Ik stelde deze vraag eerder al bij miskraam maar niemand reageert en ik ben zo aan het stressen nu. Mijn baarmoedermond voelt alsof ie een beetje open staat. (zelfs meer open dan ik had in mijn vruchtbare dagen). Is dit normaal of dreigt er een miskraam te komen? (want ik droomde vannacht ook dat ik een miskraam kreeg).
Hoi Lintje, ik begrijp uit je vraag dat je bij jezelf van binnen naar je baarmoedermond voelt? De baarmoedermond is voor een vrouw heel moeilijk zelf te beoordelen. En in de zwangerschap voelt de baarmoedermond ook weer anders aan als daarbuiten. Dus om die reden moet je je echt niet druk maken hoor, inwendig voelen en daar iets aan beoordelen is voor de professional, anders maak je je al snel veel te veel zorgen. Het klopt wel dat bij een miskraam je baarmoedermond een stukje open staat net als bij een menstruatie, maar dan zou je ook bloedverlies moeten hebben uit je baarmoedermond. En dan niet maar een paar druppeltjes (die je trouwens kunt krijgen door inwendig voelen!), maar echt richting een menstruatie. Daarbij voel je dan vaak buikkrampen. Vervelend dat je een nare droom hebt gehad, maar uit je verhaal kan ik niets opmaken dat het nu niet goed zou gaan. Als je straks gaat slapen, neem je lekker eerst een warme douche of bad, een lekkere kop thee of warme chocolade melk, lees even een stukje een goed boek en proberen te slapen, da's veel beter voor je Groetjes Brigitte
Dankjewel voor je geruststellende en lieve woorden, ik lees alleen heel veel over dat er bij een 11-weken echo geen hartje meer klopt. En ik ben zo bang dat het bij mij ook gebeurt. Ik heb af en toe (vooral als ik wakker word) menstruatie-achtige krampen en hele gevoelige borsten. Maar verder merk ik niets van de zwangerschap, alleen dat ik nu ontzettend moet huilen omdat ik me zo'n zorgen maak. Maar ik zal in ieder geval niet meer gaan voelen..
Hoi Lintje, De dingen die je beschrijft horen allemaal bij de zwangerschap, ook die gevoelens en angsten. Het is ook een hele spannende en emotionele tijd. Je hoort en leest inderdaad zoveel verhalen over dat het mis is gegaan. Maar weet wel dat je nu juist voor die verhalen heel bevattelijk bent. Op een of andere manier lees je juist die verhalen waarin het mis gaat. (de mens zit raar in elkaar!) Maar nog altijd gaan ruim 8 van de 10 zwangerschappen gewoon goed hoor en die kans is dus veel groter. Vertrouw op je lichaam en worstel je emotioneel door die weken heen. Wanneer je de hele tijd alleen maar angstig bent, is er ook nog niet zoveel aan om zwanger te zijn. Maar echt bijna iedere nieuwe mama in spe heeft wat jij beschrijft hoor . Laat de natuur zijn gang gaan, daar is die toch het beste in....! Groetjes Brigitte