Heb alles gelezen en zo te lezen gaan jullie idd kleine stapjes vooruit. Mannen denken praktisch en als ze geen controle over deze praktische zaken hebben raken ze in paniek. Die van mij tenminste wel toen ik onverwacht zwanger raakte Het is voor hun allemaal zo ver weg nog en ze zien alleen de negatieve kanten. Het lijkt ook een beetje alsof jullie anderen verwachtingen hebben van elkaar. Jij verwacht een lieve, begripvolle papa en wat hij van jou verwacht is me nog niet helemaal duidelijk Ik denk dat het goed is om deze verwachtingen uit te spreken tegenover elkaar en dat zonder verwijten. Hoe meer jij hem onder druk zet en dingen van hem wil, des te meer hij afstand houdt. Neemt niet weg dat hij zijn verantwoordelijkheid ook moet nemen en zich toch zal moeten verplaatsen in jouw situatie. Ik begrijp ook dat het praten lastig is. Misschien kunnen jullie elkaar een brief schrijven? Of jij eerst aan hem? Hoe jij je voelt, wat het allemaal met je doet en hoe je de toekomst voor je ziet (in grote lijnen). Vaak kan je in een brief je beter uiten, dan heb je je emoties meer in de hand. Hoe dan ook, alles komt altijd goed. Dat is een beetje mijn mantra en het klopt ook nog Succes!
mannen zijn rare gevallen....het ene moment zijn ze geweldig maar het volgende moment....ppffiew....zo te horen komt het allemaal wel goed en rustig aan je hebt nog ff voor het er is en in die tijd kunnen jullie samen wennen aan jullie nieuwe titel
Hihihi Maja...echte mannen schrijven niet, die houden hun mond stijf dicht en de pen ook Maar heb hem inderdaad wel verteld dat ik verwacht dat die een lieve, steunende papa zal zijn, en toen had die ook zoiets van ja eh dat zal ik heus wel proberen hoor, en toen ook gezegd van ja maar die indruk wek je bij mij nu niet dus voor mijn gevoel gaat het helemaal mis. Dus we hebben nog steeds dingen waar we tegen aan lopen, maar hij is een stuk rustiger en kalmer geworden en begint nu zelfs beschermende momenten te hebben (sta je ef met je mond vol tanden hoor als dat opeens gebeurt lol) Denk dat als we kalm aan zo doorgaan het wel in orde komt, of niet, maar dan komt het ook wel goed, we zijn beide geen mensen om een hekel aan elkaar te hebben. @mama ik noem hem gewoon afentoe alvast papa en hij doet niet meer rood worden als ik dat zeg. Oja...en: "als je er maar vaak genoeg wat inhangt kan je er op wachten dat er eens een keer wat uit komt" heeft blijkbaar ook indruk gemaakt