Zwanger en uitgerekend in Januari 2014 (+ buikfoto's)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pluisjee, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Wij gaan niet op vakantie. Genoeg onkosten nog in het huis en ook nog een tweede op komst. Ach wie weet komt de zomer nog een keer in Nederland ;)

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Poehhhhh net thuis uit werk en ik ben moe!!
    Mannetje net het huis gedaan en ik lig als een prinses op de bank Hihi.

Kleine update over die vriendin:
    Mijn vriendin is kapster en doet dus mijn haar. Omdat we naar de toppers gaan zou ze me haar föhnen . Ook omdat ik steeds zo ziek ben dan zit dat ieder geval paar dagen goed. Ik weet dat ze het heel druk heeft dus heb haar gesmst vanochtend dat als ze het druk heeft ze mij eventueel niet hoeft te doen. Ook omdat ik voor 1 juni afspraak heb staan. Ik bedoelde het dus echt goed.
    Nou ik heb de sms om9.15 gestuurd en nog geen antwoord. Ik denk dat ze dus echt boos is. Het duurt soms wel even voor ze antwoord maar niet zo lang.
    Ik moet het los laten Pff... Rot hormonen maak me er echt druk om...

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend ??

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @pluisjee ik zou het gewoon loslaten, komt vanzelf wel weer goed. Misschien baalt ze er gewoon even erg van, kan me voorstellen dat ze er naar uitgekeken heeft om samen te gaan. Dus het is een teleurstelling voor haar, misschien verwacht je te snel dat ze er weer vrolijk over doet? Geef haar nog een paar dagen, als ze geweest is denkt ze er vast niet meer zo over.

Ik heb trouwens van het slapen geen last, tenminste ik slaap heel vast, ik moet alleen opletten dat ik eerder naar bed ga. Ik blijf snel te lang zitten 's avonds, gisteren ook iets te lang en toen voelde ik me echt beroerd worden. Echt helemaal op. Gelukkig is dat na een nachtje slapen weer over!

Wij gaan in augustus 2 weken naar Zeeland, heb er veel zin in! Lekker relaxt, het park ligt direct aan zee en er zit een klein zwembadje bij. Heerlijk! Nu alleen nog hopen dat we niet teveel regen krijgen!
    Toen we aan het proberen waren hebben we een poosje getwijfeld om te gaan, maar naarmate het langer duurde hebben we 2 of 3 rondes terug gezegd om toch wel te gaan. Lekker nog 1x met zn 4-en.

Hebben jullie al ideeën waar de baby in huis komt en moeten jullie echt nog alles aanschaffen? Wij hebben gelukkig al een hoop spullen, alleen moeten we een nieuw ledikantje kopen, die is stuk gegaan toen mn jongste bijna 2 jaar was (omdat ze aan de buitenkant op de rand gingen staan steeds :S).
    En we gaan voor de jongens een stapelbed kopen, dat zullen ze echt geweldig vinden. We hebben 3 slaapkamers, dus de oudste 2 gaan er 1 delen. Tegen de tijd dat de oudste gaat puberen gaan we op zolder een kamertje erbij maken incl. dakkapel, maar daar hebben we nu geen geld voor.
    We moeten ook nog een nieuwe auto kopen, we hebben nu een VW Golf (geen station) dus dat gaat niet echt passen met 3 kids op de achterbank en een kinderwagen achterin.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @cupcakes

Ik snap echt echt wel dat ze teleurgesteld is. En heb er alle begrip voor dat ze nu even niet zo vrolijk en leuk doet. Maar om nu je vriendin geheel compleet te negeren vind ik wel ver gaan. Ik ben niet zo en zou dat ook niet doen. Vind dat ook gewoon niet terecht.
    En ik heb toch ook niks "fout" gedaan. Ja het is niet leuk , maar ik heb haar geen rot streek geleverd , niet gelogen , geen ruzie gemaakt. Dus ik snap het niet nee maar zit er wel mee.

