Hallo dames, Misschien staat het hier al wel ergens bij... maar 89 pagina´s is wel erg veel dus ik hoop dat iemand mij kan helpen... Ik werk via een uitzendbureau voor thuiszorg als huishoudelijke hulp. Ik werk 20 uur per week. Nu is het probleem dus dat ik een 0 uren contract heb.... Weet iemand misschien hoe dat zit als ik straks met verlof zou gaan? En hoe het zit als ik bijvoorbeeld niet meer kan werken omdat het te zwaar word of iets dergelijks (ziekte bij/door zwangerschap) Hoop dat iemand hier mij misschien wat verder kan helpen met een goed advies ofzo?
Ik werk zelf ook nog via het uitzendbureau, en het enige wat ik je kan vertellen is dat je zwangerschapsverlof straks via UWV of Acture gaat lopen. Ik heb wel vaste uren, dus aan de hand daar van wordt mn verlof uitkering beoordeeld, maar ik heb ergens ook gehoord, dat ze uit gaan van de laatste 3 gewerkte maanden. Als ik jou was, zou ik eens in het CAO boekje van het uitzendbureau kijken.
Bij ziekte en bij je verlof wordt gekeken naar je gemiddelde aantal uren over de afgelopen drie maanden. Daarover ontvang je dan een uitkering. Let wel op: normaalgesproken heb je bij een uitzendcontract eerst twee wachtdagen bij ziekte. Maar wanneer je zwangerschapsgerelateerd ziek bent, dan mogen ze je geen wachtdagen rekenen.
okee, jaa ik werk soieso altijd 20 uur, gewoon mijn vaste mensen zijn dat Hmm een uitzend CAO.... ik zal eens even zoeken Okee wel handig dat ik dat weet dat ze je dan geen wachtdagen mogen rekenen
En anders even je uitzendbureau bellen, dat kan ook! Zit er geen kans in dat je een contract binnen het bedrijf kan krijgen? Ik heb namelijk vorige week te horen gekregen, dat ik over genomen wordt. Ik werk dus per 1 juli vast via het bedrijf zelf en niet meer via het uitzendbureau en ondanks mijn zwangerschap krijg ik wel netjes een jaar contract
ze kijken na de laatste 4 weken voor je verlof in gaat hoeveel je hebt gewerkt en dat word je uitkering. ben je ziek in die periode of heb je vrij genomen extra kijken ze naar een maand ervoor. maakt dus niets uit of je via uitzendbureau werkt of 0 urencontract. ik heb bv maar een 12 uren contract en werk per maand tussen 120 en 160 uur. Mijn uitkering is gebaseerd op wat ik werk en niet op wat mijn contract is. Zo heeft mijn werkgever het aangegeven en het uwv