Zwanger en vaccineren

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Snananas, 4 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hoeveel is veel?0,5% 1 % 10% 50 % en dan van alle zwangere of alleen van de zwangere die corona krijgen? Of vergelijken ze het met leeftijdsgenoten die niet zwanger zijn? En dan alleen diegene met corona of met de volledige groep leeftijdsgenoten? Wordt er ook gekeken naar vaccinatiestatus of er dus ook zwangere met vaccin worden opgenomen dus? Want onder gewone cornazieken word de groep gevaccineerden in het ziekenfonds ook groter. Kortom veel vragen.

Ally2020 vindt dit leuk.
  2. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik snap je helemaal. In mijn hoofd blijft het een discussie waar ik goed aan doe, maar ik durf het gewoon niet. Ik heb wel aan het overwegen in mijn borstvoedingsperiode te vaccineren, maar aan de andere kant is zo'n kindje dan nog zo kwetsbaar.... pfff ik vind t maar lastig hoor. En dat terwijl ik de langetermijn gevolgen van een besmetting ervaar (postcovidsyndroom)

3. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw

Ja precies..ik blijf ook met mezelf in discussie. Nu heeft de vk me wel gerustgesteld over dat er geen zorg geweigerd kan worden, maar weer opnieuw ongerust gemaakt over ongevaccineerde zwangeren op de ic..
    Met ook de nadruk op toch laten vaccineren dus... moet er nog eens heel goed over nadenken..

4. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Succes met je keuze. Welke je ook maakt; de keuze waar jij je het beste bij voelt is de juiste :):thumup:

19Summer87 vindt dit leuk.
  5. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Daar heb je gelijk in, dat moet iedereen toch voor zichzelf bepalen.
    Ik voel me er nog steeds niet lekker bij, was vooral bang voor bijwerkingen van de vaccinatie, omdat een aantal mensen in mijn familie dat meegemaakt hebben, 2 personen met onverklaarbare hartklachten en 1 met tijdelijke verlamming. Dat is nu wel bijgetrokken, maar nog steeds een lange nasleep wat betreft vermoeidheid, beetje hetzelfde verhaal wat je ook hoort nadat mensen corona hebben gehad.
    Alleen, nu heeft de vk me ook nog eens ongerust gemaakt over een besmetting tijdens de zwangerschap, terwijl ik daar eerder niet bang voor was.
    Vond het gesprek in zijn geheel niet echt fijn, ze vroeg bijvoorbeeld niet eens waarom ik er zo in sta, waarschijnlijk weinig tijd? Maar dat gaf mij het gevoel dat ze alles maar standaard oprakelen en niet naar de situatie van iemand persoonlijk kijken..
    Ik heb nu een afspraak gemaakt om te laten prikken op antistoffen. Heb dit via de ha aangevraagd en als reden opgegeven dat dat de keuze wellicht iets minder moeilijk zal maken als ik dit weet.
    Misschien is dit voor meer mensen een optie om te doen :)

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jouw huisarts die test aanbiedt! Ik heb hier weleens om gevraagd maar mijn huisarts gaf aan dit niet te doen. Denk dus echt dat het aan je huisarts ligt!

SAARC vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Ik heb het juist heel bewust gedaan tijdens borstvoedingsperiode :) zodat uk ook gelijk antistoffen mee krijgt van mijn vaccinatie en extra beschermd is. Vriendin deed het idem, haar baby was 2 weken oud bij de eerste prik. Juist omdat die ukjes nog zo kwetsbaar zijn en antistoffen zeker kunnen gebruiken.

8. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Dat is idd de reden om het dan te doen. Dankjewel voor je reactie. Helpt in de afweging dat het kindje van je vriendin 2w oud was. Ik vermoed dat het kindje er nauwelijks op heet gereageerd?

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Klopt :) meisje is nu 4 maanden (en dus vriendin volledig gevaccineerd), ze doet t top (uiteraard wel verkouden maar dat krijg je bij de start vd creche cadeau :p). Productie heeft er niet onder geleden (nog steeds borstvoeding), moeder en kind ook niet.

En helemaal omdat ze naar de creche gaat is ze blij dat ze toch de prikken heeft genomen.

Naturel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina