Hallo, De laaste 2,5 jaar heb ik een opleiding gedaan bij het UMC st Radboud. Nu kreeg ik van de week een brief in huis waarin staat dat er van rechtswegen mijn contract als leerling per 1 feb beeindigd is. Ik heb echter niks getekend hiervoor. Heb ik nu recht op WW? Ik ben wel druk bezig met sollciteren, maar heb tot op heden nog niks. Groeten, Happy1980
Beste Happy1980, Het recht op WW-uitkering is afhankelijk van een aantal voorwaarden. Eén hiervan is dat je in de afgelopen 36 weken minimaal 26 weken moet hebben gewerkt en loon ontvangen. Heb je een (leerling)salaris ontvangen waarover Sociale Verzekeringspremies zijn betaald? Dan kun je in aanmerking komen voor een WW-uitkering. Je schrijft je hiervoor in als werkzoekende op werk.nl en vraagt ook via deze site de uitkering aan. Je hebt hiervoor een geldige Digid code nodig. Als een contract van rechtswege eindigt betekent dit dat de overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan. De brief die je kreeg bevestigt dan dat de leer- werkinstelling niet van plan is dit te verlengen. Actuele gegevens over de voorwaarden voor het ontvangen van een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare