WW aanvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MvS, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Misschien een beetje een suffe vraag, maar ik liep ergens tegenaan bij het invullen van mijn WW-aanvraag: er wordt gevraagd je gewerkte uren in te vullen van je laatste 2 weken in dienst. Nu neem ik mijn vakantiedagen op en, je raadt het al, dat zijn 2 weken. Moet ik dan ook invullen dat ik al die dagen 0 uren werk of moet ik gewoon invullen welke uren ik normaal gesproken werk?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 7 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
    Beste MvS,

Het gaat er bij deze vraag niet om hoeveel uren je normaal werkt, maar om hoeveel uren je in deze periode hebt gewerkt. Een WW-uitkering krijg je voor het aantal uren dat je gemiddeld per week werkte in de 26 weken voordat je werkloos werd. Je moet ten minste 10 uren per week werkloos worden. Of als je minder dan 10 uren per week werkte, minstens de helft van je uren verliezen om in aanmerking te komen voor WW.

Bovendien moeten we voor de eerste betaling weten hoeveel uren je in die weken hebt gewerkt. Als we weten hoeveel uren je gemiddeld per week werkte, en hoeveel je in de laatste week nog hebt gewerkt, kunnen we berekenen hoeveel WW je die week krijgt.

Actuele informatie over de WW-aanvraag vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina