eisprong , menstruatie overgeslagen ... en toen ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JoyceD, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hallo , ik had ook weer een vraagje .

Ik heb op 10 december een hele kleine iniminie bloedinkje gehad van welgeteld 6 druppels in 2 dagen tijd ...
    Daarna een paar dagen wat gekleurde afscheiding en toen helemaal niets meer .
    De laatste keer dat ik echt ongesteld ben geweest was op 24 november (dacht ik maar kan ook 2 dagen eerder zijn geweest ) .
    Nu heb ik een hoop stress gehad de laatste tijd en nu vroeg ik me af of daardoor de menstruatie eerder kan komen en minder kan zijn ?
    En als dit niet mijn menstruatie was maar een ovulatie bloeding en ik heb mn menstruatie overgeslagen , kan je dan zeg maar een 2e eisprong hebben in de tijd dat eigenlijk je volgende cyclus zou zijn geweest ?
    Of moet je echt eerst ongesteld zijn geweest voor je volgende ei rijpt , zeg maar ?
    Ik hoop dat jullie mijn wartalige verhaal een beetje begrijpen en kunnen beantwoorden .
    Ben helaas niet zo heel goed in het uitleggen van dingen die ik voel en denk :oops:

Groetjes Joyce

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joyce,

het was op 10 dec te vroeg voor een menstruatie. Je kunt niet een menstruatie compleet overslaan na een eisprong en dan een nieuwe eisprong krijgen. Het kan zijn dat het inderdaad een ovulatiebloeding was. Je zou dan nu alleen wel ongesteld moeten worden. Het zou dus wel kunnen dat je nu zwanger bent, maar door spanning, stress en kinderwens kan een menstruatie ook wel eens wat langer uitblijven helaas. Je kunt dus best een testje doen, je bent overtijd; ook al was dat bloedinkje niet van je eisprong en je hebt een regelmatige cyclus van minder dan ong 33 dagen. Als blijkt dat de test toch negatief is, moet je proberen nog een aantal dagen rustig af te wachten.

Groetjes Brigitte

3. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Brigitte

Als eerste bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag !

Jij denkt dus dat dat bloedinkje niet mijn menstruatie kan zijn geweest ?
    Ik heb vanavond nog een test gedaan rond 17.00 uur ...
    En helaas was die negatief :(
    Punt is alleen dat ik zeker weet dat ik al een eisprong heb gehad .
    Maar 1 dag voor kerst en ook tijdens de kerst had ik het idee er weer 1 te krijgen .
    Dit omdat ik weer diezelfde buikpijntjes had in buik en lies als normaal tijdens eisprong en ook vanwege servixslijm :rolleyes:
    Ik zal nog even afwachten wat het gaat doen dan want zwanger geloof ik niet in .
    Heb inmiddels al 4 testen verknald ;)

Maar als hij wegblijft , is het dan verstandig om naar de huisarts te gaan of kan ik wachten tot mijn volgende menstruatie eigenlijk had moeten komen ?
    Als mijn menstruatie op tijd was geweest dan zou mijn volgende op 7 januari moeten komen ....

Groetjes Joyce en nogmaals bedankt

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joyce,

ik zou wachten tot na 7 januari, ik denk namelijk dat de huisarts dat ook zal zeggen. Als je dan nog geen menstruatie hebt gehad zou ik voor de zekerheid wel even langsgaan, misschien heeft hij dan een idee waar het aan kan liggen.

Groetjes Brigitte

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Brigitte
    Helaas toch echt ongesteld geworden vandaag en goed ook :(
    Nou ja , hoef in elk geval niet naar de ha toe en dat is ook wel fijn .

Ik ben er achter gekomen aan de hand van bezoeken en dingen die gedaan heb op bepaalde dagen wanneer ik nu echt voor het laatst ongesteld was .
    Dit was dus op 24 november ...
    Ben nu dus ruim een week overtijd geweest , bleh .
    Maar goed , het is er en ik kan weer verder .

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)

Groetjes Joyce

Deel Deze Pagina