Wij willen het liefst verhuizen. Hebben wel drie slaapkamers maar niet veel ruimte. Was laatst al 3e op een mooie ruime eengezinswoning dus met beetje geluk gaat dat lukken.
    Kopen gaat momenteel niet ivm wisselende jaarcijfers van vriend en ik ben 21 werk maar part time dus ik kan geen hypotheek krijgen.

We moeten alles voor de baby nog aanschaffen. Mijn vriend heeft wel een dochter maar die is al 7 dus geen spullen meer en zou ik ook niet willen want dat was van hem en zijn ex.

Hebben een mooie spaarpot gekocht en zit nu al een redelijk bedrag in. Kan in iedergeval al een kindérwagen en kamertje met spullen kopen zonder om te kijken. Elke week komt er meer geld in dus dat komt wel goed.

Nu het volgende , ik kan een buguaboo krijgen. Ik vind ze met reiswieg wel mooi. Alleen met wandelwagen oer lelijk. Denk dus niet dat ik dat ga doen. Ik ben meer van bijvoorbeeld de Quinny Speedi XS maar die gaat er binnenkort uit. Toe. We hadden die ook voor stiefdochter en ze kom er mooi lang in zitten in de wandelwagen. Erg handig toen we op vakantie gingen voor lange afstanden.

Jullie al voorkeur?

5. Stiertje31

15 mei 2013
    62
    0
    0
    Zo, lekker veel geschreven!

jordan wat ontzettend rot! Nog langer in onzekerheid zitten :(

hier nog steeds last van misselijkheid, en mn borsten en tepels doen ontzettend pijn...

gelukkig ook geen erge buikpijn meer.
    Was vandaag en gisteren ook supersjaggie en kon weinig hebben hihi.

even een vraagje, wij willen de kids pas vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen als we de eerste echo hebben gehad.
    Maar aanstaande dinsdag komt moeders voor moeders en dan staat er straks een krat in huis!
    Mijn dochter is 8 en mijn zusje is 6 weken geleden bevallen, ze weet dus heel goed waar die voor zijn..

moeten we het haar dan toch eerder vertellen, of een heel onzinverhaal ophangen wat ze toch niet gelooft...
    pff lastig hoor, ben zo bang voor teleurstellingen,stel dat de echo niet goed blijkt te zijn ( ff afkloppen natuurlijk)

6. Stiertje31

15 mei 2013
    62
    0
    0
    Mijn zusje is zwanger geworden door ivf, mijn dochter weet dus heel goed waar het voor is, en waar ze het voor gebruiken, dat hebben we haar toen allemaal uitgelegd.

7. Stiertje31

15 mei 2013
    62
    0
    0
    Ik heb de bugaboo ook, en bevalt me echt super!

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @stiertje, wij willen ook wachten tot na de echo met vertellen. Ik doe niet mee met MvM dus dat maakt het wat makkelijker. Is het niet mogelijk om het verstopt te houden voor hen? Want als ze weet waar het voor is dan is het lastig om er iets anders van te maken. En anders inderdaad toch maar vertellen.

@pluisjee, wij hebben destijds van mn schoonzus een wagen van topmark gekregen, zij had hem niet meer nodig voor haar kinderen. Bij mn vorige zwangerschap heb ik nog geprobeerd om hem te verkopen maar dat is niet gelukt. Hij heeft geen zwenkwielen en dat maakt het rijden wat lastiger. Verder is het een prima wagen, de wagenbak is lekker groot en stevig. Dat was erg fijn aangezien mijn jongens al bijna 9 pond waren bij de geboorte, nu konden ze er lekker lang in blijven. Ik heb begrepen dat de wagenbakken van quinny redelijk klein zijn en dat het soms (bijna) niet meer past als ze 6 mnd zijn.

Je zegt trouwens krijgen, moet je er nog iets voor betalen? Of krijg je hem echt? Dan zou ik er toch echt niet verder over nadenken, voor dat geld kun je zoveel leuke andere baby dingen kopen die je misschien anders niet koopt.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Cupcakes: grappig, rond januari zat ik in een NOD topic, maar na 1x werd ik helemaal gek ervan, dus stopte ermee.
    Ik weet nog dat er nog iemand was die dat had en er dus ook mee stopte.
    Ik was net ff benieuwd Hoe het met haar zou gaan ( misschien een zwanger banner ofzo) ennnn....... Jij was het! :D vind het best hilarisch!
    Toch samen zwanger :D

@ De wagen, als je hem helemaal gratis krijgt zou ik er lekker voor gaan! Heb je weet wat geld voor voor andere leuke dingen!

