Wie droomt er ook veel en raar?? Ik ben nu 23 weken zwanger en de laatste 2 a 3 weken begin ik steeds meer te dromen over de zwangerschap. Dingen die eig helemaal niet kunnen...soms heftig en soms kan ik er om lachen als ik wakker wordt.... Zo droom ik bijv. dat ik een meisje heb en daarmee aan t shoppen ben..terwijl ik echt een jongetje krijg. Dat ik op Schiphol door een röntgenscan moet terwijl dat helemaal niet mag als je zwanger bent en ze me toch dwingen, werd daar huilend van wakker. En dat mijn vriend en ik nog steeds geen naam hebben voor de kleine terwijl hij allang geboren is....en mn vriend zich daar totaaaaaal niet druk om maakt! :x hahaha..ach ja t moet niet gekker worden toch
Ja absoluut schijnt heel normaal te zijn om dat ons slaap patroon veranderd en vaker wakker worden (plassen ed) en dus weer in de droom fase belanden Ik heb de laatste tijd hele rare dromen Zombie dromen Of dat ik een venstertje in m'n buik heb en naar m'n kleintje kan kijken Of dat i zo hard schopt dat hij m'n buik zo ver uit rekt dat je het hele beentje kan zien Of dat ik m'n buik moet vasthouden anders valt i op mijn knieën zo zwaar Hahaha
Ik hoor het vaker van vrouwen, maar ikzelf slaap als een blok, ook nu ik bijna 29 weken zwanger ben en een buikslaper (nu half buik half zij, soms rug). Soms heb ik het idee dat ik gedroomd heb, maar daar blijft niets van hangen.
bij de eerste zwangerschap droomde ik een paar keer dat ik een 6-ling kreeg hihi was er echt maar 1 bij de 2e zwangerschap totaal geen dromen en nu droomde ik dat er bij ons vlakbij (zo'n 300 meter) op het kruispunt een vliegtuig neer storte en dat ik als een gek met mijn dikke buik naar huis rende en man en 2 kids en buren ging halen en met zijn allen proppen in onze auto terwijl die van de buren gewoon naast die van ons stond maar we moesten en zouden met alle buurtjes in 1 auto...
Hahah oh Misha dat zijn ook een paar rare dromen zeg...snap je toch niks van he ik heb er wel een aantal opgeschreven om t zo ooit nog eens terug te lezen...
@miepske: geniet er nog maar even van van die vaste nachten lijkt me heerlijk om eens een nacht helemaal door te kunnen slapen zonder wakker te worden van een droom of toiletbezoek! @pimpelmees: stom is dat he, totaal niet logisch gwn!
Droom de laatste tijd vaak dat we met het vliegtuig op vakantie gaan. Ik, mijn dochter en mijn moeder. We stijgen dan op in een winkelstraat en gaan dan in een hoek van 90 graden omhoog :O. Omdat ik zeker weet dat we neer storten duw ik mijn moeder uit het vliegtuig en spring ik met mijn dochter eruit. We belanden dan op een etage in de winkelstraat. En vervolgens moeten we heel hard rennen omdat het vliegtuig dus echt naar beneden komt . Dit heb ik nu al een paar keer gedroomd.. En net nu vroeg mijn tante me gisteren of mijn dochter mee mag naar Turkije, met het vliegtuig. Moet zeggen dat ik het nu maar moeilijk vind om ja te zeggen..
Echt, ik vind de dromen het vreselijkste aan m'n zwangerschap. Ze zijn heel vaak onwijs negatief, geven me veel angst en als ik er wakker van word blijf ik er soms in hangen. Ik word ook echt vaak met een bonzend hart en half in paniek wakker. Niet leuk. Vaak zijn het dingen waar ik bang voor ben: miskraam, verliezen van ml, problemen met familie etc. Wil het de volgende keer wel aankaarten bij de gyn. Want ik kan me soms een dag lang down voelen vanwege zo'n droom. Dat is niet heel oke volgens mij.
