tis weer bijna zo ver, kerst en oud en nieuw normaal staan die in teken van lekker eten ( bij ons dan ) nu door mijn zwangerschap moet je dingen laten staan. hebben jullie leuke recepten van lekkere hapjes voor de feestdagen?? ben reuze benieuwd!!! kom maar op
Oh joh, er is nog zoooo veel lekkers dat je kan eten! Ik weet het nog niet maar varkenshaas met pepersaus, verse zalm met tijm... En als toetje maak ik een heerlijke zuccoto. Dat s tirmaisu, maar dan net iets anders en dus zonder rauwe eieeren, echt super lekker! Lekkere chocolade taart, pasteitjes pfff te veel om op te noemen hoor die ideeen van mij...
hihihih ja er lekkers genoeg hoor, maar ben reuze benieuwd wat jullie voor lekker gaan maken enzzz. dacht zelf ook nog aan een soort van Tapas bij all you need is love straks. naast de zakdoeken dan hahaha
Wij eten beide dagen uit eten bij familie, dus hoeven niet te koken. Heerlijk! We zijn ook druk met klussen in ons nieuwe huis en ons huis staat vol met dozen/spullen, dus niet echt leuk om Kerst te vieren. De kerstboom zetten we waarschijnlijk niet eens neer, de puf niet voor. Dus uit eten is een heerlijke aangelegenheid dit jaar. Dat ik niet meer zo veel kan eten is geen ramp, er wordt geen fortuin aan uitgegeven in een restaurant. Volgend jaar zullen wij er waarschijnlijk wel aan "moeten" geloven. Dan zitten we in ons nieuwe huis met mooie eetkeuken en mijn man is dol op koken dus dan wil hij dat ook wel graag doen natuurlijk. En dan zorg ik misschien wel voor een lekker toetje
Ik wilde het dit jaar bij ons doen, maar VL heeft daar een stokje vvor gestoken... Vond het te druk voor mij... Dus volgend jaar maar, h oeven we iig nergens naartoe met de kleine! Dit jaar wordt het overigens wel lastig qua eten... Ik moet met mijn zwangerschapsdiabetes rekening houden, dus al die lekkere chocoladetoetjes zitten er voor mij even niet in...
das grappig... ik zat hier net gister overna te denken. wij eten eerste kerstdag bij mijn ouders. paps maakt konijn met spruitje, sla, aardappeltoefjes (uit de oven) en aardappelpuree en als toetje maak ik knieperties (knijpertjes...die platte rolletjes zeg maar) met ijs fruit slagroom en flensjes tweede kerstdag gaan wij gourmetten met de vrienden. bij ons thuis! maar omdat ik " beperkt" ben in mn doen en laten (zag daarom eerst ook tegen deze dag bij ons thuis op) neemt ieder koppeltje iets mee! de ene t vlees al kant en klaar, de ander de groentes en tussendoor hapjes enz. en ik denk dat ik als toetje ga voor vianetta
Ik zie eerlijk gezegd tegen de kerstmenu's op. Het voelt voor mij als verplichting om mee te eten. Ik lust de hele zwangerschap al niets wat gebakken is aan vlees. Vooral van kip en schnitzels kan ik echt kokhalzen. Dus wat eten wij: kerstavond - gezellig gourmetten. Jak 1e kerstdag - gezellig gourmetten. Jak. 2e kerstdag - (ja het kan erger) kippenschnitzels Ik weet dat ik verwend en ondankbaar klink, maar eigenlijk zou ik echt liever een boterham eten. Bovenstaande klinkt goed. Ik wou dat wij ook zoiets konden gaan eten. Maar we worden overal verwacht en dan dien je maar te eten wat de pot schaft. Ook al zit ik er sterk over te denken zelf iets mee te nemen voor in het pannetje.
Wij gaan zaterdagavond al gourmetten met mijn ouders, ik kan niet zoveel meer eten, zit snel vol, maar wel lekker. Tweede kerstdag zijn we bij m'n schoonouders, geen idee wat we daar te eten krijgen. We gaan daar ook mee naar de kerk voor het kinderkerstfeest ter plekke en dat is aan het begin van de avond, dus ik weet ook niet precies hoe de planning verder is. Eerste kerstdag en kerstavond zijn we gewoon thuis, dan houden we simpel, soepje met brood, denk ik.
