En toch weer een stuitligging!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duveldraakje22, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ben bij mijn eerste dochter bevallen met een KS omdat ze in stuit lag.
    Nu hebben we gisteren een pretecho gehad en dit dametje ligt ook in stuit, ik ben nu 27 weken, maar om de een of andere reden weet ik gewoon dat dit weer een KS wordt (dat gevoel heb ik al vanaf het begin).
    Zijn er meiden hier die hetzelfde hebben? En vinden jullie het nou erg dat je dan niet normaal bevalt of heb je er (net als ik) vrede mee?

Liefs,
    DD

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    he dd ik ben nu ruim 28 weken zwanger en die van mij ligt nu ook in de stuit maar de gyn zei dat dat nog niets wil zeggen. Het kan zo weer veranderen. De mijne lag in het begin ook in de stuit en met 24 weken weer goed en nu dus weer in stuit het is gewoon nog even afwachten.

xxx Joyce

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    De kleine heeft nog alle ruimte dus die kan nog draaien hoor. Mijn kleine lag tot 37 weken in stuit. Op een gegeven moment toch gedraaid. Omdat ik veel vruchtwater heb en de baby nog niet ingedaald is wordt er nog steeds gedraaid :) van de week voelde ik het hoofde weer boven.

Geen reden om je zorgen te maken meid.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hey,
    Mijn eerste lag ook in stuit, liet zich niet draaien en heb toen een geplande keizersnede gehad waar ik voor 100% achter stond. In die zwangerschap had ik al vanaf het begin het idee dat het een ks zou worden, zonder dat ik toen ook nog maar wist dat hij in stuit lag.

Dit keer lag de baby weer in stuit.... Tot 33 weken, toen is hij ineens gedraaid! Ik heb nu ook helemaal niet het gevoel dat het een keizersnede gaat worden.

Het kan dus nog alle kanten op!
    Maar tja, je gevoel is er niet voor niets... dus ik zou er maar rekening mee houden dat het een ks zou kunnen worden (en dat doe je volgens mij al).
    Als mijn baby nu ook weer in stuit zou liggen en het een ks zou worden zou ik daar ook vrede mee hebben. De gezondheid en veiligheid van het kind staan voorop....

5. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Jij legt t precies goed uit! Dank je.

6. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste twee zijn via de natuurlijke weg geboren, lagen al heel vroeg met hoofd naar beneden en zijn nog nooit gedraaid. Deze baby lag met de pretecho bij 25 weken in stuit, en ik wist meteen dat het niet meer anders ging liggen. En zie hier, het ligt nog steeds in stuit en wordt binnenkort gehaald via een keizersnede.

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Gek he, en dan kan iedere gyn of vk nog zo hard roepen dat het kind nog tot het laatste moment kan draaien, maar als jij het gevoel hebt dat dit niet gebeurd dan gebeurd dat ook niet. Toch het oer-moedergevoel!

8. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Daar heb je volgens mij helemaal gelijk in!

Ik heb ook echt het gevoel dat dit weer een ks wordt, waarom ik weet het niet, maar gisteren bij de echo voelde ik helemaal die bevestiging.

9. kyrabella

kyrabella Lid

13 dec 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb bij mijn eerste ( meisje ) ook een ks gehad ivm stuit, ze heeft waarschijnlijk altijd zo gelegen, maar er was twijvel over daarom onverwachts een ks, daar baalde ik van maar heb er achteraf nooit spijt van gehad je kindje en jezelf zijn belangrijk! Nu zwanger Vd tweede heb nog geen gevoel maar hoop op een natuurlijke bevalling! Krijg daarover rond 36 weken een bevestiging omdat ik een echo krijg voor de ligging ivm de twijvel bij de eerste dat is dus een fijn idee! Ben nu 14 weken dus duurt nog
    Ff! Maar mocht het weer ks worden dan zou ik dat erg jammer vinden maar heb ik er wel vrede mee! Liefs

10. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo jammer als het een ks wordt. Bij de eerste had ik er heel veel moeite mee, maar nu vind ik het veel belangrijker dat deze kleine meid gezond en wel op de wereld komt. Het liefst ook met zo min mogelijk risico's.

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Heb juist dit berichtje geplaast bij de aug.mama's... zit er zelf wel heel erg mee...
    Vanmorgen controle gehad bij de vk; en waar ik al zo bang was, blijkt te kloppen... ook ons tweede kindje ligt in stuit! Zoals jullie misschien weten staat vaginaal bevallen bovenaan mijn lijstje... zou het zo graag willen doen; kijk er helemaal naar uit. Misschien niet reëel, maar liever zo dan er helemaal tegenop zien toch?
    Maar door dit bezoek aan de vk ben ik niet zo zeker meer van een vaginale bevalling en moeten we ons misschien toch maar gaan voorbereiden op een geplande keizersnee... :( Het is zo'n enorme teleurstelling voor me; Heb ook eerst even een potje getraand toen ik thuis kwam... Natuurlijk geeft de vk aan dat het kindje nog kan gaan draaien en dat met 29 weken nog heel veel kindjes in stuit liggen, maar geeft daarbij ook wel aan dat als ons eerste kindje ook een stuitliggertje was... dan...
    Hoe moet ik hier nu mee omgaan?
    Daarnaast was mijn hb ook te laag; moest gelijk door naar het lab om daar bloed te prikken; vrijdag de uitslag. Had hier al wel een beetje rekening mee gehouden; ben de afgelopen weken veel meer moe dan een aantal weken geleden.
    Al met al was het dus niet een super leuk bezoekje aan de vk... Wie kan mij opbeuren??