Ja ik hier rare dromen, en ze hebben vaak niet eens te maken met de zwangerschap of met de baby. Laatst droomde ik dat ik samen met mijn moeder naar school ging. Ik ben al die mijn vrienden groep in de gevangenis gezet en weet ik Veel wat Nog meer. Vind het wel galg. Wat hormonen toch al niet kunnen doen
Haha, dan schrik je even. Ik schaam me er nog steeds voor, maar toen ik net wist dat ik zwanger was... Toen droomde ik dat ik een meisje kreeg. Maar na de geboorte zag ik gelijk dat ze niet gezond was. Ze had in mijn ogen progeria (weet niet hoe je het schrijft), in ieder geval die zeldzame ziekte waardoor je heel snel verouderd. Ik hield haar.omhoog en zei: nee hoor, deze is ziek, die hoef ik niet. En zonder blikken of blozen heb ik haar achter gelaten in het ziekenhuis.. Voelde me Zoooo verschrikkelijk toen ik wakker werd . Want dat zou ik nooit doen!
TmrZra, natuurlijk doe je dat niet! Wat lijkt me dat schrikken zeg. Ik vond het heel erg meevallen met dromen tijdens de zwangerschap, wel dagelijks dat ik dromen onthield, maar niets schokkends. En vanaf de dag dat ik 30 weken ver was, begonnen die bizarre dromen. Waarvan ik de weken daarvoor las in het boek van Daphne Deckers en dacht: 'pffff, die is niet goed wijs, dat heb ik nou nog niet gedroomd!'. En jawel hoor, laatst 'bevallen' van 4 puppy's. 2 Terriërs en 2 Bernersenners! Heel schattig hoor, maar werd er een beetje in shock door wakker. Nu al inmiddels twee andere bevallingsdromen achter de rug. Nog 9 weken te gaan...
Ai, dit is iets waar ik soms wel tegenop zie.. Ik ben een heel erge dromer.. Ik verwerk veel in m'n slaap, vaak kan ik dromen dan ook wel een beetje verklaren. De ene periode erger dan de andere, maar ik geloof dat ik nog nooit een nacht heb geslapen zonder te weten wat ik gedroomd heb. Kan er echt van in paniek zijn, soms is t leuk, maar vaak vooral heel vermoeiend zulke nachten.. Nu heel veel zwangerschapsgerelateerd.. Een baby hebben, niet meer weten dat je bevallen bent en er na een dag achter komen dat je het wezentje nog helemaal niet aan de borst gelegd hebt, dat soort dingen Ben benieuwd wat me nog staat te wachten
heul herkenbaar Baby die bovenop de kast gelegt word zodat ik er niet meer bij kan terwijl ik moet voeden, ben verschillende keren bevallen in mn dromen, geen naam weten... Manlief heeft me vaak wakker moeten maken
Vannacht toevallig gedroomd dat ik moest bevallen! Verloskundige wilde niet komen, dus mijn man moest het maar zelf doen.. Uiteindelijk met 1x persen bevallen. Te bizar! Het geslacht bleek ook niet te kloppen, dus we hadden meteen paniek over de naam, haha!
Hier ook vanaf het begin heel erg dromen. Ook wel eens pikante dromen...ahum...bloos... Terwijl ik die nooit heb gehad voor de zwangerschap. Herkend iemand dat ook? Verder hier vooral veel dromrn over dat de baby er al is en ik het vergeten ben te voeden of iets dergelijks en dat ik dan boos ben dat mijn man er niet aan gedacht had. En altijd in mijn dromen maakt mijn man zich nergens druk over. Zo droomde ik laatst dat we in de auto reden met mijn opa en oma achterin en ik ineens bedacht: goh waar heb je de baby gelaten? Want ik moet borstvoeding geven! En mijn man dan zegt: weet ik veel. Oja die heb ik in de kofferbak gelegd. Dat soort dingen.
Oh ja hoor MI87, ik heb eens een heel erotische droom gehad. Deed 'het' met een vrouw. En val absoluut niet op vrouwen. Krijg er wel nog steeds een blos van op de wangen als ik er aan denk!