Zie hieronder mijn cycli. Ik ben in maart met de pil gestopt na 10 jaar pil slikken, en mijn cycli zijn nogal onregelmatig (wat best normaal kan zijn voor sommigen onder ons). Nu is mijn huidige cyclus inmiddels al boven de 70 dagen en nog steeds is er geen seintje van een naderende ongesteldheid. Ik ben vorige week maar naar de HA gestapt, maar zij zei dat het heel normaal was en heeft verder niets gevraagd of gezegd. Alleen heeft ze een urine zwangerschapstest gedaan die dus negatief was (had zelf ook al getest op dag 42 en 48). Sommige mensen zeggen: Ga gewoon terug en vraag om een doorverwijzing naar een gyn, je weet maar nooit! Het is niet echt normaal hoe je cycli zijn. En anderen zeggen: Gewoon afwachten, kan echt nog wel tijd nodig hebben allemaal. Ik weet niet meer wat ik moet denken! Ben gisteren maar met teunisbloem olie begonnen en heb over een paar dagen voor langere tijd vakantie dus misschien dat dit ook wel helpt om t weer op gang te laten komen?
Bij mij kwam mn cyclus ook niet op gang (na een vmk). Ik ben toen op dag 53 (ofzo.. iets in die richting) naar de HA geweest. Ik heb hem gevraagd of ik iets kon krijgen wat het opwekt. Hij stemde hier meteen mee in en ik kreeg Provera. Na CD62 werd ik ongesteld. Misschien kun je dat gewoon vragen? Succes!
Ik zou naar de gyn gaan. Toen ik 8 jaar geleden stopte met de pil moest ik heel lang wachten op de eerste ongesteldheid maar dat is heel normaal. Dit is jouw vijfde ronde, vind t vreemd. Het is hun baan hoor ze zijn er voor, je kan toch altijd even daar een gesprek aan gaan en dan zie je het vanzelf.
Ja dat is idd zo.. Waarom niet? En bovendien is het nu al de 7e maand, ga nu de 8e in. Dus het is ook niet zo dat ik meteen al bij de tweede maand aan kom zetten. Wie weet is er niks aan de hand (dat hoop ik natuurlijk), maar dan heeft iig iemand er een betrouwbaar oordeel over kunnen geven.. Kan het alsnog zijn dat het nog op gang moet komen? Of duurt t wel heel lang nu
Ja hoor, kan. Las net in een ander topic dat iemand op CD121 haar ei heeft gehad. Kan dus allemaal Maar als je een actieve kinderwens hebt, duurt wachten veel te lang. Ik zou gewoon nogmaals naar de HA gaan.
Wauw! Ja.. ja we hebben wel een kinderwens, al is het niet zo dat we er al heel uitgebreid en serieus mee bezig zijn. Maar het is toch fijn om te weten of je lichaam ´goed werkt´ en er niets aan de hand is voor het allemaal ineens heel lang gaat duren
Ik zou ook naar de gyn gaan. Ik heb geen ervaring met extreem lange cyclussen, maar als je stopt met de pil en je cyclus word steeds langer, dan zou ik het toch laten checken! Ook al kan een cyclus er een jaar over doen om te herstellen.
Ja.. de vorige cycli vielen op zich nog redelijk mee om mee te beginnen (behalve die uitschieter van 45 dagen). Maar nu is ie ineens zo idioot lang. Ik dacht dat t misschien kon komen door werk stress (ik werk 6 dagen per week-woon op een Spaans eiland). Ik eet dan ook minder goed/gezond en weinig beweging ivm zittende baan. Maar dat is in principe niet anders dan de afgelopen maanden, dus dat lijkt me dan ook niet echt mogelijk.
ik ben ook gestopt met de pil in maart en mijn cyclussen werden ook telkens langer... ik vond dit niet normaal ookal was ik nog maar met de pil gestopt... wat bleek ik heb PCOS. Zou je dus aanraden om je toch eens te laten onderzoeken, hoe eerder je er bij bent, hoe beter! En is het niets, dan ben je gerust dat je cyclus nog wat tijd nodig heeft!
Is ook zo. En jouw cycli waren zoals ze in jouw handtekening staan? Das nog lang zo slecht niet eens..! En je hebt dus PCOS, balen zeg.. Maar hopelijk lukt het nu met clomid!
Na 8 maanden zat ik ook bij de gyn vanwege onregelmatige cyclussen en cyclussen zonder ei. Daarbij heb ik ook een trage schildklier, dat waren voor mijn ha genoeg redenen om me door te sturen. Achteraf ben ik er heel blij mee dat we toen al zijn gegaan, want inmiddels alweer bijna 11 maand in de MMM en nog niet zwanger.
Jeetje, vervelend zeg.. Zo zie je maar.. Pff dit geeft voor mij tot nu toe wel de doorslag om toch volgende week ofzo nog eens terug te gaan en te vragen voor een verwijzing naar een gyn hier in het ziekenhuis
Ja! Ik wacht nog wel even zeker een week af hoor, wil t toch nog even de tijd geven en kijken of er wat gebeurt als ik zo vrij ben (en wie weet gaat de teunisbloemolie al wel werken haha) en als er niks komt dan zal ik in de 80 dagen zitten dus dan ga ik terug naar de HA. Zij kan wel zeggen dat het heel normaal is, maar dat weet zij ook niet 100% zeker natuurlijk!
Ik ben eind feb met de pil gestopt en mijn cyclussen zijn gelukkig gemiddeld met alleen 1 uitschieter van 33 dagen. Ik was bang dat ie alleen maar langer zou gaan worden. Ik ben toen tarwekiemolie capsules van de kv gaan slikken en ben toen niet meer boven de 30 dagen cyclus geweest. Dus misschien kan je dat ook proberen? Ik heb geen ervaring met teunisbloem. Ondertussen zit ik alweer in ronde 9 en nog niet zwanger. Als je cyclus nog langer duurt, dan zou ik denk ik wek teruggaan naar de ha. Misschien dat die iets weet om je menstruatie op te wekken. Succes!
Ja teunisbloemolie ben ik nu aan begonnen. Tarwekiem is eigenlijk niet zozeer voor een regelmatige cyclus dus denk dat jouw cyclus gewoon zo is rond de 30 dagen.
Ps: als antwoord van de verloskundige op dit forum kreeg ik dat ik gewoon moet afwachten! Dat ik echt nog niet naar de gyn hoef en dat t goed kan dat m'n cyclus gewoon nog niet helemaal in orde is ivm pil stop