Verandering functie na verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mysteriousgirl1, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik werk fulltime op een klantenservice (4x9 uur) Na mijn zwangerschapsverlof wil ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen zodat ik 3x9 uur werk. Het ouderschapsverlof is geen probleem, maar ze hebben mij fulltime nodig op de klantenservice. Aangezien dit dus niet gaat en ze geen budget hebben om nog een extra medewerker aan te nemen, willen ze mij binnen het kantoor een andere functie aanbieden, echter verdien ik bij die andere functie ruim 500 euro minder :$

Mijn vraag:
    Kunnen ze mij zo op deze manier zomaar van mijn huidige functie "ontslaan" en mij ergens anders binnen kantoor onderbrengen zónder behoud van huidige salaris? Ik werk hier al ruim 7 jaar en heb mijn salarisschalen niet voor niets verdiend natuurlijk.....

Alvast dank,

Groetjes MG

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MG,

Je wilt weten of je werkgever je zomaar een andere functie met lager salaris mag geven.

Dit is een juridische vraag waar ik namens UWV Webcare geen antwoord op kan geven.
    Je kunt het beste contact opnemen met bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Ik wens je sterkte met de situatie en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina