Kans op verlenging maar heel pril zwanger na ivf

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door weer, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik werk via een uitzendbureau bij mijn werkgever. Tot aan het eind vh jaar. Mijn leidinggevende heeft het er steeds over dat ze met willen verlengen of tot oktober of tot 31 dec (2016 dus). Naar nog niks op papier. Zij weten dat ik mijn vorige kind via icsi heb gekregen. Maar weten niet van deze poging. Ik had zoiets het is privé en het moet allemaal ook maar eens lukken. En daar lijkt het nu op. Maar het is nog zo vroeg. Wanneer ga ik open kaart spelen? Ik weet dat het realiteit is dat ze me obv zwangerschap misschien niet meer willen. Maar wil eigenlijk gewoon eerlijk zijn maar dan heb ik dikke kans dat ik vanaf januari zwanger in de ww kom.
    Tips iemand?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste weer,[/FONT]

Als [FONT=&quot]eerste feliciteer ik je alvast (voorzichtig) met je prille zwangerschap.[/FONT]

[FONT=&quot]Je vraagt om tips over wanneer je je werkgever moet gaan vertellen dat je zwanger bent.[/FONT]

[FONT=&quot]Je hoeft je zwangerschap in principe pas drie weken voor je het zwangerschapsverlof wilt gaan te melden.[/FONT]
    [FONT=&quot]Vaak is het wel verstandig om het eerder te doen.[/FONT]
    [FONT=&quot]Zie deze informatie.[/FONT]

[FONT=&quot]Het moment van vertellen blijft een heel persoonlijke keuze. [/FONT]
    [FONT=&quot]Vanuit UWV kan ik je daarin niet echt adviseren.[/FONT]

[FONT=&quot]Ik kan me wel goed voorstellen dat er op dit forum andere leden/lezers zijn die in een vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten en wel tips hebben.[/FONT]
    [FONT=&quot]Andere forumleden kunnen echter niet in deze rubriek op het forum reageren.[/FONT]
    [FONT=&quot]Wil je meer tips dan kun je jouw verhaal het beste in een andere rubriek plaatsen. ( bijvoorbeeld onder zwanger en werk )[/FONT]

[FONT=&quot]Ik wens je een voorspoedige zwangerschap ![/FONT]

[FONT=&quot]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=&quot]René[/FONT]
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]
    [FONT=&quot]www.uwv.nl/webcare[/FONT]

3. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Dit is echt een nietszeggend antwoord.
    Misschien moet ik zelf ook iets specifieker zijn.

Ik vroeg tips. Ook ivm uzb en mijn werkgever (wie moet ik formeel wat vertellen bv).
    Kan de werkgever zeggen dat ze obv zwangerschap toch niet met mij in zee willen (omdat ik via een uzb werk). Hoe reëel is het dat ze mij verwijten een bewuste keuze voor ivf te doen en dus dat het gevolg voor mij is.
    Lang leve het flexibel werken ;)
    Wat als ik zwanger in de ww beland. Etc etc

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste weer,

We begrijpen dat je in deze moeilijke situatie meer houvast probeert te vinden.

Je eigenlijke werkgever is het uitzendbureau maar de werkgever waar je werkt kan altijd besluiten je tijdelijke contract niet te verlengen. Hij of zij hoeft daar ook geen reden voor te geven.

Hoe reëel het is dat ze je verwijten dat je een bewuste keuze maakt voor ivf is door ons helemaal niet in te schatten.

Wat er gebeurt als de werkgever aangeeft je niet meer in dienst te willen hebben hangt af van wat voor soort contract je bij het uitzendbureau hebt.
    Als de werkgever niet verder met je in zee wil hoeft dat niet altijd te betekenen dat het uitzendbureau je kan ontslaan.
    Je kunt dat het best navragen (als het moment daar is) bij het uitzendbureau zelf.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina