef je niet te regelen hoor om het kind de achternaam van de pa te geven. Erkennen & formulieren naar de kantonrechter sturen..(wij hebben al een samenlevingscontract) Ik zou zelf nooit trouwen omdat er een kind op komst is, voor mij moet het toch een andere reden hebben
Waar ik altijd al benieuwd naar ben geweest: draag je met geregistreerd partnerschap ook de naam van je vriend of hou je je eigen naam?
Ik ben getrouwd toen ik 16 weken zwanger was. Ik wilde al trouwen en voor mijn man kwam de reden van het kindje erbij als doorslaggevende factor. Tuurlijk trouweden we voor onszelf, maar voor hem werd het wel mooier, omdat we een echt gezinnetje werden. Daarvoor had hij niet zoveel met trouwen. Ander voordeel: als je niet zo uitgebreid en duur wil trouwen, moet je het gewoon op een maandag doen, met twee goede vrienden of familieleden als getuigen. Op maandag is het gratis en dan is het wel echt een heel stuk goedkoper dan alles katen registreren. Drankje in je eigen stamkroeg achteraf en je hebt het ook geregeld. Of je moet principieel tégen trouwen zijn, die mensen heb je ook natuurlijk... Succes met je keuze!
Wij zijn vorig jaar tijdens de zwangerschap getrouwd, wel degelijk voor het gemak. En we wilden het heel klein doen, maar het werd met de week groter hihihi, uiteindelijk wel thuis gevierd, met 80man over de hele dag. Was super mooi weer (30 oktober), wel op een maandag, wilden gratis maar ja... qua planning kwam dat niet uit dus werd het toch later en betaald. Wij kregen het advies voor het trouwen van de notaris, omdat wij een eigen huis hadden, een samenlevingscontract en testamenten zou het duurder zijn om bij de komst van een kindje alles aan te passen. Wij willen gewoon dat alles goed geregeld is, mocht er iets gebeuren met een van de twee dan gaat nu alles naar de langstlevende, en niet de helft van mijn spullen bijvoorbeeld naar Sam en niets naar mijn man (toen nog vriend). Maar wil je voor je kindje gewoon alles goed geregeld hebben, zorg dan dat je vriend het kindje erkent (niet herkennen, maar erkennen) en dat hij na de bevalling de papieren (krijg je volgens mij van gemeente bij erkenning of aangifte) naar de rechtbank stuurt anders dan heeft hij nog steeds geen enkel recht op jullie kindje, en dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Let op dat mocht er iets met een van jullie twee gebeuren, dan gaat jou/zijn gedeelte naar de kleine en niet naar de partner. (dan moet je het trouw/partnerschap of notaris verhaal aangaan en dan is trouwen/partnerschap het goedkoopste) Groetjes Daphne
mijn vriend en ik gaan ook trouwen voordat de kleine er is. we wilden allebei wel trouwen maar we wilden eigenlijk een groot feest dus wilden we nog sparen. ook wilden we erg graag een kindje en hebben dus besloten om te trouwen voordat de kleine er is en dan een klein feestje te geven. liefs doris
Dat is het mooie: Je mag kiezen! Ik heb de achternaam van mijn vriend aangenomen. Ik wil straks wel graag dezelfde achternaam als ons kindje hebben. Je kunt er ook voor kiezen om allebei jouw achternaam aan te nemen. Je kunt er zelfs voor kiezen dat jij de achternaam van je vriend aanneemt en dat je vriend jouw achternaam aanneemt. Kan me niet voorstellen dat mensen dat doen . Lijkt me erg onpraktisch!
zo gaan wij het ook doen, me vriend gaat t erkennen en dan later trouwen als ons kleintje ook wat groter is
Dat kan natuurlijk ook, al had ik daar zelf juist een dubbel gevoel bij. Wij willen graag, als de natuur ons dat gunt, een tweede op den duur, en dan zou díe er weer niet bij zijn. Of je moet het nog langer uitstellen. Voor ons was het nu nog een feestje van ons als stel met zijn tweeën. Klein, intiem met alleen familie en beste vrienden op een klein kasteeltje. Totale kosten ca. 2000 Euro. En in dit huwelijk hebben we Siem een half jaar later verwelkomd. Iedere keuze moet iig die van jullie zelf zijn, en niet van de omgeving.
Mijn vriend en ik gaan ook nog voor de geboorte van ons kindje trouwen. Mijn vriend was in eerste instantie bang dat iedereen zou denken dat het een moetje is. Maar voor ons is het gewoon allemaal versnelt, want trouwen willen we toch. Nu doen we dat gewoon een paar maanden eerder. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe ik er uit zal zien met mijn dikke buik (ben dan 6 mnd) een witte jurk.
Dit klopt niet hoor! Alleen als je getrouwd bent hoeft je partner het kindje niet te erkennen en hoef je ook geen voogdij aan te vragen. Wanneer je geregistreerd partners van elkaar bent moet je dit nog wel regelen! Kijk maar op de website van de gemeente waar je woont.
Wij gaan ook trouwen omdat ik zwanger ben maar we gaan pas trouwen na de bevalling omdat ik niet wil de ganse avond water en fruitsap drinken, ik wil best kunnen genieten van onze trouw en enkele glaasjes champagne drinken dus we wachten nog een tijdje 8)