Beste dames, Maak me hier zorgen en maak me druk. Ben zwanger nu 5weken en paar daagjes. Gebruik al die tijd al utrogestan en voel nu van binnen verschil. Eerst voelde het van bnnen allemaal wat opgezet, wat dicht weet niet goed hoe ik het uit kan leggen. Nu is dat over en voelt weer zoals toen ik er mee begon... Heb ook al een paar keer bruinverlies gehad.... Maak me zo druk is het eindelijk gelukt gaat het misschien nu alweer fout.. Hebben jullie ook dat het nog goed gaat maar het van binnen elke keer anders voelt of iets dergelijks? Heb deze vraag ietsjes anders ook in een ander gedeelte gezet wilde zoveel mogelijk reacties
Omdat het via icsi is gegaan. Heb zelf geen cyclus heb pco en dat zorgt dat je progesteron goed op peil blijft.
maar hebben ze dan ook niet gezegt wat je moet doen als je wel zwanger bent. In de bijsluiter staat nl: Zwangerschap Gebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap. Met name gebruik tijdens de eerste vier maanden heeft in zeldzame gevallen afwijkingen bij de baby veroorzaakt.BorstvoedingU kunt veilig borstvoeding geven, als u dit middel in de normale dosering gebruikt. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Mss dat dit voor jou weer anders is, maar ik zou dan even contact opnemen met de arts zeker omdat je je zo voelt
Ik moet het gebruiken tot 6 weken zwangerschap en dan moet ik het af gaan bouwen. Zou ik anders me verloskundige kunnen bellen? Ook al is het zondag?
gewoon doen, daar zijn ze voor en het is een schappelijke tijd nu. Voor je eigen geruststelling zou ik het zeker even doen.
Heb gebeld en ze kunnen eigenlijk nog niks doen. Pas bij 6 weken op zn vroegst kunnen ze iets zien op de echo. Denk dat ze misschien geen inwendig hebben.... Het kan van alles zijn evt. je eierstok of je baarmoederwand of je baarmoedermond omdat het extra doorbloed is. Mocht het meer worden en kreeg er buikpijn bij moest ik wel gelijk terug bellen zei ze. Al het met 6 weken nog steeds was kon k bellen en mocht ik gelijk komen. Moet het dan toch nog maar afwachten pfff valt niet mee zo!!
Dit is al lang achterhaald en hier was het zelfs al uit de gebruiksaanwijzing gehaald. Het enige wat er nog stond gebruik tijdens zwangerschap alleen in overleg met de arts. Ik heb het zelf tot 13 weken gebruikt en is voor ons de enige manier om zwanger te kunnen blijven. Utrogestan/ progesteron is namelijk een natuurlijk lichaamseigen hormoon wat elke zwangere aanmaakt, maar sommige vrouwen helaas te weinig of niet. Vandaar dat je dan extra gebruikt. Een tekort veroorzaakt miskramen van gezonde foetussen.
Wat vervelend dat je al een paar keer bloedverlies hebt gehad. Ik hoop dat alles goed gaat. Bruinverlies is oud bloed, dus het zou ook nog heel goed van de innesteling kunnen zijn. Ik heb ook utrogestan gebruikt, maar eigenlijk voelde ik van binnen helemaal geen verschil met voor het zwanger zijn. Pas later in de zwangerschap veranderde dat. Ik gebruikte wel heel vaak de inbrenghuls voor het inbrengen van de capsules, dus dan is het sowieso ander. Denk zelf niet dat het anders aanvoelen een teken is van misgaan. Heel veel succes en ik hoop dat dit kleintje mag blijven plakken!
Hey trees weet dat oud bloed idd soms geen kwaad kan. Maar heb te lang gezocht denk ik en ook genoeg verhalen gevonden waarbij alleen bruinverlies was en toch een mk. Toen k net voelde was het toch weer anders van binnen snap er niks meer van en blijf hopen dat het goed gaat. Al valt dat toch er tegen hoor op deze manier Een inbrenghuls heb ik nog nooit gehoord of gezien. Klinkt wel makkelijker. Voor jou schiet het al lkkr op zie ik geniet er nog even van!!
Ik had zo plastic apparaat gekregen waarmee je de bolletjes naar binnen kon 'schieten'. Hoef je niet elke keer met je vingers naar binnen. Volgens mij verandert het trouwens constant daar van binnen door alle hormonen. Alleen de meeste hebben dat niet in de gaten, omdat ze geen bolletjes naar binnen hoeven te schieten. Wanneer mag je voor een echo? Anders het ziekenhuis bellen waar je de ICSI hebt gehad om te vragen of je daar deze week een inwendige echo mag?
??? Ik heb utrogestan tot het einde van mn zwangerschap gebruikt? Ik ben het vanaf 18 weken beginnen gebruiken (vroegtijdige weeen en verkorte baarmoederhals), tot 38 weken (dan ben ik bevallen). Het kan dus echt wel geen kwaad hoor?
In belgie is het gewoonlijk dat je elke week bloedprikt voor je hcg. Morgen is dat. Is het zelfde postje en dezelfde tijd als dat je voor je fm gaat e.d. Dus ga de zuster vragen of ik toch ook een arts mag spreken ipv alleen bloedprikken. Al ga ik er maar vanuit dat ze hetzelfde zeggen. Hartslagjes is nog niet zichtbaar denk k. Al kunnen ze wel zien of het een leeg zakje is neem ik aan...
Bij mij zag je op de echo van 5+3 alleen een zwart bolletje. Je kon niet zien of er iets in het vruchtzakje zat. Bij 6+3 zagen we een inimini boontje met hartslag. Ik vond het zwarte bolletje al geruststellend, omdat je dan in ieder geval ziet dat je zwanger bent. Sommige zien zelfs al wat meer zo vroeg. Ik zou inderdaad morgen vragen of je een arts mag spreken en hopelijk is je HCG ook mooi gestegen. Dat zegt ook al heel veel (hier i.i.g. wel!)
ik gebruik ook Utrogestan, alleen tijdens de zwangerschap. Heb t dus niet gebruikt om zwanger te worden. Ik moet tot ik 36 weken ben 2 x 100mg per dag vaginaal opsteken, en gebruik al vanaf 14 weken...
ik kreeg utrogestan van het moment van eisprong tot menstruatie toen moest ik stoppen.... ik kreeg het om het baarmoederslijmvlies lkkr dik te maken en goed op te bouwen... nu ik zwanger ben moet ik doorgaan tot 12 weken... mijn gyn zei we hebben het nu zo mooi opgebouwd en dik gemaakt dus dan gaan we daar nog even mee door..
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben er helemaal niet bekend mee en weet dan ook niet precies wat jouw situatie is, maar ik weet wel dat er veel vrouwen zijn die zelfs de gehele zwangerschap wat bloedverlies kunnen hebben. Misschien stelt dat wat gerust? Succes!