Hier heb ik nog veeel (lees: alles) van ons zoontje, hieven weinig te kopen.
    Als het een meid is ga ik natuurlijk wel los met kleertjes ;)
    Voor een knul ook wat nieuwe setjes kopen.

@ kind vertellen: onze zoon weet het nog niet, hij heeft ook nog niet echt iets door. Willen sowieso wachten tot na echo en misschien wel langer, al wordt dat lastig omdat ik bang ben dat andere tegen hem zeggen, dus jij krijgt een broertje of zusje? En dat wil ik ook niet....

Ik jou geval zou ik het zeggen, maar misschien er ook bij zeggen dat je nog niet zeker weet of alles goed gaat.

@ vakantie: wij gaan 3 weekjes (ongeveer is een huisje van tante, als we het eerder zat zijn gaan we naar huis;)) naar Noordwijk. Heerlijk fietsen, uitwaaien, hopelijk op het strand zitten! Kost ons niets (gelukkig hebben net een huis gekocht :D)

@eigen buik: was aan het werk donderdag ( ben zwemjuf dus sta in m'n badpak, en veel omkleden met collega's ) en zag al een collega er naar"loeren". Dus..... Hoop dat ik het nog echt wel even verborgenmkan houden!
    voel me verder ok, alleen heel moe... Zoonlief slaapt nog zo'n 2 uur smiddags; ik dus ook :D

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @soepstengel, wat grappig ik herinner me het ook wel dat jij het NOD topic gekmakend vond :) (wist alleen ook niet meer dat jij het was) Pff echt elke dag daar kijken, daardoor duurde de maand nog 10x zo lang voor me, heb daarna er ook niet meer gekeken.

Wij willen het eerst aan de kinderen vertellen voordat we het aan anderen vertellen. Een vriendin van mij weet het al wel, maar zij wist ook als enige dat we aan het proberen waren. Wel handig want ze komt nu even oppassen als we voor de echo gaan. Is anders een beetje lastig uitleggen..

Gaat jullie partner trouwens mee naar de VK? Mijne de eerste keer niet, later misschien een keertje wel. Hij is bij de andere kinderen ook weleens mee geweest maar ook niet altijd. Ik kreeg wel een afspraakbevestiging waarin we beiden uitgenodigd werden.

11. miezemuis

miezemuis Lid

24 mei 2013
    15
    0
    0
    groningen
    Hoi hoi!

Mag ik me hier ook melden?
    Heb me voorgesteld in t daarvoor bestemde deel en ben uitgerekend in januari 2014.
    Heb maandag mn eerste echo.
    Tot nu toe alleen last van misselijkheid en geprikkeld zijn.
    Ik heb al een zoontje van 7 die al wel wat vermoed maar nog niets bevestigd heeft gekregen.
    Zou het leuk vinden mee te mogen schrijven :)

Groetjes!

12. miezemuis

miezemuis Lid

24 mei 2013
    15
    0
    0
    groningen
    Ik ben overigens een single mama en kies bewust voor een tweede.

13. ahanna

ahanna Lid

1 jul 2007
    41
    0
    0
    Hallo,

Ik kom me ook melden om mee te kletsen.
    Ik ben nog maar net zwanger. Vanmorgen getest. En als ik het online bereken dan zou ik op 30 januari bevallen in 2014.
    Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat.
    Na jaren in de medische molen als alleenstaande ben ik nu zwanger geworden in een relatie. Dit met behulp van Clomid omdat ik PCOS heb. Vorig jaar februari was ik ook zwanger binnen deze relatie. Helaas werd dat een miskraam. Ik vind het dan ook echt spannend of het nu goed zal gaan.

Groeten van Ahanna

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @jessi kwartje gevallen, shopverslaafd ben ik nog steeds!

