Ik ben ook weer samen met mijn zusje zwanger. Onze eerste kindjes schelen 7 weken en nu zijn we weer samen zwanger en schelen we 6 weken. Erg leuk om samen dingen te delen.. @vandaag is ons meisje gedoopt, beetje laat maar wel erg mooi. Erg leuk dag gehad maar wel druk. En ons meisje is ook een beetje van slag erdoor..
Ik mag morgen ook voor de echo! wel leuk als je samen met je zus zwanger bent! Schept nog meer een band denk ik! Heb vandaag ineens last van steken in mn buik morgen gelijk ff vragen hoe dat zit! Iedereen die morgen ook een echo heeft, succes! Spannend he...
Meiden die vandaag een echo krijgen,veel succes! Enne ff showen he! hihi Gisteren een goeie dag gehad, niet meer zo misselijk als de dagen er voor...mn borsten jeuken heel erg en lijken net 2 ballonnen haha! Ik ga hier zo even aan de poets en aan de strijk, door dat ik mij vorige week zo slecht heb gevoeld, is de was mooi opgestapeld en ligt er een aardig stoflaagje overal Fijne dag allemaal
Ik krijg om 13.00 uur de echo spannend !! Ik werk tot 12.00 uur dus een beetje afleiding , al ben ik super zenuwachtig. Nog veeel erger als de eerste keer. Heb niet kunnen slapen , kan niks eten misselijk van de zenuwen !! Alle andere meiden die vandaag ook een echo hebben veel succes en plezier
Dames met een echo veel plezier! ! Hier strijkgoed klaar en nu verder met andere huishoudelijke klusjes
Om 13:00 begin ik met werken...maar ik ga zeker snel proberen te kijken meis. En je zenuwen zijn logisch natuurlijk. Wat ik vaak eet als ik misselijk ben zijn druifjes. Die kun je tussendoor snoepen en zijn fris en niet zwaar op de maag.
alle meiden die een echovandaag hebben, heel veel succes en plezier. Hopelijk allemaal goed nieuws! Hier weinig online geweest van het weekend, lekker gisteren naar ouwehands dierenpark geweest. Erg leuk en vermoeiend hahaha. Andere dagen uiteraar druk aan de bbq geweest. Verder alles goed hier. Vanochtend voor het eerst overgegeven. Ik werd wakker om mijn dochter alvast voor te bereiden voor de psz en toen moest ik even zitten. Gelukkig zakte het weg. Haar wakker gemaakt naar beneden gegaan. Voor mij standaard een kopje koffie en die kon ik niet meer binnen houden. Was echt rennen geblazen. Misschien raar maar was er wel even blij mee. Merk zo weinig dat ik zwanger ben. Ja op wat steekjes na. Hopelijk wordt de misselijkheid niet erger en hebben we over 2,5 week een goede echo
Meiden wat ben ik jaloers op jullie echo's Ik heb net een intake gehad bij de vlos en ik krijg pas 6 juli m'n eerste echo! Ben dan al 12 weken zwanger.... Ben echt zo teleurgesteld..... Vorige keer bij een ander (ivm verhuizen) mochten we al bij 9 weken.... Zou ook niet weten hoe ik het verborgen moet houden op m'n werk, met m'n badpak aan en een enorme buik... Zucht..... Kan wel janken.....
