Hallo, ik heb vanmorgen postief gestest en had gelijk de vraag: Hoe zit het nou met onze vakantie naar Thaialnd (31-01-2007). Alle inentingen hebben wij al gehad (2 1/2 jaar geleden), dus dat zit wel goed. Maar is Thailand een gevaarlijk land voor een vrouw die pril zwanger is? En is vliegen wel goed in de 1ste 3 maanden (dan ben ik rond 9 weken)? ben heel benieuwd.. Groetjes Ivoline
Hoi Ivoline, Allereerst gefeliciteerd! Tijdens het eerste trimester van de zwangerschap zijn buitenlandse reizen af te raden, gezien de, voor alle zwangere vrouwen aanwezige, kans op een miskraam. Dus niet dat vliegen op zich tot een miskraam kan leiden, maar vooral wegens het gevaar voor complicaties als dit probleem zich voordoet in een land met ontoereikende gezondheidszorg. Ga je toch vliegen, moet je in Thailand wel goed op letten wat je eet. Zorg dat je niets rauws eet of iets van straatverkopers. Drink in ieder geval veel tijdens je trip en op locatie. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb al wel gekeken in de regio waar wij naartoe gaan en het ziekenhuis daar wordt goed tot heel goed geprezen (het is het zuiden van Thailand). Wij gaan sowieso niet naar het noorden. Dus je raad het grootendeels af vanwege de complicaties als er een eventuele miskraam zich voordoet? Niet vanwege het klimaat? Ik heb hiervoor 1 keer een miskraam gehad, dus wil wel aan onze huidige verloskundige vragen of we een vervroegde echo mogen hebben, voordat we op vakantie gaan. Zijn er nog meer dingen wat jij weet waar we op moeten letten? Nogmaals bedankt voor je reactie! Groetjes Ivoline
Hoi Ivoline, Het gaat inderdaad eigenlijk alleen om het miskraamrisico en niet zozeer om het klimaat. Vliegen kan geen kwaad en daar zijn dus ook niet. Het is goed dat er een goed ziekenhuis in de buurt is en neem medische papieren van je zwangerschap mee als je die dan al hebt, dus bijvoorbeeld na je echo. Trouwens wel verstandig om die te vragen, al krijg je die denk ik wel aangeboden. Verder dus niets eten wat je het niet vertrouwd en veel drinken. En zorg dat je altijd iets van Sultana's of andere koeken bij je hebt. Nu weet ik niet hoe het weer daar dan is, maar ga niet te lang in de zon zitten of lopen, je kunt er eerder duizelig van worden en je kunt er een pigmentmasker van krijgen. Verder als je gaat, wel lekker genieten in ieder geval! Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Thanks voor al je tips! Ik heb nu woensdag 24-01 een afspraak bij de verloskundige (intake) en maandag 29-01 een echo. Dus dat is wel prettig. Dan ben ik als het goed is 8 wkn en 2 dgn. En als alles dan goed is kan ik idd vragen om de medische papieren. Nou duimen maar ! Groetjes Ivoline P.s.: Verse vis mag ik daar wel eten toch?