@kinderwagen, wij hebben die nog een maxicosi mura, superfijne wagen!

Als ik een kinderwagen zou krijgen, zou ik hem direct aannemen, je hebt nog genoeg andere spullen nodig!

Wij hoeven alleen maar een nieuwe wipstoel en ik denk een triptrap stoel erbij...

@kinderkamer de nieuwe beeb gaat bij ons op de kamer, we hebben namelijk geen kamers meer verder :D Eind volgend jaar gaan we verhuizen naar een groter huis en krijgen ze allebei een eigen kamer..

@kinderen vertellen wij hebben het onze dochter nog niet verteld en ga dat voorlopig ook niet doen..

@controles Vk mij man gaat alleen mee naar de echo's, de gewone controles hoeft van mij niet. Hij kan niet makkelijk weg omdat we een eigen zaak hebben

Dat is wat ik onthouden heb ;)

15. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag mijn nichtje van 15 uurtjes oud in mijn armen gehad. Zo leuk. Het zorgt er ook voor dat mijn zwangerschap opeens weer wat 'echter' wordt. Het besef dat ik over ruim 7 maanden met een eigen hummeltje in mijn armen zit is geweldig!

@cupcakes, dit is ons eerste kindje en we hebben twee afspraken staan. Woensdag de intake en midden juni de eerste echo. Bij beiden gaat mijn vriend mee. Daar ben ik ook wel heel blij om, toch spannend zo de eerste keren. Ik weet niet of hij bij alle afspraken mee zal gaan. Ik denk het niet. Natuurlijk wel als er weer een echo is.

16. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Mijn vriend is bii de eerste bij alle afspraken mee g gegaan. Deze keernis dat ook de bedoeling.

17. Lotus560

Lotus560 Lid

28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse
    Hoi meiden.

Ik sluit me graag bij jullie aan. Zwanger van ons eerste kindje. En uitgerekend op 26-12013.
    Wordt wel erg onzeker nu.
    Ik heb al wet een paar klachtjes. Wat misselijk me borsten zijn erg gevoelig. Ik heb nog geen verloskundige gebeld. Huisarts zei: over twee weken nog een test. Is die positief dan een afspraak maken bij verloskundige.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hè meiden ,

De kinderwagen kan ik idd krijgen. Voor niks dus. Maar als ik hem een half jaar gebruik vind ik het zonde dus dan doe ik het niet. Nogmaals vind de wagen met wagenbak mooi maar met kinderwagenzit niet zeg maar. Las dat iemand zei dat de Quinny wagenbak klein was. Daarin tegen is de Wagenzit heel groot. Dilemma. Gelukkig hoef ik nog niet te beslissen. Haha.

Slapenloosheid hier ook aangebroken. Lig sinds 2 dagen hele nachten wakker en echt wakker vanaf 5.30.
    Hoe kan dit toch ?
    Ik ben zo moe de hele dag maar dit helpt niet echt mee.

Over de afspraken van de verloskundige.
    Mijn vriend gaat de intake niet mee , voor de rest zoveel mogelijk wel. In iedergeval de echo's.
    Ik vind niet zo probleem als die afentoe niet mee gemaakt voor gewone controles.

19. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    @pluisje, naar is dat he dat je om half 6 al wakker bent. Ik heb daar ook last van! Kan ook echt niet meer in slaap komen!
    Mijn vriend gaat sowieso de eerste afspraak mee. Hij wil wel elke keer mee te gaan, dus ik hou rekening met afspraken maken ivm drukke baan. Vindt het ook leuker eerlijk gezegd als hij meegaat.

20. Nadia33

Nadia33 Actief lid

15 apr 2013
    343
    278
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo lekker een schaal fruit naar binnen gewerkt. Merk dat ik nu extra op mijn eten let na de miskraam. Goed gezond eten hier. Verder een wat gespannen gevoel in mijn buik en zo nu en dan steken in mijn lies. Menstruatiegevoel is denk ik weg. Heb er geen last meer van gehad. Ben daar dan weer een beetje bang voor dat het al zo snel weg is. Had het vooral voor nod en 3 dagen na nod

Deel Deze Pagina