Zwanger en vakantieplannen maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamer29, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij houden sowieso van een zon, zee strand vakantie binnen Europa dus we hebben geen rekening hoeven te houden met mijn zwangerschap.

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Lekker boeken waar jullie zin aan hebben. Inderdaad zika gebied vermijden, en even kijken of je ergens inentingen voor nodig hebt of je deze mag hebben als zwangere...
    Zelf ook met 7 weken geboekt, wij gaan eind augustus naar Kos, ben dan al 29 weken en zie wel een beetje tegen het vliegen op..
    Verder inderdaad zorgen voor een goede annuleringsverzekering en reisverzekering

3. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Wij zijn bij mijn eerste zwangerschap 2 weken naar Cuba geweest. Ik was toen 18-19 weken zwanger. De eerste week van de vakantie hadden we een rondreis, die voor mij best goed te doen was. Daarna een weekje gerelaxed aan het strand.

Ik zou me zeker niet laten belemmeren door je zwangerschap om nog een keer een mooie reis te maken, met een kleintje erbij volgend jaar is het toch allemaal totaal anders.
    Je zou inderdaad moeten opletten dat je niet op vakantie gaat naar een land waar ZIKA heerst. Op deze pagina van het RIVM vind je daar informatie over:
    http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikavirus/Zikavirus_en_zwangerschap

Verder inderdaad bekijken of je vaccinaties nodig hebt (ook op basis van wat je al hebt gehad) en welke je wel/niet mag tijdens de zwangerschap.

En ten slotte genieten van deze vakantie met z'n tweetjes, het is echt heeeeeerlijk om er nog even samen tussenuit te gaan.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben nu 31weken en wij zijn van het weekend teruggekomen.
    Ik heb 17 uur bijna aan 1 stuk gezeten maar vond het prima te doen!

chantalvl vindt dit leuk.
  5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik zie nu pas alle reacties! Kreeg geen meldingen binnen op één of andere manier...

Heel erg bedankt allemaal. Zikavirus houden we sowieso rekening mee, dat deden we ook al toen we nog in het icsi-traject zetten, dus als bekend. Waarschijnlijk willen we sowieso binnen Europa blijven, dus dan zitten we al wel veilig.

Verder dus eigenlijk wel redelijk veel mogelijk als ik jullie ervaringen lees.
    Ik ben wel benieuwd hoe ik me fysiek dan zal voelen, omdat we altijd wel van actieve vakanties houden. Maar dat is niet te voorspellen helaas. We gaan op zoek naar iets leuks en houd er rekening mee dat het ook een relaxte plek is voor mocht ik minder kunnen doen.

Van de annuleringsverzekering is wel een goede tip, zal daarbij goed de voorwaarden door lezen. Meestal sluiten we die namelijk niet af, en nemen we het risico voor lief.

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Canada is super!! En geen zika inderdaad, dus zeker een optie. Ideaal land om met een camper rond te trekken vond ik. Echt genieten!

gemini020 vindt dit leuk.
  7. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Dreamer29 als je wat meer rust nodig hebt kan het misschien voldoende zijn om s middags terug naar jullie hotel te gaan en kan je misschien verder toch nog actief zijn. Het hoeft natuurlijk niet meteen een luie vakantie te worden.
    Afhankelijk van hoe je je voelt. Maar dat geldt natuurlijk wel een beetje voor alles in de zwangerschap. De één kan tot 36 weken zwangerschap zonder enkel probleem doorwerken. De ander ligt er al met een paar weken zwangerschap uit.
    Hopelijk voel jij je gewoon goed en kunnen jullie heerlijk van de welverdiende vakantie genieten.

Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina