Lopende sollicitatie maar ziek zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lucky7, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik blijf maar piekeren. Ik heb volgende week een 4e sollicitatiegesprek. Ik begon met solliciteren toen ik net zwanger was en heb niks verteld. Toen het 2e gesprek ook nog niet, gesprek 3 was paar dagen later (om kennis te maken met meerdere collegas etc. of het klikt). Nu een paar weken later weer een gesprek. Inmiddels ben ik 19 weken zwanger. Maar ik heb klachten en heb me ziek moeten melden van de verloskundige. Volgende week naar de bedrijfsarts, advies vk is drastisch minder werken maar ik weet natuurlijk niet hoe de bedrijfsarts daarover denkt.

Hoe moet dat nou met mijn sollicitatie? Ik zie het allemaal niet meer zitten en zit er behoorlijk doorheen. Kan me amper concentreren, laat staan op een assesment.

Daatbij komt dat ik in het laatste gesprek hoorde dat ze meer haast hebben dan ze in eerste instantie aangaven.

Wie heeft er een tip? Wat moet ik nou doen?
    Ik denk vertellen? Maar ik durf niet zo goed meer..

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Tja zeker als je al19 weken bent lijkt mij dat je t wel moet zeggen. Je 4e gesprek betekent wel dat ze veel interesse in je hebben, wat voor gesprek zou t zijn? Zou zeker open kaart spelen en aangeven sat je de baan heel graag wilt maar ze even op je zullen moeten wachten...

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Ik zou bellen voorafgaand aan het gesprek. Als zij snel iemand op de functie moeten en willen zetten is het voor beide zinloos om tijd vrij te maken als jij ziek wordt. Maar misschien willen ze haast maken omdat het einde van het jaar nadert en het hele proces al lang duurt en staan ze ook voor een latere startdatum open. Ik zou dus voorafgaand aan het gesprek open kaart spelen.
    Als je geen klachten had gehad en nog volop inzetbaar was had je het wellicht in her gesprek kunnen zeggen, maar ook daar zou ik mij niet prettig bij voelen met 19 weken.

4. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik zou het tijdens het gesprek aangeven. Het gaat immers om jouw capaciteiten en niet om je zwangerschap. Als ze je echt graag willen dan kunnen ze ook wel op je wachten. Wellicht kun je voorstellen om pas na je verlof te starten, dan lopen zij geen risico en kun jij je rustig voorbereiden op een nieuwe baan.

lucky7 vindt dit leuk.
  5. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Het is een assessent met een soort case.
    Misschien heeft @Dubbelgeluk wel gelijk en hebben ze haast om af te ronden voor het eind van het jaar.

Afgezien van dat ik zwanger ben, heb ik ook klachten en dus ook niet volledig inzetbaar. Mag je dan überhaupt wel solliciteren? Ze zullen dan waarschijnlijk toch niet zeggen dat ik niet wordt aangenomen om zwangerschap? Of mag dat wel als er meer haast is bij de functie?

Is het niet te laat om dat nu nog dat kenbaar te maken? Mijn man vindt niet zeggen pas aan het eind van het gesprek, maar ik vind dat niet netjes. Verdoe ik eventue tijd van hun en mijzelf.

6. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dat was ook in eerste instantie mijn idee.
    Ook omdat het om inderdaad capaciteit gaat. Ze zijn al erg lang iemand aan het zoeken. De meesten komen niet door de assessent ronde heen.. En ook na mijn verlof starten had ik bedacht.

Deel Deze Pagina