Ik hoop dat ons meisje er voor kerst is. Want waar het nu op lijkt is dat ik nog geen kersen bonbon mag eten.... pff!
Ik heb aan beide kanten van de familie héél duidelijk gemaakt dat ik niet wil gourmetten. Daarvan ga ik echt over mijn nek nu. Warm, stinken en druk. Dan ben ik maar een zeur, maar om er chagrijnig en misselijk te zitten is ook niks. Dus het menu nu: - Champignonsoep - Aspergesoep - Stoofpeertjes - Quiche - Biefstuk en varkenshaas - Gebakken aardappelen - Asperges - Witlof met ham en kaas Overigens voor zes personen, zodat mensen kunnen kiezen Toetje zal wel chocolade of koffie ijs worden. Bij mijn schoonouders eten we meestal rosbief, rosti, patatjes, sperziebonen met spek. Met vriendinnen gaan we tapas doen. Ik zit te denken aan Turkse hapjes met bijvoorbeeld spinazie en geitenkaas. Zo een beetje inspiratie?
Doorbakken biefstuk lijkt mij nietzo lekker? Mocht ik nog zwanger zijn gaat hier gewoon een dikke oven kip in de oven, daar word ik ook heel vrolijk van en kost weinig moeite. Met een goede paddestoelen melange ernaast en gepofte aardappel ofzo. Daarnaast gewoon lekker snoepen, Chocolade, schuim, kerstbrood, oliebollen.. En van een goed glas koude melk en een warme chocomelk kan ik ook heeel erg vrolijk worden! Achhh daar kan ik vast ook een hele geslaagde avond mee hebben. Als ons tweede popje er al is word het medium/rode biefstuk en een lekker glaasje Gluhwijn en de rest gewoon hetzelfde, dus zoveel verschilt het niet eens.
Als je biefstuk goed heet aanbakt en daarna zacht laat sudderen is het héérlijk Normaal gesproken eet ik hem het liefste rauw
Eerste kerst: gourmetten bij ons thuis. Overdag wat hapje sop tafel. Alleen mijn moeder en broertje komen. Dus we doen niet te gek. @de kerst bij schoonouders. - beginnen met garnalen of zalm cocktail met toast erbij ( voor mij de zalm, want die is speciaal zodat ik hem mag) - uurtje later: vers bordje soep, vaak tomaten of asperge soep - uurtje later: aardappelkroketjes, verschillende groentes, kalfsoester en schoonvader wilde speciaal voor mij en hem een stuk wilde haas bereiden. ( de rest zijn moeilijke eters) -uurtje later: Ijs, perzikken, slagroom , pudding.
Pff, ik vind het moeilijk te plannen. Kerst is voor mij altijd heel speciaal en 1e kerstdag doe ik altijd een 5 gangen diner, maar daar ga ik me nu denk ik niet aan wagen Vooralsnog heb ik voor 1e kerstdag het volgende menu gepland: tussen de middag amuses (5 verschillende) voor: tomatensoep met basilicum of pompoensoep met room en chorizo hoofd: rollade met honing, verse frieten, stoofpeertjes en gemengde groenten na: grand dessert met verschillende toetjes. Die ga ik overigens kopen en niet zelf maken. Op 2de kerstdag gaan mijn vriend en ik altijd traditiegetrouw gourmeteen en dan sluiten we af met een chocoladefondue met vers fruit. Vooralsnog wordt dat mijn plan.Ben alleen bang dat t in het water valt als ik toch eerder beval (of op de kerstdagen zelf ). Ben dus nogeen optie B aan het bedenken
kerstavond ga ik samen met mijn man gourmetten, gezellig met zijn 2en. Let er wel extra op of alles goed doorbakken is. Biefstuk lust ik sowieso niet. 1e kerstdag eten we rollade, met champignonsaus, aardappelbolletjes, stoofperen en boontjes. Als voorgerecht hebben 4 personen carpaccio en 2 personen gamba's, waaronder ik Toetje is Vienetta ijs. 2e Kerstdag eet ik bij mijn moeder, word varkenshaas.