Dus ik kijk er heel anders tegenaan...
    Maar de reacties van anderen was toch wel heel erg: het kan nog alle kanten op, maar ik heb zoiets van: als dit tweede kindje ook zo ligt, dan zal het wel niet anders kunnen...

12. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Onze baby lag vorige week ook in een stuit. Heb zelf ook het gevoel dat het een eigenwijs jongetje is en zo blijft liggen tot het eind..;)

Maar dan wordt het toch niet automatisch een keizersnede? Meestal proberen ze eerst een uitwendige versie (baby omdraaien in je buik) toch?

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Klopt. de mijne ligt nu ook in een stuit en de verloskundige vertelde me dat ze 1 of 2x een uitwendige draaipoging kunnen doen. lukt dit niet dan krijg ik de keus of ik een keizersnede wil of het gewoon wil proberen. natuurlijk afhankelijk van het soort stuit. bij compleet dwars liggen zit je zowiezo vast aan een KS. mijn moeder heeft 2x een stuitbevalling gehad en die zijn allebei goed verlopen. kindjes kwamen alleen met het kontje eerst i.p.v. het hoofdje. de gyn houd in de gaten of het kontje wel genoeg in kan dalen en anders kan deze alsnog kiezen voor een KS.

14. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Mij is verteld dat als je een KS hebt gehad je geen draaipoging meer mag hebben, daarbij zou ik het ook niet meer willen. De vorige keer deed het zo'n pijn.

Tuurlijk kan de kleine nog draaien, maar in mijn geval denk ik het toch echt niet. Daarbij zou ik nu, zoals ik er nu nog over denk dan he, liever een ks hebben dan een normale bevalling. Klinkt misschien heel raar maar de angst voor een normale bevalling is groter dan voor de ks.

Liefs,
    DD

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    JA hier een groeiechogehad en meneer ligt dwars... Net als zijn broer... Omdat ik een afwijking heb wist in eigenlijk al voor 99 procent zeker dat deze ook via een KS gaat komen en dat hij niet meer gaat draaien...
    Heb er geen moeite mee.. KS is me niet echt slecht bevallen...

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Bij mij mag er niet gedraaid worden ivm met mijn afwijking..En je staat vrij om daarvoor te kiezen..Dat bepaald een gyn niet..

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    die van mij ligt al vanaf de 12 weken in een stuit en dan met de beentjes eronder. of 1 been omhoog en 1 omlaag.
    omdat ik bij de gyn loop krijg ik iedere controle een echo en de kleine heeft nog nooit anders gelegen dan in een stuit. gyn zei al dat hij/zij nog kan draaien maar begon er wel een beetje bij te lachen, zo van dat hij dat niet verwachtte.
    krijg maandag weer een echo en als het dan nog stuit is dan gaan we bespreken of ze een versie willen gaan doen binnenkort.

18. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dit was bij mijn dochter ook het geval. Deze kleine meid heeft wel goed gelegen, maar ik denk dat mn BM gewoon een bepaalde stand heeft waardoor het niet mogelijk is, ach ja we zullen wel zien.

Een versie kan je altijd proberen, maar geef duidelijk aan als de pijn teveel is of als je het gewoon niet meer trekt. Bij de een gaat het natuurlijk beter dan bij de ander en bij de een lukt t ook terwijl t bij de ander na 2 keer nog niet lukt! Vooral uitgaan van je eigen gevoel!

Liefs,
    DD

19. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Nou gisterenavond de herhaling van de pretecho gehad en onze kleine meid is net zo eigenwijs als dr grote zus. Ze ligt nog steeds hetzelfde als de vorige keer (2 weken terug) en ook de echoscopiste dacht dat ze niet meer gaat draaien. Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de vk en rond de 35 weken kan ik door naar de gyn.

@de rest: Hoe is het bij jullie? Liggen ze nog in stuit of zijn er toch al kleine eigenwijsjes bij die gedraaid zijn?

Liefs,
    DD

20. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Maar ze kunnen toch nog tot 36 weken draaien? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Vorige week op controle lag de baby dwars in mijn buik :D hoofdje rechts en beentjes links. Geen idee hoe hij nu ligt, ik probeer het wel zelf te voelen maar kan er niks van maken. Dus ben benieuwd volgende week op de controle.

Deel Deze Pagina