Zwanger en vakantie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Happyhope, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Hoi lieve dames!

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met op vliegvakantie gaan en zwanger zijn.

Vanaf oktober willen mijn man en ik met behulp van de MMM of m.b.v. van een donor een kind proberen te krijgen.
    We hebben alleen (heel handig) al een vliegvakantie geboekt voor komend jaar april :)
    Deze valt niet zomaar meer te annuleren of om te boeken en het zal waarschijnlijk ook voorlopig de laatste 'grote' reis worden en willen we daarom ook graag door laten gaan.

Even afgezien of het natuurlijk allemaal lukt... maar mocht het vanaf oktober wel in een keer goed gaan, dan zal ik zo rond de 25 weken (of minder zwanger) zijn wanneer we op vakantie gaan.

Wat zijn jullie ervaringen? Heb jij gevlogen toen je zwanger was? Hoeveel weken was je en hoe vond je dit?
    Ik ben heel benieuwd of mijn man en ik beter nog even kunnen wachten, of er vanaf oktober voor zouden kunnen gaan. Want het is natuurlijk maar de vraag of het vanaf oktober of in de maanden die volgen raak zal zijn.

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij zijn naar Lanzarote geweest toen ik 20 weken zwanger.
    Ligt er ook wel aan waar je naartoe gaat.
    Maar ik zou met 25 weken zwangerschap gewoon gaan, mits alles goed gaat in de zwangerschap.

3. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Dat klinkt in ieder geval heel hoopvol :)
    Veel langer dan oktober willen we het liefste ook niet wachten.. mijn geduld raakt op haha.

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Het ligt eraan hoe je je voelt.
    Ik was 7-9 weken zwanger in Portugal, waar ik daardoor vooral de tweede week alleen plat op bed heb gelegen ;) 27 weken naar de VS, wat prima te doen was, 13 weken in een Landal huisje (na verzet te hebben, zouden eigenlijk gaan als ik 7 weken was, maar gezien Portugal vond ik dat geen goed idee). En straks 30 weken zwanger in Sri Lanka wat hopelijk gaat lukken.
    Heb je een annuleringsverzekering afgesloten met goede zwangerschapsdekking? Want anders kun je het wellicht nog annuleren als je toch onverwacht zwanger bent en je niet goed voelt.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Wat is de bestemming?

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    Met 20 weken naar Griekenland en dat ging perfect en met 36 weken naar een cp huisje.. (dag na terugkomst begon de bevalling)

Beiden ging prima en zou het zo weer doen!

7. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van de bestemming denk ik!

Zelf 2 keer zwanger in Spanje (7 weken en 15 weken). Kan prima, alleen wel fijn als je je goed voelt natuurlijk. Had ik beide keren niet :rolleyes:

Met 25 weken Thailand oid twijfelachtig.. Dan dicht in de buurt van een goed ziekenhuis.

8. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.023
    113
    Vrouw
    Hier met 32/33 weken gevlogen van en naar Boedapest. Ging prima.
    Lokale temperatuur van 40+ graden was lastiger :)

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Na de 20 weken echo mocht ik niet meer vliegen (door complicaties) daar gingen mijn vakantie plannen naar Curaçao... En Rome dan riep ik nog hoopvol.

(ik ben toen maar "stiekem" met de trein naar Berlijn geweest) :)

Ik durf er bij 2e zwangerschap helemaal niet meer vanuit te gaan dat vliegen mag en kan...

10. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel allemaal! Geeft me zeker goede hoop! Gaan er dan gewoon voor vanaf oktober :)
    We gaan naar de VS, richting Florida.
    Mochten er (medische) complicaties optreden waardoor ik niet zou mogen vliegen of reizen dan dekt de annuleringsverzekering dit als het goed is wel.

Deel Deze Pagina