Zwanger en uit elkaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gevangenmama, 5 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gevangenmama

Gevangenmama Nieuw lid

5 mrt 2024
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik weet niet meer waar ik goed aan doe. Graag advies gevraagd.

Kort samengevat. Ik ben-was 11 jaar samen met mn man. Wij hebben een zoontje van net 3. Ik ben nu 9 weken zwanger. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad.
    Weghalen is voor mij geen optie. Mijn man wil dit kind NIET. Dit is zodanig uit de hand gelopen (lees beschuldigingen naar m'n hoofd gekregen en letterlijk dingen waardoor ik een blauwe hand had 2 weken).
    Keus gemaakt, einde relatie. Te lang gebleven, eigen schuld, en nu helaas NOG een kind erbij betrokken. (Ik ben overigens wel blij met de zwangerschap maar kan dit niet voelen door de situatie en voel me er schuldig over). Nu sta ik ingeschreven bij woonnet en had ik wonder boven wonder een aanbieding gekregen voor een huis. Ik was zo blij dat ik voor dat ik dik en waggelend beval ik ons huis in orde kon maken. Nu door een inschrijffout over de inschrijfdatum (starter ipv doorstromer) kreeg ik de woning niet. Voor mijn gevoel zit ik vast, zodra mn man aanwezig voel ik spanning in m'n hele lijf. Maar ik heb ook nog een kleintje rondlopen. Waar kan ik aankloppen voor hulp voor een huis zonder dat ik instanties wakker maak? Dit houd ik niet vol en voel alsof er nog een bom aankomt, die niet goed gaat komen. En nee ik kan nergens naar familie of vrienden heen.

2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Je kan de huisarts vragen of die een weg weet, zeker als het een situatie met mishandeling kan zijn thuis. Helaas krijg je verder zelden prioriteit of iets dergelijks maar dat kan je bij de gemeente navragen. Sterkte

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wat een nare situatie en ik weet er alles van hoe dit voelt. Ik heb in die tijd urgentie aangevraagd. Gelukkig kreeg ik het ook, omdat ik het huis uit moest (koopwoning en werd uitgekocht door ex) en mijn kinderen meenam. Hebben jullie en koopwoning? Eventueel woningcorporaties uit de buurt bellen en situatie uitleggen.
    Mocht er sprake zijn van huiselijk geweld, neem aub contact op met Veilig Thuis. Dit kan ook anoniem en vraag of zij weten waar je je kan melden voor onderdak. Balen dat je niet terecht kan bij familie of vrienden.. dat had een hoop ellende gescheeld.
    Ontzettend veel sterkte gewenst en let goed op jezelf!

4. Gevangenmama

Gevangenmama Nieuw lid

5 mrt 2024
    2
    1
    3
    Vrouw
    Dank jullie voor jullie reactie en sorry voor mijn late reactie. Heeft de huisarts hier een zwijgplicht of hoe je t noemt in? En anders inderdaad anoniem ik wil geen instanties achter me aan dat ik dalijk mn kid(s) kwijt raak

Minimensje83 vindt dit leuk.
  5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Huisarts heeft beroepsgeheim. Mag alleen iets doen als jouw kinderen (of jij) in gevaar zouden zijn en jij er niets mee doet. En in gevaar zijn moet wel echt echt gevaar zijn, dat gaat best ver

Deel Deze Pagina