Soepstengel hier t zelfde. Krijg er maa een tussen de tien en twaalf weken. .. ik moet ook nog ff geduld hebben; -)
Soepstengel bah dat lijkt me idd ook balen zeg. Bij mijn verloskundige is het...de eerste echo het liefst tussen de 7 en 9 weken om te kijken of het vruchtje op de goede plaatst zit en hartslag heeft, en dan het liefst tussen de 10 en 12 weken om het termijn vast te stellen. Ik vind het erg laat idd voor jullie
Hey meiden, daar ben ik weer! Helaas geen echo, was een misverstand! wel uitgebreid intake gehad, duurde al met al een uur! alles rustig uitgelegd heb ook aangegeven dat ik best onzeker was hoe het nu is, of alles goed is. ze gaf aan dat een miskraam meestal tussen week 5 en 7 plaatsvinden, daarna komt het bijna niet meer voor, alle symptonen kloppen ook op dit moment. minder misselijk bijv. na de 8e week zwakt de misselijkheid meestal weer af, en dat ik nu meer bandenpijn heb klopt ook helemaal! Ben dus gelukkig wel helemaal gerust gesteld! daar ben ik echt super blij mee! zometeen ff bellen voor de echo in het ziekenhuis, dat wordt volgende week gedaan. dus daar moet ik nog ff op wachten! Heb super veel info gehad! en de eerste billendoekjes zijn al binnen! XD Ben echt blij met deze verloskundige! kan altijd bellen op de spoedlijn als ik denk dat er iets niet klopt! T was ff een domper dat de echo nu niet was, maar kan dat gelukkig al relativeren! VL vond het ook niet grappig, had zich daar echt op verheugd! mag hij volgende week weer mee! Zo dat was het verhaal een beetje denk ik... dus volgende week dan kunnen we echt de baby zien! wordt weer een weekje met spanning dus! Beetje lang verhaal is het geworden denk ik...
Bij mn vorige zwangerschappen was het standaard dat je met 10 a 12 weken pas de eerste echo kreeg, de termijnbepaling. Eerder niet tenzij je bloedverlies of zo zou hebben. Je moet ook een beetje vertrouwen hebben denk ik dat het goed gaat. Ik vind het wel leuk natuurlijk dat we deze echo krijgen, dat is nu standaard geworden bij de verloskundige (zelfde als vorige x) maar goed het is uiteindelijk nog niet alleszeggend. En zeker als je zo misselijk bent mag je er wel vanuit gaan dat het goed zit. Je hoeft het toch niet per se geheim te houden? Je kunt het anders tegen je directe collega's zeggen en vragen of zij het nog even voor zich willen houden, heb ik nu ook gedaan en het maakt het wel makkelijker. Daarbij zullen ze ook wel iets aan je merken mocht het wel mis gaan, dus kun je het wat dat betreft net zo goed wel vertellen. Iemand had steken in haar buik (sorry, weet ff niet meer wie) maar steken zijn wel normaal, het zijn vaak je banden die oprekken en ook je baarmoeder rekt op. Mn banden voel ik ook regelmatig, maar dat voel ik ook bewust aan de zijkanten, echt alsof er aan een soort elastiek getrokken wordt..
@miek, fijn dat je je goed voelt bij je VK, dat is toch ook erg belangrijk. Ik heb bij mn eerste me niet zo heel erg op mn gemak gevoeld bij de VK, ik had ook elke keer een ander. Bij de 2e heb ik dus ook bewust een andere praktijk gekozen, ook omdat die wat dichterbij zat en niet alleen op mn werkdagen spreekuur had. Daar voelde ik me wel veel meer op mn gemak. Leuk dat je volgende week wel voor een echo mag! M'n man is er nog meer mee bezig als ik, waarsch. omdat dit voor hem veel meer een bevestiging is dat er echt iets zit We moeten nog wel ff wachten, hebben de echo pas om half 9 vanavond. Vrijdag heb ik de eerste afspraak bij de VK. Wel handig want mn jongste gaat dan wennen op school! Dus kan relaxt alleen gaan.
Is idd zo, cupcake! voel me gelijk veel meer op mn gemak! Ik was dat die last had van die steken, klopt idd verloskundige zei dat ook tegen mij. Spannend zeg! moet je idd nog ff wachten tot vanavond!
Nou lieve meiden , Het is niet goed. Vruchtzakje is wel gegroeid van 3 mm naar een kleine 8 mm maar zit nog geen vruchtje. Ook heb ik 3 grote cystes aan me eistokken. Dit heb ik ook gehad als jong meisje en ben ik heel ziek van geweest. Morgen naar ziekenhuis hoor ik meer. Ben er echt helemaal kapot van , eerst wordt je moeilijk zwanger duurt het een kleine 2 jaar. En nu een miskraam. Lief dat jullie mee dachten... Ik ga jullie verlaten Iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst xx Xx
Oooh pluisje....neeeee....dit had ik niet verwacht. Ik wens jullie heel veel sterkte....en hoop dat jullie wondertje snel zal komen. Hele dikke knuffel en kus