Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar sinds ik een week of 10 zwanger ben, ligt mijn baarmoeder heel laag, ik moet met mijn vinger maar een kleine 2cm naar binnen gaan en ik voel hem al zitten... Ik ben niet zo iemand die daar elke dag aan zit te voelen, maar heb tot 12 weken utro gebruikt, dus ja. Ik heb zo al 1x geprobeerd van intiem te zijn met mijn vriend, maar dit doet echt pijn, heb toen nadien nog meer dan een uur krampen gehad in mijn baarmoeder Ik had gedacht dat na 12 weken ze hoger kwam te liggen, dus net even gevoeld (zou wel nog eens graag intiem willen zijn met mijn vriend) maar nee, mijn baarmoeder ligt nog steeds even laag Hebben jullie daar ook zo'n last van? Heb daar met mijn vriend nog niet echt over gesproken, maar ik wil het hem echt niet een hele zwangerschap ontnemen. Dus ik hoop echt dat mijn baarmoeder hoger komt te liggen... Zou dit misschien komen omdat mijn baarmoeder naar achter is gekanteld? Iemand een tip?
Hallo Bengelke, Persoonlijk geen ervaring mee want mijn baarmoeder lag bij 14 weken al 1 vingerdikte onder mn navel maar als ik jou was zou ik het even laten beoordelen door de verloskundige want het lijkt me toch absoluut niet prettig dat je baarmoeder 2 cm voor de uitgang ligt en sorry (niet paniekerig of naar bedoeld) maar ook niet helemaal normaal. Aan de utro kan het niet liggen volgens mij want die heb ik ook gebruikt en nergens gelezen dat je baarmoeder er van zou kunnen kantelen of zakken. Ik zou het gewoon even na vragen. Succes! En natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap😉
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je baarmoeder zo dicht bij de uitgang ligt??!! Maar zou het laten onderzoeken en niet zelf gaan friemelen want dat is niet hygienisch en wie weet wat je daarmee op gang brengt (in het exstreemste geval) Vanaf 12 weken groeit je baarmoeder boven je schaambot uit tot een weeek of 36 dan zit die op zijn hoogst.
TS bedoelt baarmoedermond en jullie hebben het over waar de top van de baarmoeder ligt... Heb geen idee waar hij hoort te liggen, heb er niet naar gevoeld ook, maar ik heb geen last met intiem zijn. Al had ik rond jouw termijn wel soms roze afscheiding daarna, weet niet of dat alleen gevoelige baarmoedermond is of ook dat ie lager ligt... Je zou wat andere houdingen kunnen proberen of dat wel te doen is... Ik zou je vk of huisarts eens vragen, 2 cm lijkt me wel heel ondiep.
Ja precies 2 cm lijkt mij ook onmogelijk maar ik ben geen arts. Ik snap natuurlijk dat ze het over de baarmoedermond heeft
Is het niet iets anders dan de bbm? 2cm lijkt mij onmogelijk eigenlijk. Anders voor de zekerheid even bellen met de vk?
Ik zit zeker niet te vriemelen daar beneden... Blijf er liever weg... wat ik daar voel is iets puntig, hard waar ik met mijn vinger rondom rond kan, (ik stak vroeger ernaast altijd mijn utro). Vorige week nog bij de gynaecoloog geweest, natuurlijk ook compleet vergeten te vragen. Heb toen een inwendige echo gehad omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld is. Hij heeft er toen niets van gezegd... Moet binnen 4 weken terug, als het dan nog zo is ga ik het zeker eens vragen... Want het is duidelijk dat dit niet normaal is, aan jullie reactie te horen
Wnensmamma: jij een idee? Tijdens het intiem zijn was het zeker mijn baarmoeder dat werd geraakt, zelfde pijn gehad vorige week bij gyn met de echo